(Emerce) De beïnvloedingsprincipes van succesvolle content marketing

brand
Brein met woorden erin over contentmarketing

(Emerce) De beïnvloedingsprincipes van succesvolle content marketing

De beïnvloedingsprincipes van Cialdini, de conformiteitsonderzoeken van Solomon Asch en de Stepps-aanbevelingen voor viraliteit van Jonah Berger; ze zijn stuk voor stuk toepasbaar op content marketing. Dat vertelde mediapsycholoog Mischa Coster van Grey Matters in zijn keynote Wat maakt content overtuigend en viraal? op het congres Content marketing & Webredactie.

Hoe nemen we beslissingen? Hiervoor haalt Coster onderzoek aan van Daniel Kahneman: We nemen meer dan 600 beslissingen per dag, waarvan 99 procent onbewust. En op basis van aantal strategieën: biassen (veronderstellingen) en heuristieken. Door hierop aan te sturen met overtuigende content, kunnen we het succes ervan beïnvloeden.

Lees verder op Emerce

Reacties

0 Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.