Website laten maken

brand
website wordt gemaakt

Website laten maken

Behoor jij ook tot de tweederde van het mkb die toe is aan een nieuwe website? Velen hebben zelfs nog geen eens een website die geschikt is voor mobiel bezoek, terwijl al snel 50% van het verkeer in 2021 via de mobiel komt. Snelheid, logische navigatie, veiligheid, kloppende informatie… allemaal zaken die bezoekers van jouw website standaard verwachten. En Google ook. Een website vandaag is veel meer dan een visitekaartje. Je vangt er klantvragen mee af. Zo hoef je niet meer uit te leggen waar je winkel precies zit, wat je precies verkoopt, wanneer je open bent en of je ook lekkages verhelpt. Een goede website verkoopt voor jou. Daarom zoek je een specialist om jouw website te laten maken. Maar wat moet zo’n nieuwe website dan kosten?

Kosten van website laten maken

Web designers discussing project

Het ministerie van Economische Zaken gaf voorheen als richtlijn: € 1500 voor een standaard website. Google je op “goedkope website” dan vind je echter de gekste prijzen. € 450, € 250…. € 200. Je weet dat je ergens in de maling wordt genomen, maar je wilt het zo graag geloven. Neem daarom de volgende punten in overweging bij een nieuwe website om de juiste prijs te helpen bepalen:

  1. Grootte en diversiteit. De homepage, wie zijn wij, wat doen we, onze klanten, nieuws en contact. Dit zijn de standaard zes pagina’s die je ook op een zogeheten onepager kunt plaatsen: een pagina waarop alles staat. Geschikt voor zzp’ers, kleine bedrijven en organisaties. Maar ook voor een marketingcampagne of een tijdelijke site, zoals voor een evenement.
  2. Standaard of maatwerk. Standaard wil zeggen: een template die al helemaal staat. Met een paar veranderingen zet je de website naar je eigen hand. Maatwerk betekent een website laten maken precies zoals jij wilt, en dat kost tijd.
  3. Online marketing. Hoe afhankelijk ben je van partijen zoals Facebook of Google Ads? Dan kun je met landingspagina’s betere resultaten halen. Wil je inzetten op gratis organisch verkeer en hoger komen in Google met SEO en content? Dan is bloggen een verstandige keuze.

Daarnaast spelen andere zaken mee. Zo zal een student zal altijd goedkoper zijn dan een broodwinner. Maar de vraag is of die ook snel bereikbaar bij problemen. En wat betaal je straks voor je domeinnaam en hosting bij die supergoedkope website? Werkt die website straks ook goed? Levert het je ook omzet op?

Website als onderdeel van je marketing – 8 aandachtspunten

Responsive Web Design.

 

Webdesigners willen een mooie website maken. Online marketeers willen vooral jouw product naar de digitale markt brengen, en een website is daar een belangrijk kanaal voor. Heb je liever een mooie website of een website die jouw product verkoopt? Let op de volgende acht aandachtspunten bij het laten maken van je website voor je online marketing:

  1. Snelheid. Een website moet snel zijn. Niet alleen voor je bezoekers, maar ook Google kijkt hier naar bij het bepalen van de zoekresultaten.
  2. Veiligheid. HTTPS. Een website moet veilig zijn. Ook hier geven gebruikers én Google voorkeur aan.
  3. Mobielvriendelijk. Een responsive website is de standaard. Tablet, mobiel of desktop: jouw website wordt altijd goed getoond.
  4. Indexeerbaar.  Dat betekent: toegankelijk voor zoekmachines zoals Google. Zodat Google jouw website volledig leest en kan plaatsen.
  5. Wie ben je en wat doe je. In één oogopslag direct als je de website opent, moet dat duidelijk zijn. Above the fold heet dat, zonder te scrollen.
  6. Contactgegevens. Direct zien dat het een echt bedrijf betreft, wekt vertrouwen bij bezoekers. Google Ads levert er ook meer door op, vanwege de hogere kwaliteitsscore van je advertentie.
  7. Informatie over producten of diensten. Heldere informatie over jouw aanbod. Veelgestelde vragen, lever- en retouropties, voorwaarden, productinformatie… het voorkomt onnodig contact per e-mail en telefoon.
  8. Leadgeneratie. Afhankelijk van jouw markt, kan direct bellen nogal een stap zijn. Dan wilt een bezoeker eerst een PDF downloaden, je aanmelden voor de Facebookpagina of nieuwsbrief.

Wanneer is het tijd voor een nieuwe website?

Gaan de zaken goed? Dan is het logisch dat je je focust op het werk voorhanden en niet op eventuele nieuwe klanten. Maar een website doet meer dan nieuwe klanten binnenhalen. Je informeert en inspireert er je bestaande klanten mee, bijvoorbeeld ter voorbereiding op je workshop of als naslag voor een product. Je website kan door het hele proces een rol spelen:

Customer journey B2B en B2C

Een goede website helpt je ook met het binnenhalen van sollicitanten. Dat is erg belangrijk wanneer je juist sterk aan het groeien bent. Recente websiteprojecten waar Bloeise bij betrokken was, gingen juist daar over. Want groeien is leuk, maar het wordt frustrerend als je niet de juiste mensen kunt vinden.

Bloeise en websites

Bloeise is een contentmarketingbureau: wij helpen met content en marketing. Een goede website is daar de basis voor. Daarom worden we geregeld betrokken bij nieuwe websites: als tekstschrijver, voor marketingadvies of als projectbegeleiding. We helpen bedrijven met het invullen van de nieuwe website door naar de gehele marketing te kijken. We vragen niet: wat voor website moet het worden. We stelen je gerichte vragen waar je verder mee komt: in wat voor branche zit je? Wat maakt jouw manier van werken zo uniek? Hoe kunnen we dat online tot uiting laten komen? Waar heb je nu en straks behoefte aan en hoe gaan we dat opzetten?

Website laten maken?

Wij staan voor je klaar om jouw wensen in kaart te brengen en te vertalen naar een website die voor werkt. We kunnen je ook direct ondersteunen met de content op je website, je landingspagina(‘s) en andere marketingmiddelen. We weten precies wat werkt en wat niet werkt, en helpen jou graag met praktisch advies. Neem vandaag nog contact met ons op en we bespreken direct jouw persoonlijke wensen.

Meer weten over deze dienst?

Neem contact op voor een kennismakingsgesprek met Thomas.

Thomas Lapperre

Ik hoor graag van je: Wat wil je precies bereiken? Welke kansen zie je? Waar loop je tegenaan?
Ik vertel je graag: Hoe je dat bereikt. Hoe je die kansen pakt. Hoe je die problemen oplost.  
Plan direct een afspraak in mijn agenda of stuur een bericht – Tot snel! – Thomas