Gadgets 2019 – Online consumentrend 2019

brand
Impossible burger 2.0 - gadgets - online consumententrend 2019

Gadgets 2019 – Online consumentrend 2019

Een consumententrends-artikel is pas echt compleet met een gadgetlijstje, zeker als de CES (Consumer Electronics Show) weer is geweest. Nu zijn er natuurlijk legio smarthome-oplossingen, smart tv’s, smartwatches en smartphones, zelfrijdende auto’s en apparaten voor automatisch koken, bier brouwen en kleren vouwen. Van de volgende drie innovaties beschikbaar dit jaar verwacht ik dat ze een grote impact zullen maken:

  • Google Stadia. Een streaming gaming platform waarmee spelers razendsnel kunnen spelen vanaf desktop, mobile, de Chrome browser, je tv en zelfs een Chromecast. Met deze streamingdienst speel je de nieuwste games zonder een dure PlayStation, Xbox of gaming pc. De officiële Stadia-website is al in het Nederlands, dus bij lancering zal Nederland waarschijnlijk direct worden meegenomen.

  • Impossible Burger V.2.0. De meeste consumenten eten gewoon graag vlees, ondanks het dierenleed of de impact op het milieu. Het bedrijf Impossible Foods ontwikkelde daarom een hamburger op plantaardige basis die echt smaakt naar vlees. (aanvulling: nepvleesmaker Beyond Meat verwacht zo’n 1,2 miljard dollar op te kunnen halen op de beurs)

  • DS3. Procter & Gamble heeft als een werelds grootste CPG-bedrijven een grote invloed op het milieu. DS3 is een nieuwe productlijn van zeep en schoonmaakproducten die geen water bevatten of plastic verpakking nodig hebben. Voeg water toe om te activeren. De vraag is wel: hoe interessant is voor de gemiddelde burger die vooral vanuit zijn portemonnee moet kiezen?

Dit is één van de negen online consumentrends 2019. Lees alle negen consumentrends hier: Het jaar van de Normering.

Reacties

0 Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.