Persbericht: Nieuwe workshops Facebook voor bedrijven

brand
Persbericht: Nieuwe workshops Facebook voor bedrijven

Deze zomer geeft het Helderse marketingbureau Bloeise weer workshops over Facebook voor bedrijven. “Wat kun je nou eigenlijk met Facebook? Veel ondernemers worstelen nog steeds met die vraag”, vertelt Thomas Lapperre. “Dus doen ze maar wat. Maar als je weet hoe Facebook werkt en wat je ermee kan, ga je Facebook vanzelf efficiënt inzetten.” Op dinsdagmiddag 14 juni en donderdagavond 16 juni geeft Lapperre de Facebook workshops bij De Helderse Vallei.

“Lang niet al je fans zien je berichten. Eigenlijk maar twee procent. Alleen wanneer je Facebookbericht interactie krijgt, zoals een like of een reactie, gaat dat percentage groeien”, schetst Lapperre. “Kijk maar naar je eigen tijdlijn. Je wil helemaal geen commerciële boodschappen lezen, maar juist leuke berichten van je vrienden en familie. Daarom moeten bedrijven leren hun boodschap op de juiste manier te brengen, anders bereik je niemand.”

“Het begint met je doelgroep. Wat vinden zij leuk? Vervolgens kijk je naar wat je wil vertellen als bedrijf, je verhaal en alles erom heen. De overlap daartussen is je zogeheten sweet spot: dat wat jij wil vertellen en wat je doelgroep ook leuk vindt”, legt Lapperre uit. “Zo hou je Facebook leuk voor je fans én interessant voor je bedrijf.”

Facebook Workshop
Lapperre geeft op dinsdagmiddag 14 juni en donderdagavond 16 juni een workshop Facebook voor bedrijven. Deelnemers leren waarom ze voor Facebook kunnen kiezen, hoe Facebook werkt en wat je vervolgens op Facebook zet. Na afloop hebben deelnemers een eigen plan van aanpak om Facebook optimaal in te zetten. Voor meer informatie en aanmelden zie Facebook workshops.

Bloeise helpt ondernemers met online bloeien. Daarvoor deelt Bloeise kennis via populaire marketingblogs en praktische workshops. Als betrokken Helderse burger houdt Lapperre sinds 2012 de Facebookpagina Love Den Helder bij.

0 Reacties