Workshop Facebook voor ondernemers: “Facebook is geen doel”

brand
Workshop Facebook marketing voor bedrijven door Bloeise in Den Helder

Workshop Facebook voor ondernemers: “Facebook is geen doel”

“Veel ondernemers zitten op Facebook. Maar ze hebben geen idee hoe ze nu Facebook in kunnen zetten voor hun bedrijf”, vertelt Thomas Lapperre van het Helderse online bureau Bloeise. “Levert het niks op, dan moet je het ook niet doen. Facebook is géén doel op zich.” Op 10 december geeft Lapperre een Workshop Facebook voor ondernemers bij De Helderse Vallei.

“Wanneer je als Facebookpagina een bericht plaatst, dan ziet maximaal 16 procent van je fans dat. Bij veel bedrijven ligt dat zelfs onder de 2 procent”, schetst Lapperre. “Facebook wil haar gebruikers namelijk alleen relevante berichten tonen. Ga maar na: we liken steeds meer pagina’s en krijgen steeds meer vrienden in onze tijdlijn. Facebook laat daarom alleen berichten zien die voor jou persoonlijk relevant zijn. Omdat het berichten van je kinderen zijn, van die goede vriend, of van dat leuke bedrijf.”

Facebook als middel
“Als bedrijf moet je relevant zijn op Facebook. Dus je berichten moet je afstemmen op je doelgroep. Zodat mensen ervoor in beweging komen, met likes, kliks, reacties en deelacties. En dat kost inderdaad de nodige moeite”, vertelt Lapperre. “Daarom begin je ook met het koppelen van Facebook als marketingmiddel aan je bedrijfsdoelstellingen. Dus: wil je bereik, binding of omzet? Dat verschilt per bedrijf, maar dat is voor iedere ondernemer op Facebook de eerste stap.”

Facebook Workshop
Lapperre geeft op donderdagavond 10 december een workshop Facebook voor bedrijven. Deelnemers leren waarom ze voor Facebook kunnen kiezen, hoe Facebook werkt en wat je vervolgens op Facebook zet. Na afloop hebben ondernemers een eigen plan van aanpak om Facebook optimaal in te zetten. Voor meer informatie en aanmelden zie bloeise.nl/facebook-workshop-den-helder.

Bloeise helpt ondernemers met online bloeien. Daarvoor deelt Bloeise kennis via populaire marketingblogs en persoonlijke workshops. Als betrokken Helderse burger houdt Lapperre sinds 2012 de Facebookpagina Love Den Helder bij.

Reacties

0 Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.