Adobe Summit 2021: het stimuleren van bedrijfsgroei in de digitale economie

brand
digital experience summit Adobe

Adobe Summit 2021: het stimuleren van bedrijfsgroei in de digitale economie

Amsterdam, 27 april 2021 – Adobe trapt vandaag de Adobe Summit 2021 af, ‘s werelds grootste, virtuele evenement over digitale ervaringen. Tijdens de eerste sessie van de Summit introduceerde Adobe verschillende innovaties voor Adobe Experience Cloud. Nieuwe applicaties zoals Adobe Journey Optimizer en Adobe Customer Journey Analytics, een Real-time Customer Data Platform (CDP) en nieuwe mogelijkheden voor real-time personalisatie passeerden de revue. Bovendien kondigde Adobe nieuwe content- en commerce-opties aan, waaronder een strategisch partnerschap met FedEx.

“De pandemie heeft aangetoond dat merken die zich focussen op de beste klantervaringen het meest succesvol zijn”, vertelt Alex Azzopardi, Managing Director Adobe Nederland. “De innovaties die vandaag zijn uitgebracht voor Adobe Experience Cloud, brengen bedrijven dichter bij hun klanten. Zo zijn ze nog beter in staat om de beste, digitale ervaringen te bieden – met snelheid en op schaal.” 

Proactieve interacties
Zonder proactief datamanagement ontbreekt het bedrijven vaak aan de juiste aanpak om real-time contact met klanten te maken. “Adobe Experience Platform vormt de kern van Adobe Experience Cloud”, vervolgt Azzopardi. ”Met behulp van dit platform kunnen klanten verschillende soorten data uit de hele organisatie bij elkaar brengen voor bruikbare klantinzichten en completere, real-time klantprofielen. “Hiermee wordt elke ervaring voor de klant nog beter dan de vorige.” Adobe Experience Platform levert inmiddels dagelijks meer dan 17 biljoen doelgroepsegmentevaluaties.

Nieuwe innovaties in Adobe Experience Cloud 
Daarnaast bleek uit de eerste sessie dat maar liefst 75 procent van de Fortune 100 bedrijven Adobe Experience Cloud gebruikt voor Customer Experience Management (CXM). Innovaties om bedrijven van alle groottes te helpen hun digitale transformatie verder te versnellen, zijn onder meer:

  • Adobe Journey Optimizer, gebouwd op Adobe Experience Platform, helpt marketeers om het klanttraject te optimaliseren voor elk uitgaand of inkomend contactpunt;
  • Adobe Real-time CDP, de enige enterprise-applicatie die vanaf de basis is ontworpen voor first-party, datagestuurde klantbetrokkenheid;
  • Customer Journey Analytics waarmee merken hun online en offline klantdata kunnen integreren, standaardiseren en visualiseren;
  • Een eerste preview van Marketing System of Record, na de overname van Workfront door Adobe, voor het verbinden van werk gedurende de hele marketingcyclus, van strategie en planning tot uitvoering en doormeten;
  • Innovaties voor Adobe Experience Manager zoals Headless Content Management System (CMS) mogelijkheden en de nieuwe Adobe Experience Manager Assets Essentials voor assetbeheer in alle Adobe Experience Cloud-applicaties;
  • Een nieuwe samenwerking met FedEx waardoor Adobe Commerce-ondernemers hun storefronts kunnen integreren met ShopRunner en klantvoordelen kunnen bieden, zoals gratis verzending binnen twee dagen;
  • Adobe Experience Platform Collection Enterprise om bedrijven toegang te bieden tot real-time gegevens over consumentengedrag voor de best mogelijke interacties.

Meer informatie is te vinden op de blog van Adobe Summit 2021.

Ingezonden persberichten vallen buiten de verantwoording van de redactie

Redactie Bloeise

De Bloeise redactie bestaat uit Thomas Lapperre. Deze berichten worden niet op persoonlijk titel vermeld omdat ze geschreven zijn door anderen: ingehuurde tekstschrijvers voor sponsored content en ingezonden persberichten. Voor ingezonden persberichten geldt dat de redactie geen verantwoording kan nemen - tekst en afbeeldingen zijn[…]
Alle artikelen van Redactie Bloeise

Reacties

0 Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.