Jon Loomer geeft strategisch Facebook Marketing advies en deelt regelmatig zijn kennis in korte video’s waarin hij vragen beantwoord.
In zijn antwoord neemt Jon aan dat je totaal geen verkeer hebt, ook niet via een website of nieuwsbrief.
1. Routine
Plaats regelmatig volgens routine content, dat jouw doelgroep aanspreekt. Beantwoord daarom eerst de vragen: Welke content spreekt aan? Wie is mijn beoogde doelgroep? Wat vinden zij waardevol? Met regelmatig bedoelt Jon meerdere keren per dag (2-4). En zorg ervoor dat het content is die zorgt voor interactie.
2. Graphsearch
Graphsearch is een zoekfunctionaliteit waarmee je naar gebruikers en hun interesses zoekt. Deze functionaliteit staat nog in béta versie (Sinds januari 2013 al). Aanmelden voor Graphsearch doe je hier. Jon doet de suggesties om te kijken naar 2 concurrenten van je. Zoek vervolgens naar welke mensen beide pagina’s liken. Of wat de interesses zijn van mensen die één van deze 2 pagina’s liken. Zo krijg je inzicht in je doelgroep. Lees verder over Graphsearch op Marketingfacts.
3. Facebook ads
De resultaten van Graphsearch kun je vervolgens inladen in Facebook ads als doelgroep. (zie verder JonLoomer.com) Op die manier kun je heel gericht jouw doelgroep benaderen met toegevoegde waarde. De focus ligt op kwaliteit, niet kwantiteit. Lees ook mijn stuk over Facebook ads.
4. Fangate
Bied waardevolle content aan achter een tab, die alleen beschikbaar is voor de fans van je pagina. Jon stelt voor: een e-book of een whitepaper. Iets wat waardevol is voor jouw klanten.
5. Hashtags
Gebruik regelmatig Hashtags die jouw product omschrijven. Met hashtags verbind je je content aan mensen die geïnteresseerd zijn in jouw content, omdat ze erop zoeken. Lees ook mijn eigen stuk over Hashtag strategie.
* Bonus *
Jon geeft ook nog een bonustip, die vind je in de video!
Vragen? Opmerkingen? Geef je reactie: