Contentmarketing B2C en B2C

brand
content marketing is king in 2021

Contentmarketing B2C en B2C

Onderwerp

Hier lees je meer over contentmarketing, de marketingvorm waarbij content de centrale rol speelt. Grotendeels online maar ook offline, is contentmarketing het geven van antwoorden, inzichten en advies aan potentiële klanten. Hiermee worden ze al in een vroeg stadium aangesproken en kun je je als merk of organisatie sneller positioneren als mogelijke aanbieder van een product of dienst. Met name waar het aankooptraject langer duurt en kennis het verschil maakt, wordt een contentmarketingstrategie ingezet. Dat is typisch vaker bij B2B dan bij B2C. Vormen van contentmarketing zijn blogs en whitepapers, maar ook gratis magazines zoals de Allerhande van AH.

Wat is content Marketing?

Content marketing is de bedrijfsmatige inzet van content om bedrijfsdoelen te halen, B2B of B2C. Door als uitgever te denken, creëer je antwoorden op vragen van klanten, bouw je aan thought leadership (branding) en krijg je goede posities in Google (SEO). Met contentmarketing richt je je op de informatiebehoefte van de doelgroep. Content marketing omvat tekst en beeld, en kan online en offline zijn.

Hieronder vind je contentmarketing artikelen en tips om je bedrijf te profileren en je klanten echt te helpen met passende content. Contentmarketing zorgt voor betere vindbaarheid in Google, profilering als kennisspecialist en tevreden klanten.

Persoonlijk advies nodig over contentmarketing? Boek een contentmarketing sessie

Telefonische 1-op-1 waarin we alles over jouw contentmarketing kunnen bespreken: doelstellingen, strategie, leadgeneratie en content creatie. Na deze sessie begrijp je hoe contentmarketing werkt en kun je direct stappen maken.

Laden...

Blijf op de hoogte Ontvang onze nieuwsbrief