Online klachtenonderzoek: “Iedereen weet wat webcare is”

brand
Veel smileys, sommige fel en sommige vervaagd. Blij en minder blij.

Online klachtenonderzoek: “Iedereen weet wat webcare is”

Het Helderse marketingbureau Bloeise doet onderzoek naar de manieren waarop consumenten bij bedrijven klagen. “Gevoelsmatig durf ik te stellen dat we social media steeds meer gebruiken voor klachten. Maar cijfers zijn er nog niet”, vertelt oprichter Lapperre. Deze maand startte hij het online klachtenonderzoek 2016.

“We zitten steeds meer online en we gebruiken steeds meer social media”, stelt Lapperre. “Dus het is logisch dat we als consumenten ook steeds vaker via die kanalen bedrijven benaderen. Iedereen weet nu wel wat webcare is. Maar ik ben juist benieuwd of consumenten ook bewust social media inzetten als pressiemiddel. Werkt een tweet beter dan een e-mail?”

Online klachtenonderzoek 2016
Het is de eerste keer dat er onderzoek wordt gedaan naar de manieren en voorkeuren waarop consumenten bij bedrijven klagen. Iedereen wordt uitgenodigd om hier mee te doen met het onderzoek: http://bit.ly/klachtonderzoek.

Reacties

0 Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.