Bloeise logo

Online groeien

Bloeise doet online marketing en sociale media.
Daarvoor biedt Bloeise kennis, middelen en content.

Visie

We leven in een tijd van transformatie. Alles wat online kan gaan, gaat online. Producten worden digitale diensten. Diensten worden belevenissen en belevenissen brengen een totale transformatie. Dit merk je niet alleen in je koopgedrag als consument, maar ook als bedrijf. Iedere branche gaat in een zekere vorm online. De globale concurrentie groeit enorm daardoor, en slimme startups brengen totale disruptie in steeds meer bedrijfstakken. Het biedt ook kansen: om je producten beter op de klant af te stemmen, breed toegankelijk te maken via het internet, je promotie om te zetten naar advies en een continue meerwaarde te bieden aan je klanten in de vorm van beleving.

Missie

Bloeise ondersteunt bedrijven in hun online groei. Wij helpen met het ontwikkelen van een online visie en het inspelen op de nieuwe kansen. Daarvoor biedt Bloeise kennis, middelen en content. Ad hoc en maandelijks.

Geschiedenis

Bloeise is Thomas Lapperre

Bloeise begon in april in 2011 als parttime bedrijf door Thomas Lapperre. Begin oktober 2013 verliet hij zijn vertrouwde baan als Hoofd Marketing & Communicatie bij VVV Texel en begon volledig voor zichzelf. Als ondernemer heeft Thomas veel geleerd van andere ondernemers, vooral via Jong MKB Noordwest. Hij ging eerst bloggen bij Dutch Cowboys en later ook betaald bij Emerce. Zijn klantenkring ging langzaam zijn eigen netwerk overstijgen. Hij werd door Ihitro (heet nu Smeders), ingezet voor hun klanten voor persberichten en teksten. Andere bureaus volgden, ook voor Facebook Ads, SEO, content marketing, Facebookmarketing en Google Adwords. Vanaf het begin geeft Thomas ook workshops over sociale media en Facebook als marketingmiddel.

Bloeise is gevestigd in Den Helder: een prachtige havenstad omringd door de zee en met een rijk maritiem verleden. Bloeise ondersteunt Den Helder met de Facebookpagina Love Den Helder. Sinds februari 2015 woont Thomas gedeeltelijk ook in Bulgarije. Bloeise werkt prettig samen met allerlei freelancers, bureaus en hun klanten: alles doen we online. Op het Bloeise blog verschijnen steeds meer gastbloggers, en Bloeise biedt nu ook een online cursus voor B2B bloggen. Per maart 2016 wordt de website Bloeise een contentplatform.

Bekijk ook Bloeise in het nieuws.

Kernwaarden

  • Kennis bieden: online marketing is geen moeilijke stof. Maar het grote geheel zien als speelveld voor bedrijven, daar is kennis voor nodig. Daarvoor is ook bijblijven op ontwikkelingen nodig, leren door te doen, het bijwonen van events en het spreken van specialisten: zaadjes van kennis. Bloeise helpt bedrijven met het opbouwen van de nodige kennis.
  • Toegevoegde waarde: als bedrijf moet je op elk vlak onderscheidende waarde bieden. Dat betekent meedenken vanuit de klant, gratis content bieden aan geïnteresseerden en zorgen dat het werk gewoon goed gebeurt. Pas dan kunnen klanten groeien. Bloeise wordt als specialist geregeld benaderd door studenten. We helpen ook hen graag verder: iedere interactie is een kans om Bloeise positief te profileren.
  • Zinvol: de grote uitdaging in marketing is om zinvol bezig te zijn, dat geldt offline net zo goed als voor online. Door de focus te leggen op de specifieke klantbehoefte en daar met waardevolle aanbod en promotie op te richten, wordt marketing zinvol én effectief. Het begint met content. Zinvol betekent ook dat we voor echt goede content een inschrijving voor mijn nieuwsbrief vragen.

Klanten

Bloeise staat voor iedereen klaar. Door Thomas’ werkervaring bij een van de grootste VVV’s die boekingen binnenhaalt, helpen we geregeld partijen in de reisbranche. Via Emerce en iMood schrijven we uit naam van gerenommeerde ICT-partijen. Voor Booming schrijven we teksten die converteren. En bureaus schakelen Bloeise vooral in bij het MKB.

Bekijk Bloeise referenties.

We zeggen ook wel eens nee tegen klanten. Dat is wanneer we zien dat het geen prettige werkrelatie voor ons beiden op gaat leveren. Werk moet ook voor ons zinvol zijn. Of wanneer we geen waarde toe kunnen voegen. Voor beide situaties heeft Bloeise een breed netwerk waar we partijen verder naar kunnen verwijzen.

Partners

Bloeise werkt met de volgende partijen samen:

Ook samenwerken? Neem contact op voor een kop koffie en een kennismaking!

Bloeise

Werkze, zeggen we in Noord-Holland. Bloeise. Succes met bloeien. In het begin heette het bedrijf nog ‘Bloei Communicatie’, maar Bloei als naam werd al door een aantal andere bedrijven gebruikt. De uitdaging van een bedrijfsnaam die niet direct herkenbaar is, gaan we aan. Zodat Bloeise een begrip wordt voor online groeien.

Leo Vroman

De naam Bloeise is dus een wens in gebiedende vorm. Achteraf bleek het geen uniek woord: dichter Leo Vroman gebruikte het al in zijn gedicht Een uitzicht op de eeuwigheid:

“….

En aldoor weer gedichten schrijven
om na mijn dood nog wat te blijven,
zoals onvruchtbaaar rozenzaad
gelooft dat het eeuwig voortbestaat?
Dat kan geen wiijsheid wezen, want
zoiets doet elke bloeise plant.”