Zet duurzaamheid op je bedrijfsagenda!

brand
Duurzame bedrijfsvoering

Zet duurzaamheid op je bedrijfsagenda!

Duurzaamheid wordt voor veel individuen steeds belangrijker. We zien de staat van de wereld jaarlijks verslechteren. Velen willen bijdragen aan het verbeteren van de omgeving voor de toekomstige generaties. Dit is fantastisch. Ook de overheid zet duurzaamheid steeds hoger op de agenda. Waarom zou je als bedrijf achterblijven? De eerste stap in de richting van duurzaamheid kun je alleen maken wanneer je je bewust bent van de doelen! In dit artikel gaan we dieper in op de duurzaamheidsdoelen die zijn opgesteld door de Verenigde Naties.

De 17 Sustainable Development Goals

De landen die onderdeel uitmaken van de Verenigde Naties hebben zeventien sustainable development goals samengesteld. Deze doelen moeten ervoor zorgen dat de wereld in 2030 een betere plek is. De SDG’s zijn de opvolgers van de Millenniumdoelen. Op de site van SDG Nederland kun je meer lezen over de doelen, maar dit zijn ze in het kort:

  • geen armoede, geen honger, goede gezondheid en welzijn, kwaliteitsonderwijs, gendergelijkheid, schoon water en sanitair, betaalbare en duurzame energie, eerlijk werk en economische groei, industrie, innovatie en infrastructuur, ongelijkheid verminderen, duurzame steden en gemeenschappen, verantwoorde consumptie en productie, klimaatactie, leven in het water, leven op het land, vrede, justitie en sterke publieke diensten en als laatst, partnerschap om doelstellingen te bereiken.

Duurzame bedrijfsvoering

Duurzaam ondernemen wordt steeds populairder. Milieuvriendelijke organisaties hebben vaak een streepje voor op vervuilende bedrijven en het blijkt dat de consument best bereid is om omwille van duurzaamheid iets meer te betalen. Maar wat zijn de voordelen van duurzaam ondernemen? Ten eerste zul je kosten besparen. Wanneer je als onderneming bewust omgaat met energie en investeert in groene energie, zul je flink besparen op de jaarlijkse energierekening.

Daarnaast hebben veel duurzame bedrijven een beter imago dan de vervuilende bedrijven. Overheden en investeerders werken daarom ook liever samen met bedrijven en organisaties die milieubewust ondernemen. Met een duurzaam imago trek je gedreven medewerkers aan, die het beeld van jouw bedrijf alleen nog maar zullen versterken. Bovendien draag je bij aan het behalen van de SDG’s in 2030!

Duurzaam ondernemen kent veel voordelen. Niet enkel voor jou, maar ook voor de wereld. Om ervoor te zorgen dat de wereld in 2030 er een stuk beter uitziet dan nu kun jij als bedrijf het één en ander doen om dit te verwezenlijken. Bespaar kosten en profiteer van je mooie milieuvriendelijke status. De medewerkers, klanten en partners komen op je als als bijen op de mooiste bloemen!

Redactie Bloeise

De Bloeise redactie bestaat uit Thomas Lapperre. Deze berichten worden niet op persoonlijk titel vermeld omdat ze geschreven zijn door anderen: ingehuurde tekstschrijvers voor inhoudelijke artikelen, ingezonden persberichten en soms ook sponsored content. Voor ingezonden persberichten geldt dat de redactie geen verantwoording kan nemen -[…]
Alle artikelen van Redactie Bloeise

Reacties

0 Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *