Native advertising & contentmarketing 2016 (PDF)

brand
Native Advertising Content Marketing Study Nederland 2016

Native advertising & contentmarketing 2016 (PDF)

Sinds kort staat onder ieder blog op Bloeise een mooi blok met relevante blogs. Dit is ontwikkeld door media technologiebedrijf Strossle, en gebruikt Artificial Intelligence om te bepalen wie welke suggesties daar krijgt te zien. Zodat je als lezer voor jou relevante content krijgt. Strossle deed in december een studie naar native advertising & contentmarketing. De gegeven cijfers zijn helaas van het content marketing Institute en dus ‘wij van WC-eend adviseren WC-eend’ maar het stuk geeft wel een mooi overzicht van de huidige trends en ontwikkelingen rondom contentmarkting. Voor native advertising wordt ook ingegaan op de adblocker, een belangrijke ontwikkeling op het snijvlak tussen content (wat je wil lezen) en adverteren (wat je niet wil zien), precies waar native advertising zich bevindt.

Native advertising tips

Er worden ook een aantal handige tips voor native advertising gegeven:

  • Zorg voor beeld waarbij het product in een realistische situatie geplaatst wordt (dus niet alleen een product
    foto in fotostudio).
  • Gebruik echte mensen en geen modellen in een echte omgeving (dus ook hier wederom niet in de studio).
  • Zorg ervoor dat de kop niet meer dan 150 karakters is en de tekst eronder niet meer dan 300 karakters.
  • Blijf experimenteren en benut de mogelijkheden op mobile.
  • Maak Native Advertisement campagnes een vast onderdeel van het mediabudget.
  • Succes kost tijd: Kijk-Klik-Koop bestaat niet!

Bekijk de Native Advertising & Content Marketing Study Nederland 2016 hier.

Native advertising is nu ook mogelijk op Bloeise. Bekijk de advertentiemogelijkheden van sponsored content en advertorials.

Reacties

0 Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.