2700 internationale inzendingen voor design in motion tentoonstelling op Amsterdam Centraal

brand
2700 internationale inzendingen voor design in motion tentoonstelling op Amsterdam Centraal

2700 internationale inzendingen voor design in motion tentoonstelling op Amsterdam Centraal

Ingezonden persbericht

[AMSTERDAM] – Donderdag 7 november 2019 vindt de eerste editie van Design in Motion (DEMO) plaats: 24 uur lang is het beste motion design werk vanuit de hele wereld te zien op alle 80 digitale schermen op Amsterdam Centraal Station. De organisatie ontving meer dan 2700 inzendingen van internationale en nationale designers, studio’s, jonge talenten en kunstacademies.

De curatoren van DEMO hebben een eindselectie gemaakt van 400 inzendingen die gezien mogen worden als het beste internationale motion design werk. In een steeds wijzigende programmering wordt deze eindselectie op alle schermen uitgezonden. De drie curatoren zijn Liza Enebeis (creative director van Studio Dumbar), Koos Breen (interdisciplinair ontwerper) en Xavier Monney (motion designer).

De open call voor het insturen van motion design heeft wereldwijd veel belangstelling gekregen. Er is werk ingestuurd door bekende en onbekende ontwerpers vanuit o.a. Europese landen, de Verenigde Staten, Chili, Armenië, Zuid-Korea, Finland, Japan en Australië.

DEMO vindt plaats midden in de publieke ruimte: op alle 80 digitale schermen op Amsterdam Centraal Station en de 4 videowalls. Op de schermen wordt 7 november geen enkele advertentie getoond; alleen toonaangevend motion design. De tentoonstelling is een initiatief van Studio Dumbar (part of Dept) in samenwerking met Exterion Media NL.

—–

Studio Dumbar (part of Dept) is een internationale ontwerpstudio gespecialiseerd in visuele identiteiten en motion design. Studio Dumbar heeft met het ontwerpen van visuele identiteiten voor onder meer NS, de Politie, de Rijksoverheid, NPO, Mauritshuis, Van Gogh Museum en Transavia een belangrijke stempel gedrukt op de vormgeving van Nederland.

Exterion Media (onderdeel van Global) is marktleider binnen de (Digital) Out-of-Home branche en biedt adverteerders de mogelijkheid om te adverteren op straat, in winkelcentra en op NS stations. Met een landelijk digitaal netwerk, sluit Exterion Media steeds beter aan bij de behoeften om op exacte tijden én locaties de doelgroep te bereiken.

Met dank aan: Nederlandse Spoorwegen, Kinetic, Dept, Homerun
Mediapartners: It’s Nice That, Fontanel, BNO, Visual Atelier 8
Voor meer informatie: www.demofestival.com

Ingezonden persberichten vallen buiten de verantwoording van de redactie. 

Redactie Bloeise

De Bloeise redactie bestaat uit Thomas Lapperre. Deze berichten worden niet op persoonlijk titel vermeld omdat ze geschreven zijn door anderen: ingehuurde tekstschrijvers voor inhoudelijke artikelen, ingezonden persberichten en soms ook sponsored content. Voor ingezonden persberichten geldt dat de redactie geen verantwoording kan nemen -[…]
Alle artikelen van Redactie Bloeise

Reacties

0 Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.