Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Digitale platforms als Amazon, Facebook, Bol.com en Google krijgen steeds meer invloed richting retailers en consumenten. Sommigen denken dat deze platforms een einde kunnen inluiden voor veel retailers en merken. Anderen zien juist enorme kansen door de reikwijdte en innovatiekracht van de platforms. Wat zeker is, is dat deze platforms andere eisen stellen aan hoe winkeliers zich positioneren.
Welkom in society 3.0! Een symbiose tussen mens en technologie waarin het een feit is dat niets meer heilig is. Om de transitie naar een platform gedreven samenleving te doorgronden is het vooral van belang om naar alle facetten die hier invloed op hebben te kijken. Hier zijn diverse experts vanuit de digitale industrie bij nodig op het gebied van IT, ethiek, data, security, verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid, privacy.
In dit webinar van Detailhandel Nederland en Thuiswinkel.org gaan we vanuit diverse invalshoeken in gesprek over de ontwikkelingen en de impact van platforms. Wat betekent dit voor de retailer? Blijf je trouw aan traditionele waarheden of is het tijd jezelf opnieuw uit te vinden? Wat betekent dit op het gebied van gewenste wetgeving, op het gebied van consumentengedrag, op het gebied van innovatie/digitalisatie en voor je merk? Allemaal vragen waarover we in gesprek gaan tijdens dit webinar.
Begeleid door Krijn Schuurman gaan de volgende “tafelgasten” op donderdag 4 juni van 13.00 uur tot 14.00 uur met elkaar het gesprek aan:
Zorg dat je erbij bent; je kunt je vragen live stellen aan de moderator en de tafelgasten. Meld je nu aan via deze link (gratis registratie) en laat je inspireren!
Over Detailhandel Nederland
Detailhandel Nederland behartigt de collectieve belangen van alle Nederlandse winkeliers om het optimale klimaat te creëren zodat winkeliers kunnen doen waar ze goed in zijn.
Over Thuiswinkel.org
De belangenvereniging heeft in de kern van haar activiteiten staan dat het vertrouwen in online retail vergroot moet worden en zet zich al twintig jaar in voor de bescherming van zowel de consument als de webwinkelier.
Ingezonden persberichten vallen buiten de verantwoording van de redactie.
Sinds januari dit jaar past Spotify service design toe als differentiator. Senior service designer Katie…
Kopers beter beschermd bij aankopen op platformen Ede, 3 maart 2020 - Thuiswinkel.org lanceert een…
De online bestedingen zijn ook het eerste half jaar van 2018 toegenomen. Elk bedrijf met…
Vragen? Opmerkingen? Geef je reactie: