Grootste digitale designfestival neemt 24 uur lang de schermen in Nederland over

brand
DEMO het digitale designfestival

Grootste digitale designfestival neemt 24 uur lang de schermen in Nederland over

Ingezonden persbericht

ROTTERDAM, woensdag 16 februari 2022 – Donderdag 6 oktober 2022 is de tweede editie van het Design in Motion Festival (DEMO). De digitale schermen in Nederland tonen 24 uur lang het beste bewegende design (motion design) van over de hele wereld. DEMO is hiermee het grootste motion design festival ter wereld, en tegelijk ook de grootste openluchttentoonstelling.

Design in Motion Festival selecteert en toont het beste en meest vooruitstrevende motion designwerk van gevestigde namen maar ook van jonge en onbekende talenten van over de hele wereld. Voor het motion programma wordt internationaal een open call uitgestuurd. Uit alle inzendingen wordt het beste werk geselecteerd door een team van curatoren onder voorzitterschap van Liza Enebeis, creatief directeur van Studio Dumbar: “DEMO is niet alleen een nieuw soort design festival, het transformeert ook het hele land in één grote levende tentoonstelling.”

Heel Nederland zal op 6 oktober kennismaken met DEMO. Digital Out-of-Home exploitanten Exterion Media, JCDecaux, CS Digital Media, RET, Hillenaar Outdoor, Schiphol Media, Ocean Outdoor, blowUP media, Clear Channel, Adtrackmedia en NS Stations werken aan dit unieke initiatief mee. De beste bewegende designs zullen zichtbaar zijn op duizenden digitale schermen, deze staan o.a. op metro- en treinstations, in winkelcentra, op Schiphol, Eindhoven Airport en Rotterdam The Hague Airport, op masten langs de snelwegen, in parkings en in de grote steden.

De eerste editie van DEMO vond plaats in 2019 op Amsterdam Centraal Station op initiatief van Studio Dumbar (part of Dept) met Exterion Media als mede-initiatiefnemer en in samenwerking met NS Stations en Ocean Outdoor. Op de 80 schermen van het station werden 400 motion design werken van 253 ontwerpers uit 37 landen tentoongesteld. De ambitie is er om DEMO de komende jaren uit te breiden naar een festival dat zich op één dag op verschillende plaatsen in de (digitale) wereld afspeelt.

DEMO 2022 is een initiatief van Studio Dumbar (part of Dept) in samenwerking met Exterion Media NL. Het festival is mede mogelijk gemaakt door JCDecaux, CS Digital Media, RET, Hillenaar Outdoor, Schiphol Media, Ocean Outdoor, blowUP media, Clear Channel, Adtrackmedia en NS Stations.

Studio Dumbar (part of Dept) is een internationale ontwerpstudio gespecialiseerd in visuele identiteiten en motion design voor bedrijfsleven, cultuur, overheid en non-profit. Studio Dumbar werkt internationaal voor opdrachtgevers als Apple, Google, Spotify, Facebook en Adidas. In Nederland heeft het bureau veel visuele identiteiten ontworpen die onderdeel zijn geworden van de Nederlandse cultuur, zoals NS, de Politie, de Rijksoverheid, NPO, het Mauritshuis, het Van Gogh Museum, Amsterdam Sinfonietta en Transavia.

Exterion Media (onderdeel van Global) is marktleider binnen de (Digital) Out-of-Home branche en biedt adverteerders de mogelijkheid om te adverteren in winkelcentra, supermarkten, op tankstations, langs doorgaande wegen en op straat met zowel posters als Digital Out-of-Home.

Voor meer informatie: www.demofestival.com

Noot voor de redactie: voor meer informatie kunt u contact opnemen met Josephine van Kranendonk via josephine@studiodumbar.com of 06 – 13314227 of met Lilian Hemmelder via lilian.hemmelder@exterionmedia.nl

Ingezonden persberichten vallen buiten de verantwoording van de redactie

Redactie Bloeise

De Bloeise redactie bestaat uit Thomas Lapperre. Deze berichten worden niet op persoonlijk titel vermeld omdat ze geschreven zijn door anderen: ingehuurde tekstschrijvers voor inhoudelijke artikelen, ingezonden persberichten en soms ook sponsored content. Voor ingezonden persberichten geldt dat de redactie geen verantwoording kan nemen -[…]
Alle artikelen van Redactie Bloeise

Reacties

0 Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.