Service designer Linn Vizard: ‘Designers zijn de cartografen van nu’

brand
linn-vizard-bridgeable

Service designer Linn Vizard: ‘Designers zijn de cartografen van nu’

UX en service designer Linn Vizard van Bridgeable sprak op het Service Design Congres over mapping in service design: “Een designer maakt net als een cartograaf een visuele uitwerking waarmee je navigeert. Mapping geeft een houvast in een complexe wereld, maar dat is ook direct de grote valkuil.”

Vizard begon haar presentatie met een quote van de sociale wetenschapper Herbert Simon: “Design is moving from existing situations to preferred situations.” Vizard legt uit: “Als designer verken en visualiseer je een landschap waarin je vervolgens bepaalt waar je heen wilt. Designers maken het onzichtbare zichtbaar en het impliciete expliciet. Ze laten zien waar de gaten zitten door inzichten helder en tastbaar te maken. Daarvoor gebruiken we empathy maps, mental models, experience maps, strategy roadmaps, journey maps, stakeholders maps…. Maar waarom maken we zoveel gebruik van maps?” vraagt Vizard aan de zaal.

Lees verder op Emerce.nl

Reacties

0 Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.