Retail, de nieuwe technologieleider?

In de competitieve retailwereld met toenemend kritische consumenten is een omnichannel strategie niet meer genoeg. Big Data omzetten naar inzichten staat centraal. Het denken in kanalen wordt vervangen door het denken in consumentenbeleving. Alleen met compleet nieuwe businessmodellen kan de retailbranche meer consumentenwaarde bieden.
Van fysieke naar e-commerce infrastructuur
Voorheen vervulden retailers de vraag met fysieke winkels. Met nu 22 procent van alle bestedingen die online gaan (in het eerste kwartaal 2014 volgens Thuiswinkel) en een gestage groei in online winkelen, wordt de noodzaak voor een e-commerce infrastructuur steeds groter. Terwijl kleinere retailers nog worstelen metvindbaarheid op Google en het vernieuwen van hun website, omarmen vooral de grotere internationale retailers massaal een omnichannel strategie.
Als laatste trend wederom een blik op China, waar Alibaba offline en online retail combineert…
De conversie van mobiel verkeer blijft laag in vergelijking met desktop en tablet doordat mensen…
Foto: Marcel Oostwijk Direct na het bericht vorige maand dat we uit de recessie gekomen waren, kwam het…
Vragen? Opmerkingen? Geef je reactie: