(Emerce) De beïnvloedingsprincipes van succesvolle content marketing

De beïnvloedingsprincipes van Cialdini, de conformiteitsonderzoeken van Solomon Asch en de Stepps-aanbevelingen voor viraliteit van Jonah Berger; ze zijn stuk voor stuk toepasbaar op content marketing. Dat vertelde mediapsycholoog Mischa Coster van Grey Matters in zijn keynote Wat maakt content overtuigend en viraal? op het congres Content marketing & Webredactie.
Hoe nemen we beslissingen? Hiervoor haalt Coster onderzoek aan van Daniel Kahneman: We nemen meer dan 600 beslissingen per dag, waarvan 99 procent onbewust. En op basis van aantal strategieën: biassen (veronderstellingen) en heuristieken. Door hierop aan te sturen met overtuigende content, kunnen we het succes ervan beïnvloeden.
Gastblog door Jordy Hoeke van WeTalkSEO.nl Content marketing zal in 2015 een veel gebruikte manier van online…
Branded content: een veelgehoorde marketingterm maar veel marketeers branden zich nog aan de inzet. Want bij…
De opmars van gamification vindt zijn weg van HR tot steeds meer marketingtoepassingen: branding, loyaliteit…
Vragen? Opmerkingen? Geef je reactie: