Goed kantoormeubilair: een must voor elke ondernemer

brand
Goed kantoormeubilair: een must voor elke ondernemer

Goed kantoormeubilair: een must voor elke ondernemer

Als ondernemer ben je een aanzienlijk deel van je tijd bezig met het optimaliseren van je uitstraling naar klanten toe. Tegenwoordig wordt die uitstraling voor een groot deel bepaald door je online aanwezigheid, wat ertoe heeft geleid dat veel ondernemers minder aandacht schenken aan bijvoorbeeld de uitstraling van hun kantoor. Die verminderde aandacht is echter onterecht, want goed kantoormeubilair kan wel degelijk het verschil maken.

Als je klanten ontvangt

kantoormeubilair conference kamer

Je kunt nog zo’n strakke website hebben, als je eenmaal klanten in je bedrijfspand ontvangt en het is daar een bij elkaar geraapt zooitje, dan heeft dat natuurlijk een negatief effect. Daarbij maakt het echt niet uit of het om een groot bedrijfspand of om een klein kantoortje aan huis gaat; klanten willen leuk ontvangen worden. Dat geldt niet alleen voor startende ondernemers, maar ook voor bedrijfspanden waar ‘hard gewerkt wordt’, zoals de autogarage of de elektronica-reparateur. Ook daar willen klanten gewoon net ontvangen worden in een prettig ingericht kantoor.

Maar ook als je geen klanten ontvangt

Kantoormeubilair voor eigen gebruik

Wat dan als je geen klanten ontvangt? Bedenk: als je goed wilt klussen, heb je goed gereedschap nodig. Dat geldt ook voor de thuiswerkende zzp’er. Een strak ingerichte, inspirerende werkkamer met het juiste bureau en een prettige stoel die lekker zit, maakt een enorm verschil. Uiteindelijk moet je hier je brood verdienen, dus schenk er aandacht aan.

Vier opties voor kantoormeubilair

Voor wie het (juiste) besluit neemt om nu eens goed aan de slag te gaan met de inrichting van zijn kantoor, zijn er verschillende opties om aan goed meubilair te komen. Welke optie het best bij je past, ligt uiteraard aan je eigen voorkeuren, maar ook aan de ruimte in je portemonnee.

Optie 1: De winkel om de hoek

Support your locals! Deze optie kost een lieve duit, maar als je die ruimte hebt, is het wel een perfecte manier om je lokale economie te stimuleren én een band op te bouwen met een mede-ondernemer in jouw buurt. Dikke kans dat deze ondernemer ook een keer bij jou aanklopt als hij iets nodig heeft uit jouw branche.

Optie 2: De grote webshops

Vooral interessant als je zelf een beetje handig bent of ervaring hebt met inrichten. De keuze is online natuurlijk enorm, dus de kans dat je exact vindt wat je zoekt, is hier het grootst. Nadeel: je kunt de meubels niet in het echt zien en zult met een timmermansoog moeten bepalen hoe het allemaal exact uitpakt.

Optie 3: Tweedehands via een particulier

Als je op de centen wilt of moet letten, check dan eens Marktplaats of soortgelijke websites. Particulieren bieden continu gebruikt meubilair aan dat volledig onbeschadigd en in prima staat is. Vaak willen ze er snel vanaf, dus kun je het voor een prikkie ophalen of nog onderhandelen over de prijs, mocht die toch aan de hoge kant zijn.

Optie 4: De opkoper kantoormeubilair

Wanneer grotere kantoren worden leeggeruimd, gaat de inboedel naar een opkoper kantoormeubilair. Daar kun je het als ondernemer vervolgens weer afnemen voor een leuke prijs. Een soort Marktplaats dus, maar dan voor de zakelijke markt. Lang niet iedereen kent deze optie, dus er zijn weinig kapers op de kust en de prijzen zijn aantrekkelijk.

Redactie Bloeise

De Bloeise redactie bestaat uit Thomas Lapperre. Deze berichten worden niet op persoonlijk titel vermeld omdat ze geschreven zijn door anderen: ingehuurde tekstschrijvers voor inhoudelijke artikelen, ingezonden persberichten en soms ook sponsored content. Voor ingezonden persberichten geldt dat de redactie geen verantwoording kan nemen -[…]
Alle artikelen van Redactie Bloeise

Reacties

0 Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *