BMW & Spotify op uitverkochte Service Design Global Conference

brand
sdgc16-day-1-by-manuel-kniepe

BMW & Spotify op uitverkochte Service Design Global Conference

Holger Hampf, Head of User Experience bij BMW en Katie Koch, Senior Designer bij Spotify, waren de eerste van meer dan 70 internationale sprekers bij de Service Design Global Conference (SDGC) dat vanochtend van start ging bij de Westergasfabriek in Amsterdam. De toonaangevende jaarlijkse conferentie verwelkomt vandaag en morgen meer dan 650 gasten uit de service design community bestaande uit zowel gevestigde service designers als jonge talenten afkomstig van uiteenlopende sectoren, waaronder de academische wereld en de publieke sector.

Het belang van de snel evoluerende discipline van service design, dat zich bezighoudt met het ontwerp van diensten, werd onmiddellijk onderstreept tijdens de eerste presentaties die ingingen op de toepassing hiervan in de auto en de muziekindustrie. Sprekers uit andere disciplines die variëren van de bancaire sector tot beleidsvorming staan morgen nog op het programma.

Holger Hampf, Head of User Experience BMW Group vertelde: “Digitalisering, nieuwe rijervaringen, zoals autonoom rijden, en e-mobiliteit zijn de belangrijkste elementen in het creëren van een unieke klantervaring in het interieur van de toekomst.”

Public Sector Impact Report en Touchpoint magazine 
Daarnaast heeft de organisator van de conferentie – de internationale Service Design Network (SDN) – twee publicaties uitgebracht: de “Public Sector Impact Report” gerealiseerd in samenwerking met RVO toont de impact van service design binnen de publieke sector en kan vanaf 1 november gratis worden gedownload via de SDN website. Ook werd de laatste editie van het SDN tijdschrift “Touchpoint” uitgebracht.

Harmen Harmsma, General Director van de RVO zei over het Service Design Impact Report: ”We zijn verheugd dat de Service Design Network de ervaringen van verschillende internationale organisaties in dit rapport heeft verzameld. Om als openbare dienstverlener voorop te lopen, is het belangrijk voor ons om te leren van, en samenwerken met anderen die net als wij openbare diensten wil verbeteren en het effect van deze diensten op onze samenleving wil vergroten.”

Reacties

0 Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.