Facebook Ads voor meer websiteverkeer

brand

Hoe krijg je meer verkeer naar je website via Facebook? Die vraag beantwoordt Facebookexpert Jon Loomer in dit filmpje. Een vraag die ik steeds meer hoor, gezien we in Nederland de mogelijkheden van Facebook Ads beginnen te zien. Het filmpje is 2 jaar oud, dus het 4e antwoord is outdated, maar de andere 3 zijn nog even relevant:

3 tips van Jon Loomer voor meer websiteverkeer

  1. Plaats links op Facebook
    Voor Jon’s Facebookpagina werkt het beter om link shares te doen dan foto shares met de link eronder. Dat zegt hij op basis van zijn eigen statistieken; het kan per pagina verschillen, maar nu is het definitief: Facebook laat graag zien waar het haar gebruikers heenstuurt. Een link share doet het daarom beter. Twee jaar geleden plaatste Jon ‘s ochtends en ‘s avonds, maar nu zit hij op iets van 2 a 3 keer per week. Gebruik Bit.ly om je kliks bij te houden.
  2. Promoot je post naar fans
    Dus betaald bereik. Eerst zegt Jon hierover: focus op je fans die anders niet je bericht krijgen. Dit is dus het betalen voor verkeer wat voorheen gratis was. Door verschillende redenen zien ze je berichten niet meer: te weinig interactie is de voornaamste. Promoot die posts die zorgen voor interactie en krik zo je organisch bereik van al je posts op.
  3. Promoot posts naar specifieke doelgroepen
    Dit noemt Jon strategische posts. Kies relevant posts voor specifieke doelgroepen; gebruik daarvoor alle soorten beschikbare segmentatiemogelijkheden. Jon’s tip: gebruik aangepaste doelgroepen in Facebook Ads.

Tip vier ging over Sponsored Stories, maar dat is ter ziele. Bovenstaande drie tips werken. Heb jij nog tips? (vraag ter stimulering van interactie ;))

 

Reacties

0 Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.