Succesvolle marketingvoorbeelden van taboes

De promotie van een taboeproduct is niet gemakkelijk. Toch slagen bedrijven erin om een succesvolle campagne in te zetten, die het taboe bespreekbaar maakt.
Hier lees je meer over psychologie en de toepassing voor marketing. Wat vroeger nog de black box bij de consument werd genoemd, is nu bekend in allerlei theoretische modellen. Cialdini introduceerde de beïnvloedingsprincipes, Daniel Kahneman legde het beslissingsproces uit in zijn boek Thinking Fast, Thinking Slow, Solomon Asch beschreef onze neiging tot conformiteit en Jonah Berger legde uit wat de componenten zijn van viral marketing.
De promotie van een taboeproduct is niet gemakkelijk. Toch slagen bedrijven erin om een succesvolle campagne in te zetten, die het taboe bespreekbaar maakt.
Een doos, zak of zo’n harde, plastic hoes waar kleine apparaatjes of kabels vaak in zitten: verpakkingen lijken voor veel ondernemers op het eerste gezicht slechts noodzakelijk kwaad. Dit terwijl de verpakking van jouw product voor heel veel klanten een belangrijke factor is in het wel of niet aanschaffen dan wel waarderen van dat product. Mooie verpakkingen, en dan verpakkingen op maat in het bijzonder, kunnen dan ook van grote meerwaarde zijn voor de marketing van jouw onderneming. Sterker nog: als je er geen aandacht aan schenkt, heb je waarschijnlijk een achterstand ten opzichte van je concurrenten.
Kaizen is een Japanse bedrijfsfilosofie en is van origine afkomstig van de Toyota familie. Dit artikel verschaft duidelijkheid wat Kaizen is en geeft uitleg over deze filosofie.
Gastblog door Juul van Kessel van Educatieve-speelgoed.nl In de laatste jaren is er sterke groei in het aantal elektronisch educatief speelgoed voor kinderen en baby’s op de markt. Ook is er een daling van innovatie van “basic” educatief speelgoed. Wat betekent dit voor de ontwikkeling, het gedrag en de speelvaardigheid van een kind?
Gastblog door Lucas Koren van YoungCapital Maak fouten, blijf leren. Zoek jij uitdagingen en moeilijkheden op en houd je ervan om jezelf te ontwikkelen? Of ga je ze liever uit de weg? Vraag je regelmatig om hulp van specialisten? Of vraag je liever niet om hulp? Dat zijn verschillen tussen een fixed mindset en een growth mindset. In deze blog leer je, aan de hand van situatieschetsen, de verschillen tussen de twee mindsets kennen. En leer je hoe je betere resultaten kunt behalen door middel van een growth mindset: echte growth hacking.
Gastblog door Daniel Nouman van Avirtual.nl Steeds populairder in de afgelopen jaren, lijken ‘meditatie’ en ‘mindfulness’ de nieuwe buzzwords te zijn die rond stuiteren op sociale media. Zoals het aantal mensen dat leeft in het moderne, snelle stadsleven, neemt het stressniveau toe. Wanneer stress niet op de juiste manier wordt behandeld, kan stress de efficiëntie, productiviteit en focus, evenals geestelijke gezondheid negatief beïnvloeden.