

B2B Contentmarketing
Topic
Bij B2B contentmarketing (of content marketing, met spatie) focus je je als bedrijf op de informatiebehoefte van je zakelijke doelgroep en speel je daar op in met waardevolle content om nieuwe relaties en bestaande klanten te binden. Het betekent een afscheid van schreeuwerige advertenties en je als bedrijf positief onderscheiden door echt te helpen. De doelgroep wordt vaak beschreven in een zogeheten buyer persona waarin alle kenmerken, doelen, vraagstukken, mediagedrag en meningen worden vastgelegd. Essentieel aan B2B contentmarketing is het erkennen dat fysieke marketing (de binnendienst bellen, bezoek van de vertegenwoordiger) geleidelijk aan wordt vervangen door online communicatie (de website, FAQ, artikelen). Contentmarketing staat binnen B2B meer dan B2C centraal in de klantbeleving, vanwege de grotere informatiebehoefte.


De geschiedenis van contentmarketing

De contentplanning maken die werkt voor jouw bedrijf
Blijf op de hoogte Ontvang onze nieuwsbrief

Wat doet een copywriter eigenlijk?

Contentmarketingplan voor IT-bedrijven

B2B website vertalen? 4 tips van vertalers

Wat doet een content marketeer eigenlijk?

De marketinglessen van Philip Kotler

TikTok inzetten als marketingtool: stappenplan

Beginnen met B2B videomarketing: hoe doe je dat?

The State of Marketing van HubSpot: de belangrijkste contentmarketingtrends van het moment

Contentful: next-level, API-first CMS met talrijke opties, maar niet voor iedereen geschikt

B2B e-commerce trends voor 2023

The Forrester Wave: Content Platforms. Wat is het en wat kun je ermee?
