Interview met Sparkcentral

brand
Olivier samen met Davy van Spark Central

Interview met Sparkcentral

Olivier samen met Davy van Spark Central

Olivier samen met Davy van Sparkcentral

Sparkcentral helpt grote ondernemingen met het bieden van klantenservice via social media, oa in de luchtvaart met vliegmaatschappij Delta Airlines als grote referentie.

Gastblog door Olivier Withouck vanuit San Fransisco

Ik loop Union Square op langs Post Street, een hippe buurt in de stad. Temidden van de dure kledingswinkels als Façonnable en Burberry’s ligt het kantoor van Sparkcentral, het startupbedrijf van de Vlaming Davy Kestens. Het bedrijf heeft een stevige investeringsronde achter de rug.

Het gaat om 4,5 miljoen dollar  dat het bedrijf van Davy kon ophalen. Die moet SparkCentral ruimte geven om uit te breiden.  Dit keer is het geld grotendeels afkomstig van de Amerikaanse durfkapitalist Sigma West. Andere investeerders zijn onder meer The Social + Capital Partnership, Graph Ventures en de Belgische Playfish-medeoprichter Sebastien de Halleux.

Startup

Het kantoor lijkt meer op een leefruimte. Er staan flashy zetels, vintage fietsen, een kerstboom waar kerstpakjes liggen van en voor de werknemers.  Ik wacht even want Davy is net een meeting aan het afronden. We maken kennis. “Ik heb een uur. We kunnen gaan lunchen. Er zit een leuke Aziatische lunchbar achter de hoek. Het is hier wat rommelig. Er zijn weinig mensen.  Gisteren kerstfeest gehad met de collega’s. Het is wat uitgelopen. Goed gevierd, goed kwartaal achter de rug.” Hij is goed geluimd, ernstig, gefocust.

“Born in Belgium, Raised in California”

“Ik ben hier nu twee jaar ondertussen. Het is een rollercoaster geweest. Het lijkt alsof ik hier nog maar vier maanden ben. Vandaag telt het bedrijf 16 medewerkers. Tegen februari moeten dat er 25 zijn. We hebben net een recruiter aangeworven want de tijd ontbreekt me om zelf interviews te doen. Talent aantrekken hier is niet eenvoudig. Talentvolle mensen hebben keuze zat hier. Het wordt binnenkort nog moeilijker want de big guys komen naar de City, verlaten hun kantoren in de Valley. Google en Facebook komen naar de stad. Google zet wifi bussen in zodat werknemers hun job kunnen doen als ze in de file staan. Het verkeer van de stad naar de Valley wordt moeilijk. De files tijdens de spitsuren worden lastig.”

Sparkcentral Logo

“Oracle zit ook in onze markt. We willen de confrontatie aangaan.”  Het bedrijf wijzigde recent van naam omwille van strategische redenen. Twittspark is Sparkcentral geworden. “Omdat we ons willen richten op customer service voor alle grote sociale media platformen, niet enkel Twitter.” Over de omzet van het bedrijf is hij discreet. Terecht want het is een privé bedrijf. “Vooral de luchtvaartsector is een hit. We hebben Delta Airlines als mooie referentie. De rest van de luchtvaartbedrijven begrijpt onze toegevoegde waarde.” De sales cycles zijn kort. “Gemiddeld 2 tot 3 maanden. Vorige week hebben we een deal getekend in minder dan 2 weken. “ Bedrijven zien onmiddellijk de toegevoegde waarde.”

Klanttevredenheid

“De markt hier is beter dan bij ons. We focussen ons vooral op grote organisaties die van consumenten veel feedback krijgen over hun produkten en diensten op Facebook en Twitter. De kritiek die consumenten geven via sociale media komen via onze oplossing rechtsreeks bij de juiste mensen terecht. Deze kunnen snel reageren, wat belangrijk is voor klantentevredenheid.” Davy is recht door zee, geen franjes. De nuchterheid en bescheidenheid van Limburg. Voetjes op de grond en hard werken.

“Volgende week twee weken naar België om Kerst te vieren met de vrienden en de familie. ” We rekenen de sushi af en scheiden met een hartelijke groet onze wegen.

Reacties

0 Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.