Over Bloeise

brand
Over Bloeise

Over Bloeise

Heldere content – B2B contentmarketing uit Den Helder

Bloeise biedt contentmarketingdiensten vanuit Den Helder voor landelijke B2B-partijen. Onze focus ligt op contentcreatie in de vorm van teksten voor websites, blogs, whitepapers en landingspagina’s. Daarnaast ondersteunt Bloeise met contentstrategie en contentpromotie in de vorm van SEO-advies, linkbuildingabonnementen, SEA-campagnes, social media- en facebookadvies. Kortom: alles om de maximale waarde uit je content te halen.

Visie: het begint met content

Marketing vandaag is onstuimig. Consumenten vertrouwen meer op aanbevelingen van vrienden of familie dan op merkuitingen. Bij B2B doorloopt 52% van de inkoper de customer journey voordat er enig contact met de leverancier is. Scherpe content maakt daarin het verschil. Of het nu is om in de upper funnel te werken aan naamsbekendheid en thought leadership met LinkedIn blogs, praktische whitepapers in een marketingvliegwiel of een compleet nieuwe website gebaseerd op het online zoekgedrag van je doelgroep. Zonder goed verhaal verlies je de aandacht van je klanten én zoekmachines. Content voedt de motor van je marketingmachine: landingspagina’s, de nieuwsbrief, nurturemails, social media, online advertenties. Wat je ook maar wilt bereiken, het begint met content.

Missie: online groeien

Bloeise ondersteunt bedrijven in hun online groei met content. Wij helpen met het ontwikkelen van een online visie en het inspelen op de nieuwe kansen.

Geschiedenis: Bloeise 

Bloeise is Thomas Lapperre

Bloeise begon in april in 2011 als parttime bedrijf door Thomas Lapperre onder de naam Bloei communicatie. Begin oktober 2013 verliet hij zijn vertrouwde baan als Hoofd Marketing & Communicatie bij VVV Texel en begon volledig voor zichzelf. Als ondernemer heeft Thomas veel geleerd van andere ondernemers, vooral via Jong MKB Noordwest. Hij ging eerst bloggen bij Dutch Cowboys en later ook betaald bij Emerce. Zijn klantenkring ging langzaam zijn eigen netwerk overstijgen. Hij werd door Ihitro (heet nu Smeders), ingezet voor hun klanten voor persberichten en teksten. Andere bureaus volgden, ook voor Facebook Ads, SEO, content marketing, Facebookmarketing en Google Adwords. Vanaf het begin gaf Thomas ook workshops over sociale media en Facebook als marketingmiddel.

Bloeise is gevestigd in Den Helder: een prachtige havenstad omringd door de zee en met een rijk maritiem verleden. Bloeise ondersteunt Den Helder met de Facebookpagina Love Den Helder. Sinds februari 2015 woont Thomas gedeeltelijk ook in Bulgarije. Bloeise werkt prettig samen met allerlei freelancers, bureaus en hun klanten: alles doen we online. Op het Bloeise blog verschijnen steeds meer gastbloggers, en Bloeise biedt nu ook een online cursus voor B2B bloggen. Per maart 2016 is de website Bloeise een contentplatform waarop we marketeers en ondernemers uitgebreid informeren over marketing, trends en ondernemen.

Bekijk ook Bloeise in het nieuws.

Thomas Lapperre
Om effectief te zijn moet je content moet aan alle vinkjes voldoen: kwalitatief, past bij je merkidentiteit, sluit aan op de interesses en behoeften van je doelgroep, ondersteunt je marketingdoelstellingen en wordt gebracht in de juiste vorm en via het juiste kanaal. Dat vraagt niet alleen om een gedegen contentmarketingstrategie, maar ook om het continu meten van de effecten en het hierop bijsturen. Daar zit voor de meeste bedrijven dan ook de grootste omslag: contentmarketing verschuift daardoor van korte termijn naar lange termijn.

Thomas Lapperre

B2B_blogger_Thomas_Lapperre_Bloeise

  • Ondernemersdiploma gehaald aan het Horizon college
  • Nima-A Marketing + Nemas marketing gevolgd
  • In 2000 bij IBM in Dublin gewerkt (Telemarketing agent + teamleider)
  • 7 jaar E-business adviseur bij Groothandel Vegro (later: Solar)
  • Nima-A communicatie gehaald
  • 4 jaar hoofd marketing & communicatie bij VVV Texel
  • 6 maanden content marketeer bij SnelStart
  • Vanaf oktober 2013 fulltime ondernemer met Bloeise
  • Blogger bij Emerce, Dutchcowboys en Frankwatching.

Zie mijn LinkedIn-profiel, voor connecten graag korte toelichting.

Kernwaarden Bloeise

  • Inhoud. Een goed verhaal draagt kennis over op een heldere manier. Daarvoor moeten we wel weten waar we het over hebben. De beste manier daarvoor is een telefonisch interview met een expert. Met een zakelijke insteek stellen we de vragen die de doelgroep ook zou hebben: wat is het precies? Waarom is het belanrijk? Hoe bepaal ik of dit interessant is?
  • Toegevoegde waarde. Leuk, die content, maar het moet ook wat opleveren. Meer verkeer via Google, leads en aanmeldingen, sales en harde omzet. Bloeise biedt daarom aanvullende diensten, zoals website analyse, zoekwoordenonderzoek, linkbuilding, contentpromotie via online adverteren en persoonlijk marketingadvies. We denken met je mee over het hergebruik van content, het opzetten van een marketingcampagne en het bereiken van je gestelde doelen. Het succes van onze klanten is ons succes.
  • Balans. De wereld staat niet stil, het is een continu zoeken naar evenwicht. Tussen werk en privé, gave klussen en herhaalwerk, verschillende branches en type klanten, commercieel en inhoudelijk. Door balans als kernwaarde te nemen, erkennen we dat inspelen op verandering cruciaal is om in business te blijven. En om het gewoon leuk te houden.

logo aangesloten ZZP Nederland

Contente klanten

Bloeise levert content voor gerenommeerde fullservicebureaus als Osudio, Dept, Label A en Booming. Als ghostwriter voor Emerce schrijft Thomas voor Emerce zelf, en voor zijn klanten zoals Adgoji, Ternair, Optimizely en Connectthedots. Naast martech beheersen we ook de onderwerpen ICT (QS Solutions, IT3S) en financieel (Triple A Risk & Finance, Koopman & Co, Deloitte).

Bekijk Bloeise referenties.

Partners

Bloeise werkt momenteel met de volgende partijen actief samen:

Ook samenwerken? Neem contact op voor een kop koffie en een kennismaking!

Bloeise

Werkze! Zeggen we in Noord-Holland. Ga lekker online bloeien. Bloeize. Bloeise. Succes met online bloeien.

In het begin heette het bedrijf nog ‘Bloei Communicatie’, maar Bloei als naam werd al door een aantal andere bedrijven gebruikt. De uitdaging van een bedrijfsnaam die niet direct herkenbaar is, zijn we aangegaan. Zodat Bloeise een begrip wordt voor online groeien.

We begonnen vrolijk in 2013 met de website bloei.se. Een Zweeds domein, waarmee we probeerden in Nederland goed in Google te scoren. Nee, dat werkte dus niet. We scoorden alleen goed in Zweden op Nederlandse zoekwoorden. Dus de omslag naar Bloeise.nl. In het logo stond lange tijd nog de punt “Bloei.se”, terwijl we al jaren Bloeise zeggen. Per 2020 gooien we officieel de punt eruit.

Leo Vroman – Bloeise

De naam Bloeise is dus een wens in gebiedende vorm. Achteraf bleek het geeneens een uniek woord: dichter Leo Vroman gebruikte het al in zijn gedicht Een uitzicht op de eeuwigheid:

“….

En aldoor weer gedichten schrijven
om na mijn dood nog wat te blijven,
zoals onvruchtbaaar rozenzaad
gelooft dat het eeuwig voortbestaat?
Dat kan geen wiijsheid wezen, want
zoiets doet elke bloeise plant.”

Melanie du Toit – Bloeisel

Schilderes Melanie du Toit uit Zuid-Afrika maakte het werk: Bloeisel-Laan.

Bloeisem

De Nederlanse sonianistische schrijver en uitgever Frans Kuyper schreef in 1677 dit boek waarin de volgende passage staat:

Als we dan op het minste dingetje
En des zelfs voortbrenging acht geeven
Op voorbeeld op de boomen
Het kan ons allemaal tot God leyden:
Want als gij let op de kunst,
Op de cieraad
Op de de lieffelijkheid van de blaaden
Bloeisems en vruchten: op de wonderlijke geeftigheid
Kunst en voorzichtigheid met welke die voortgebracht worden.

De schrijfwijze met een extra m komt vrij veel voor.