Facebook minderen

Minder tijd op Facebook verspillen? Dit is waarom je op Facebook zit en 40 tips om je Facebookverslaving te minderen

“Toch ook maar eens minderen met Facebook.” Deze opmerking heb ik nu al een paar keer gehoord in reactie op mijn blog 30 dagen geen Facebook. Fijn om mensen te inspireren, maar ik realiseerde me ook dat het niet zo gemakkelijk is om echt te minderen met deze digitale sigaret. Want minder facebooken, hoe doe je dat? En waarom zou je je eigenlijk lostrekken van het blauwe scherm? (meer…)

    Facebook ads tips voor betere Facebookmarketing

    4 Facebook Ads tips: haal meer uit je Facebookbudget

    Als bedrijfsmiddel moet je Facebook Ads afstemmen op jouw product en jouw markt. De volgende tips zijn bedoeld voor Facebook adverteerders die al even bezig zijn, weten wat de Facebook pixel is en meer uit hun Facebookbudget willen halen.
    (meer…)

      beinvloedingsprincipes verslaving Facebook

      De 7 beïnvloedingsprincipes voor Facebook

      De bedrijfstoepassing van psychologie is al jaren groeiend en ook Facebook maakt er gretig gebruik van. Kijk maar hoe je je voelt wanneer je na enige tijd weer op Facebook bevindt en je rechtsboven allerlei rode knopjes ziet. Daarmee krijg je namelijk een shot dopamine – een verslavend hersenstofje geassocieerd met beloningen – waardoor je prettig voelt. Facebookverslaving is nu een officiële vorm van internetverslaving. (meer…)

        facebook-adverteren-segmentatieopties-infograpgic-door-wordstream

        Facebook adverteren: alle doelgroep- en segmentopties in één handige infographic

        Adverteren op Facebook kent heel veel verschillende doelgroep- en segmentatieopties. Wordstream was zo aardig om deze allemaal in een handig overzicht te plaatsen als infographic.

        (meer…)

          Facebook addiction. Illustrator: Michał Dziekan

          Facebook en de honger naar data

          Facebook heeft het stokje overgenomen van Google als vormgever van onze digitale levens. En ondanks de altijd aanwezige kritiek over privacy en vercommercialisering, blijven we Facebooken. Het vergroot ons sociale leven en biedt leuke berichten en interessant nieuws. Vanaf het begin gingen bedrijven daar maar wat graag in mee, want zo kon je gratis je klanten bereiken. Maar dat bereik wordt minder. Je moet er steeds meer voor doen. En gratis blijft het niet meer. Een kritische blik op Facebook en de onstilbare honger naar data. 

          (meer…)

            Het einde van Facebook

            30 dagen geen Facebook: 10 observaties

            Ik verwijderde de app van de mobiel, logde uit op de site en verwijderde de link uit mijn favorieten. Dertig dagen lang even geen ge-Facebook. Niet alleen privé, maar ook zakelijk voor mijn bedrijf.  Dat laatste bleek toch lastig. En ik zocht al snel naar iets anders om te scrollen. Tien observaties. (meer…)