Fanbooster: “Facebook is nu een volwaardig marketingplatform”

brand
Fanbooster facebook is een volwaardig marketingplatform

Fanbooster: “Facebook is nu een volwaardig marketingplatform”

Vorige week organiseerde Online Business Media samen met Fanbooster een middagsessie over Facebook Ads. “Facebook is niet meer alleen een sociaal platform, het is voor bedrijven nu een volwaardig marketinginstrument geworden,” zo vertelt Alexander Grimstad, VP Marketing van Fanbooster.

Fanbooster is een Noors softwarebedrijf dat zich uitsluitend richt op Facebook: “In het begin, toen Facebook alleen voor studenten was en plotseling ook beschikbaar werd voor de middelbare scholen, dacht iedereen dat dat het einde zou worden van Facebook. Hetzelfde werd gezegd toen Facebook ook bedrijven op Facebook toeliet, in 2007. En ook in 2012 toen Facebook haar beursgang maakte, werd de verwachting uitgesproken dat Facebook zou verdwijnen. Facebook blijft vooralsnog groeien,” zegt Grimstad. “Marketeers moeten zich goed bewust zijn van de potentie van Facebook en de resultaten die je ermee kan behalen. Er wordt vrij veel geadverteerd op Facebook, maar nog weinig op de juiste manieren en vaak zonder scherpe doelstellingen. Merken moeten juist naar sales kijken.”

Lees het interview verder op Dutch Cowboys

Update 10-08-15
Dit artikel op Skift vertelt over hoe Booking.com eindelijk uit Facebook haalt wat ze ervan verwachten. Dat is opmerkelijk want Booking.com, als grootste hotelboekingssite ter wereld, was als grootste adverteerder op Google Adwords ook mede-verantwoordelijk voor de ontwikkeling. Ze gaven zoveel geld uit (1 miljoen per dag) dat hun wensen direct doorgingen naar productontwikkeling. Die partij doet nu hetzelfde met Facebook Ads. Precis zoals Grimstad vertelt in het interview: Facebook Ads is een een volwaardig marketingplatform.

 

 

Reacties

0 Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.