Google zoekmachine optimalisatie met SEO-tekstschrijven en hoogwaardige content - marketingadvies

Je zoekt voor je eenmansbedrijf een nieuw boekhoudprogramma, waar je snel mee aan de slag kunt. Je Googelt ‘boekhoudprogramma eenmanszaak’ en er verschijnen tien zoekresultaten in je scherm. De korte beschrijving bij de resultaten – de meta descriptions – bepalen of je op de bijbehorende site klikt. De kans dat je verder zoekt dan deze eerste resultaten, is klein. Je impuls is: wie bovenin staat, moet wel goed zijn. Of je dankzij deze eerste zoekresultaten het beste boekhoudprogramma vindt, kan niemand met zekerheid zeggen. Wat wel vaststaat is dat de eerste tien aanbieders kaas hebben gegeten van Google Marketing.

Verbeter je vindbaarheid met interactief Google Marketingadvies

Hoe verbeter ik de vindbaarheid van mijn website of webshop in Google? Het lijkt een eenvoudige vraag, maar er zitten veel haken en ogen aan. Het Google Marketingadvies van Bloeise spitst zich toe op realistische antwoorden, gebaseerd op jouw specifieke situatie. In een compacte, interactieve sessie krijg je inzicht in hoe Google werkt en wat jij allemaal kunt doen om met jouw website hoger in Google te scoren. Dat garandeert geen nummer één positie, maar biedt wel concrete handvatten om je uitgangspositie in Google stapsgewijs te verbeteren. Niet als doel op zich, maar als efficiënte weg naar meer omzet, winstgevendheid en continuïteit. Want of je nu via je website zakelijke diensten aanbiedt of een online modewinkel exploiteert, de kern is dat je doelgroep je website of webshop weet te vinden. Het Google Marketingadvies richt zich op tastbare resultaten.

Een marketingadvies van Bloeise biedt jou:

  • Beter inzicht in de zoeksystematiek van Google;
  • Tips en handvatten voor hoe je daar optimaal op kunt inspelen;
  • Kennis van veelgebruikte termen en begrippen;
  • Praktische informatie die je zelf kunt toepassen om je online vindbaarheid te vergroten.

iDEAL-Payoff-1-groot

 

 

“Word je niet gevonden in Google, dan besta je niet.”

Geen lang en geldverslindend marketingadvies traject, maar een praktische sessie op maat met de focus op resultaat. Nét even die twist in je denkrichting, die optie die je over het hoofd zag, die onbetaalbare tip, die waardevolle bevestiging van wat je zelf al vermoedde.

Marketingspecialist Thomas LapperreB2B_blogger_Thomas_Lapperre_Bloeise

  • Geeft sinds 2002 workshops en presentaties over e-business, social media en online marketing, Facebookmarketing, SEO en SEA;
  • Deelt kennis met de lezers van Emerce en Dutchcowboys
  • Heeft honderden bedrijven geholpen met hun marketing via Bloeise

Zo werkt het

  1. Je bestelt een marketingsessie en betaalt handig met iDEAL.
  2. Direct na betaling plan je zelf de afspraak in. Deze kun je altijd aanpassen.
  3. Op de sessie krijg je praktische input op je marketingvraag en bespreken we hoe jij direct verder komt. 

Een Google Marketingadvies, voor wie is dat rendabel?

google-rankbrain

De top 3 factoren waar Google naar kijkt: content, links en RankBrain (AI)

Je hebt de term zoekmachineoptimalisatie al vaak horen vallen, maar weet niet precies wat het inhoudt of hoe je er uitvoering aan geeft. Je weet dat zoekwoorden belangrijk zijn voor Google, maar waar begin je en hoe toets je of je de juiste keuzes maakt.

Als dergelijke vragen in je hoofd zitten, of je nu zzp’er, mkb’er of medewerker op een marketing- en communicatieafdeling bent, heb je baat bij het Bloeise Google Marketingadvies. Maar ook als je je eigen ideeën over Google Marketing wil toetsen, of als je nog helemaal ‘blanco’ bent en een eigen website of webshop wil opzetten. Het Google Marketingadvies is van grote waarde als je:

  • Wil weten welke technieken en trucs je vindbaarheid in Google vergroten;
  • Objectief wil vaststellen wat je zelf kunt doen en wat je beter kunt uitbesteden;
  • Overweegt om Google AdWords in te zetten, maar twijfelt aan de effectiviteit;
  • Je ideeën en acties wil toetsen aan de ervaringen van een onafhankelijke specialist;
  • Je eigen website of webshop wil opzetten.

De kern van Google is het brengen van informatie naar mensen.

Bloeise marketingadvies geeft helderheid en handvatten als:

  • Jouw bedrijf al jaren werkt zonder doelstellingen en je toch de behoefte hebt aan houvast;
  • Je denkt aan de gang  te moeten gaan met de nieuwste marketingmiddel en je  hebt daar eigenlijk helemaal geen tijd voor;
  • Jouw marketingafdeling steeds maar taken erbij krijgt en de prioriteiten continu lijken te wisselen;
  • Je merkt dat je online marketingresultaten achterblijven bij de verwachtingen;
  • Je hebt behoefte aan eerlijke, objectieve feedback;
  • Je wilt nieuwe plannen en ideeën toetsen en wilt sparren met een ervaren marketingspecialist.

Google Keywords to the Wise

Waarom een Google Marketingadvies?

Hoewel het aantal Google gebruikers volgens de Search Engine Monitor iets terugloopt, blijft Google de meest gebruikte zoekmachine. Googelen is ‘het nieuwe winkelen’, zeg maar, en dus kun je er maar beter voor zorgen dat jouw winkel vindbaar is, ongeacht of je zakelijke diensten of consumentenproducten verkoopt.  Optimale vindbaarheid, dát is waar het Google Marketingadvies om draait.

Als je aan de slag gaat met Google Marketing kom je drie afkortingen tegen:

  • SEO – Search Engine Optimalization
  • SEA – Search Engine Advertising
  • SEM – Search Engine Marketing

Search Engine Marketing is de overkoepelende term voor alle technieken en middelen die je inzet om de vindbaarheid en zichtbaarheid van je website of – shop te vergroten. Het is hetzelfde als Google Marketing, daar Google de meest dominante en relevante zoekmachine is. Search Engine Optimalization (SEO) – ook wel zoekmachineoptimalisatie genoemd – gaat over de technieken die je inzet om je website zo in te richten dat Google er niet omheen kan bij specifieke zoekwoorden. Search Engine Advertising gaat over de inzet van Google AdWords die je vindbaarheid tegen betaling nog eens extra versterken.

Waarom kan Bloeise jou helpen met Google?

Google eens op “Facebook marketing“, “Instagram marketing” of “consumententrends“.

Relevantie, snelheid, veiligheid

Het bestaansrecht van Google is dat wij als internetgebruikers snel relevante informatie vinden bij het invoeren van een zoekopdracht. Google laat daar ingewikkelde algoritmes op los, die frequent veranderd worden. Ze behoren tot de best bewaarde geheimen ter wereld. Toch weten we uit gebruikservaringen waar Google van houdt en wat beloond of juist afgestraft wordt in de strijd om een goede positie. Denk daarbij aan zoekwoorden (keywords), in- en externe links en specifieke instellingen ‘onder de motorkap’ van je website. Ook beloont Google de snelheid en veiligheid van je website met een goede positie in de pikorde (ranking). En cruciaal is dat je relevante content biedt, die aansluit op wat jouw (toekomstige) klanten en zakenrelaties zoeken. Op veel van die factoren kun je, als je weet hoe het werkt, zelf invloed uitoefenen.

Je positie in de zoekresultaten die samenhangt met de inrichting van je website of –shop, de juiste toepassing van zoekwoorden en links, en de relevantie van je informatie, noemen we het organische zoekresultaat. Dit kun je ondersteunen met de inzet van Google AdWords, de mini-advertenties die je tussen de zoekresultaten tegenkomt. Je betaalt voor iedere keer dat er op jouw advertentie wordt geklikt. Met voldoende budget kan Search Engine Advertising zelfs resulteren in een nummer één positie.

GOOGLE BOT by BLOEISE

Google werkt volgens voorspelbare algoritmes. Speel je het spel volgens hun regels, dan kom je hoger in de zoekresultaten.

Bloeise Google Marketingadvies: geen drempels!

Bij Google Marketing grijpen alle elementen – techniek, content en adverteren – ineen. Het is een ingenieus samenspel van factoren, dat zorgt voor een goede ranking op basis van die zoekopdrachten die voor jouw producten en diensten relevant zijn. Het Bloeise Google Marketingadvies is een laagdrempelig adviesmodel, dat is toegesneden op jouw specifieke situatie en vragen. Dat kunnen vragen zijn vanuit je eigen ervaringen en ambities met Google Marketing, maar ook vragen als je nog helemaal aan het begin staat van het online ondernemersavontuur.

Het werkt simpel: meld je online aan en boek je persoonlijke Google Marketingconsult op een door jou in te stellen datum en tijdstip.

Bij de aanmelding omschrijf je jouw vraagstuk: wat wil je doen en welke rol speelt Google daarin? Met je betaling effectueer je je boeking en kun je de sessie zelf plannen. Je krijgt direct een bevestiging. Onze marketingspecialist bereidt zich voor en belt je op het door jou aangegeven moment.

Relevante vragen voor een Google Marketingadvies gesprek:

  • Waarop scant en beoordeelt Google mijn website?
  • Hoe stel ik vast of mijn bestaande website goed vindbaar is op specifieke zoekopdrachten?
  • Hoe bepaal ik wat de beste zoekwoorden zijn voor mijn nieuwe website of – shop?
  • Welke tools zijn beschikbaar om zoekwoorden te analyseren?
  • Hoe verwerk ik zoekwoorden in mijn content en wat zijn daar de richtlijnen voor?
  • Wat is de impact van in- en externe links?
  • Wat is ‘linkbuilding’ en wat kan ik daar zelf aan doen?
  • Wat is de invloed van blogs en nieuwsberichten op de Google zoekresultaten?
  • Waar moet mijn website in technische zin aan voldoen om optimaal vindbaar te zijn?
  • Werkt vindbaarheid op een smartphone hetzelfde als op een lap- of desktop?
  • Is het in mijn situatie zinvol om Google AdWords in te zetten?
  • Hoe maak ik effectieve Google AdWords die zich meetbaar terugbetalen?
  • Draagt Google Marketing ook bij aan conversie en zo ja, hoe dan?
  • Hoe verhoog ik het resultaat van mijn bestaande Google Marketing activiteiten?
  • Wat zijn handige tools om Google Marketing resultaten te meten?

Loading...