Wereldwijde expertise op het podium tijdens Service Design Global Conference 2016

brand
Service Design Global Conference Amsterdam

Wereldwijde expertise op het podium tijdens Service Design Global Conference 2016

“Meer dan 55 internationale experts maken onderdeel uit van SDGC16”

Op 27 en 28 oktober 2016 vindt de 9e editie van de Service Design Global Conference (SDGC) plaats in de Westergasfabriek te Amsterdam. Met meer dan 600 gasten, meer dan 55 sprekers en met een netwerk afkomstig uit 42 landen, is de tweedaagse conferentie hét toonaangevende jaarlijkse evenement voor de wereldwijde service design community.

Service Design
Service design is een ontwerp discipline dat zich bezighoudt met het vormgeven van dienstverlening. Vanuit een klantgerichte visie werken service designers aan het verbeteren van dienstverlening met als doel om waarde te vergroten voor zowel de klant als de dienstverlener. Voorbeelden van service design in de praktijk zijn de coördinatie van alle interactie dat een klant heeft met zijn/haar bank, de optimalisatie van de klantbeleving van een patiënt in een ziekenhuis of de ontwikkeling van een multimedia tour ter ondersteuning van een tentoonstelling. Service design is een relatief jonge discipline dat ongeveer 20 jaar geleden is ontstaan. Met de huidige exponentiële groei van complexe, vaak digitaal geleide diensten in combinatie met de erkenning van de klantbeleving als een positieve onderscheidende factor, groeit en evolueert service design in rap tempo. Service design wordt in toenemende mate gezien als een essentieel onderdeel voor zakelijk succes.

Service Design Global Conference 2016

Service Design Global Conference 2016 promo3 (1)
De SDGC is de meest vooraanstaande jaarlijkse internationale conferentie op het gebied van service design, georganiseerd door het Service Design Network. Terugkerend naar Amsterdam na acht jaar, bestaat de conferentie uit twee bruisende dagen met inspirerende lezingen en intense break-out sessies onder de titel ‘Business as Unusual’. De indrukwekkende en uiteenlopende lijst met ruim 55 internationale sprekers toont de gevarieerde toepassing en breedte van service design aan.

SDN lid Raad van Bestuur en co-organisator van de conferentie Jesse Grimes:

“De impact van service design is groter dan ooit. Service designers dragen meer verantwoordelijk-heden, omdat zij niet alleen de klantbeleving vormgeven, maar ook werken aan de beleving van werknemers en de strategie van de organisatie in zijn totaliteit.”

Tot de sprekers behoren:

  • Zeynep Falay von Flittner, Hellon – Zeynep werkt bij Hellon waar zij organisaties helpt om hun cultuur te transformeren in een meer gebruiksvriendelijke richting. Met meer dan 15 jaar internationale ervaring in service design en design leiderschap heeft ze digitale diensten ontworpen voor bedrijven als Nokia, Danske Bank, Turkcell en TeliaSonera.
  • Cees van Dok, TomTom – In de functie van Head of Design, Fellow en Board Member bij TomTom, begeleidt Cees van Dok de ontwikkeling van nieuwe producten van concept naar de markt.
  • Katie Koch, Spotify – Katie is een UX-ontwerper. Zij geeft les in Stockholm en werkt bij Spotify met een multidisciplinair team aan innovatie binnen de betalingsbeleving.
  • Erin Muntzert, Google – De afgelopen twee jaar leidt Erin onderzoek voor Google Maps naar opkomende platforms en developer experiences. Zij heeft ruim 10 jaar ervaring in het design umfeld.

Waarom SDGC16 bijwonen?
SDGC-deelnemers krijgen directe toegang tot een wereldwijd netwerk van professionals en onderzoekers die vooroplopen in de vertaling van service design methodologie naar waarde binnen een breed spectrum van toepassingen. De conferentie, die zowel startende en ervaren service designers als professionals vanuit andere disciplines verwelkomt, zal voorbeelden presenteren van de meest succesvolle internationale projecten en hands-on workshops bieden over service design implementatie in uiteenlopende sectoren. Tijdens de conferentie worden de Service Design Awards uitgereikt voor de beste service design toepassingen van het afgelopen jaar. Meer informatie over alle sprekers, het volledige programma en kaarten is beschikbaar via www.service-design-conference.com.

Algemene informatie

Westergasfabriek SDGC16 venue
Service Design Global Conference
Westergasfabriek, Amsterdam
Conferentie: 27 & 28 oktober 2016 Pre-programma en Masterclasses: 26 oktober 2016

Conferentie pas: €850,- Reguliere kaart / €710,- SDN leden Studenten pas: €425,- Reguliere kaart / €360,- SDN leden
Lidmaatschap pakketten:
€925,- Professional incl. 1 conferentie pas & 1-jaar SDN Professional lidmaatschap
€4.190,- Corporate incl. 5 conferentie passen & 1-jaar SDN Corporate lidmaatschap

Service-design-conference.com

Redactie Bloeise

De Bloeise redactie bestaat uit Thomas Lapperre. Deze berichten worden niet op persoonlijk titel vermeld omdat ze geschreven zijn door anderen: ingehuurde tekstschrijvers voor sponsored content en ingezonden persberichten. Voor ingezonden persberichten geldt dat de redactie geen verantwoording kan nemen - tekst en afbeeldingen zijn[…]
Alle artikelen van Redactie Bloeise

Reacties

0 Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.