Content marketing 2015

Gastblog door Jordy Hoeke van WeTalkSEO.nl
Content marketing zal in 2015 een veel gebruikte manier van online marketing worden. Waar een online marketing bureau zich eerst richtte op kwantiteit ligt de focus nu op kwaliteit.
Content marketing is al erg oud en content marketing in de vorm van blogs bestaat ook al een aantal jaren. De online aanwezigheid omschrijft jouw organisatie. Als een organisatie tegenwoordig niet online aanwezig is, dan is de naamsbekendheid vaak minimaal.
Als jouw website weinig goede content bevat, dan is de bezoeker er al snel vandoor.
Bezoekers zitten niet te wachten op een verkooppraatje. Denk bijvoorbeeld aan het zoveelste telefoontje van een callcenter. Daarnaast is alle informatie gewoon op het internet te vinden. Als jouw website de bezoeker dus geen interessante informatie kan geven, dan ben je dus al één potentiële klant verloren.
Het documenteren van een strategie is een belangrijk punt bij het effectief gebruik maken van content marketing. Werk je strategie dus uit op papier of in een document. Creëer dus een doordacht plan.
Iedere organisatie met toekomstplannen zal in 2015 goede online content moeten hebben. Alle vragen van de klant moeten online beantwoord kunnen worden. Content marketing is in 2015 een grote investering welke continu opgebouwd en onderhouden moet worden.
Veel bedrijven maken tegenwoordig video´s of podcasts. Hier is de klant namelijk dol op. In een korte periode kan er erg veel informatie worden verwerkt en ook nog eens onthouden worden. Waarom zou Youtube anders zo groot zijn geworden?
Bij een effectieve content marketing strategie is een online video onmisbaar. Via video is bijna iedere doelgroep te bereiken.
Het delen van content via blogs en social media is een populaire vorm van content marketing. Je kunt een artikel schrijven met een aantal afbeeldingen, of je kunt een serie van een bepaald onderwerp maken. Het delen van content via blogs is een erg effectieve manier van content marketing.
In 2014 vindt ongeveer 40% van het online verkeer in Nederland plaats via smartphones en tablets. Echter is bijna 80 % van alle Nederlandse websites niet geschikt voor mobiele apparaten. Is jouw website er hier één van? Dan is dit je kans om daar iets aan te doen. Het aantal mobiele bezoekers zal in 2015 namelijk alleen maar toenemen.
Ruim 50% van de zoekopdracht vindt al plaats op de mobiele apparaten. Dit houdt dus in dat meer dan 50% van al jouw bezoekers afkomstig zijn van Google of social media je website op een mobiel apparaat bekijken.
Een belangrijk punt voor 2015 is dan: het optimaliseren van de mobiele ervaring.
Recent werd ik benaderd door collega-ondernemer Christian Slagter voor een persoonlijk interview over Bloeise en…
Branded content: een veelgehoorde marketingterm maar veel marketeers branden zich nog aan de inzet. Want bij…
De beïnvloedingsprincipes van Cialdini, de conformiteitsonderzoeken van Solomon Asch en de Stepps-aanbevelingen voor viraliteit van…
Vragen? Opmerkingen? Geef je reactie: