Over Bloeise

brand
Over Bloeise

Over Bloeise

Bloeise is een contentcreatiebureau voor de business to business-markt. Copy is onze passie: we schrijven teksten die je merk versterken. Verhalen die verbinden, inspireren en converteren. Blogs en whitepapers die wél gelezen worden.

B2B contentcreatie

Je schakelt ons in voor onder andere:

Maar ook voor klantcases, (winnende!) award-inzendingen, ghostwritten artikelen, B2B-magazines, productbladen en recruitment sites.

Geschiedenis van Bloeise

Thomas Lapperre als cowboy

a blast from the past… Dutch Cowboys was het allereerste platform waar Thomas begon met gastbloggen. Internetbureau Smeders maakte destijds deze Photoshop.

 

Het contentteam van Bloeise

Bloeise is een volledig digitaal bedrijf. Ons team bestaat uit nomadische copywriters en externe freelancers. We werken bijvoorbeeld vanuit Den Helder, Sofia en Arènes. Ieder teamlid heeft een eigen expertise. Thomas maakt taaie ICT toegankelijk. Ton geeft ondernemers hun stem. En we staan altijd open om kennis te maken met nieuwe seniore copywriters die digital snappen, lees hier de doorlopende vacature.

Thomas Lapperre Bloeise

Thomas Lapperre - copy director


Expertise: ICT, big data, tech
Bloeit op van: "Gave dingen maken, iets creëren uit het niets. Ik ben op m'n best wanneer ik carte blanche krijg en de klant zegt: maak er wat moois van."
Ton Hilderink Bloeise

Ton Hilderink – senior copywriter


Expertise: Finance, zorg, HR, ondernemerschap
Bloeit op van: "Mensen een stem geven. In iedereen zit een bijzonder verhaal."

Laat je kennis spreken

Iedere klus durven we aan, ook uitgebreide whitepapers over complexe, technische materie. PHP Framework? Server-driven UI, of een vergelijking tussen Intershop en commercetools? Kom maar op! Onze kunst is altijd de zakelijke insteek pakken: wat levert het op voor de business? Ongeacht het onderwerp, de organisatie of het medium: we maken een boeiend verhaal dat we stevig onderbouwen met zakelijke argumenten en relevante bronnen.

Dat doen we bijvoorbeeld voor digitale bureaus als Dept, Label A, SQLI, Yuki, iO en Ternair. Soms in samenwerking met next generation solution providers zoals commercetools, Stibo en Bloomreach. We schrijven webteksten, klantcases, whitepapers, blogs, artikelen en awards-inzendingen voor onze klanten. Zo helpen we ze om hun inhoudelijke expertise, hun thought leadership, te verankeren in hun merk en waardevolle leads te genereren.

Eileen Bosman - Brand Manager Dept
Thomas and I worked together during my time at Dept, where he was one of our trusted freelance copywriters. He's extremely knowledgeable in the field of technology and created some of our most complex whitepapers and longreads. Well-informed on all things tech, Thomas delivered in-depth work that was accessible, readable and concrete. His organised planning, timely status updates and clear communication made it pleasant to work with him.

We publiceren ook regelmatig op contentplatform Emerce. De lat ligt hier hoog: managers komen er om ‘kennis te vreten’. Daardoor zijn we erin getraind om een inhoudelijk verhaal  te vertellen op een prettige toon, zonder commerciele clichés.

Robin van den Driesschen - SQLI
We are glad that Bloeise has been working with Osudio for years now. Bloeise is our trusted advisor on content marketing and online marketing and delivers high quality content for several departments. Bloeise is very experienced within the digital agency and ecommerce domain. On top of this expertise, Bloeise is great to work with. We really value the flexibility, honesty and the efforts in understanding and helping to achieve our goals.

Het begint met content.

Om effectief te zijn in B2B moet je content moet aan alle vinkjes voldoen: kwalitatief, past bij je merkidentiteit, sluit aan op de interesses en behoeften van je doelgroep, ondersteunt je marketingdoelstellingen en wordt gebracht in de juiste vorm en via het juiste kanaal. Dat vraagt niet alleen om een gedegen contentmarketingstrategie, maar ook om het continu meten van de effecten en het hierop bijsturen. Daar zit voor de meeste bedrijven dan ook de grootste omslag: contentmarketing verschuift van korte termijn naar lange termijn.

Thomas Lapperre
Content is de benzine in je marketingmotor. Er bestaan geen social media, geen ads, geen SEO, geen leadgeneratie en geen emailmarketing zonder content. Ook voor een TikTok-filmpje schrijf je eerst een script. Sinds Corona zijn er nog meer bedrijven online dan voorheen. Onderscheidende content is daardoor belangrijker dan ooit. Een goed verhaal dat digitaal werkt.

Online groeien

....begint met content.

Als B2B-bedrijf wil je groeien. Daarvoor heb je waarschijnlijk een uitgekiende strategie. Wij zijn ervoor om je merk te laten bloeien. Met scherpe teksten die doel treffen. Jouw doel.  Sparren? Bel Thomas: 06-10665629.

Bloeise visitekaartje