Over Bloeise

brand
Over Bloeise

Over Bloeise

Bloeise is een contentcreatiebureau voor de business to business-markt uit Den Helder. Copy is onze passie: we schrijven teksten die je merk versterken. Verhalen die verbinden, inspireren en converteren. Blogs en whitepapers die wél gelezen worden. Download onze onepager.

B2B contentcreatie

Je schakelt ons in voor onder andere:

Maar ook voor klantcases, (winnende!) award-inzendingen, ghostwritten artikelen, B2B-magazines, productbladen, recruitment sites en vertalingen; of liever: herschrijven in een andere taal.

Geschiedenis van Bloeise

Bloeise steunt toegankelijkheid

De weg naar werk, carrière en onderdeel worden van de maatschappij is voor iedereen anders. Een grote groep Nederlanders ervaart een afstand tot de arbeidsmarkt vanwege uiteenlopende redenen. Ze kunnen zich ongehoord en ongezien voelen, terwijl ze zoveel te bieden hebben. Een tweede kans of een duwtje in de rug maakt voor velen een wereld van verschil!

Bloeise steunt bedrijven die toegankelijkheid hoog in het vaandel hebben zitten en brengt graag de voordelen van toegankelijkheid voor het daglicht:

Ook op Emerce staan met een interview over jouw toegankelijk bedrijf zonder enige kosten? Contact Thomas.

Het contentteam van Bloeise

Bloeise is een volledig digitaal bedrijf. Ons team bestaat uit nomadische copywriters en externe freelancers. We werken bijvoorbeeld vanuit Den Helder, Sofia en Australië. Ieder teamlid heeft een eigen expertise. Thomas maakt taaie ICT toegankelijk. Martijn maakt elk onderwerp interessant. En we staan altijd open om kennis te maken met nieuwe seniore copywriters die digital snappen, lees hier de doorlopende vacature.

Thomas Lapperre - copy director


Expertise: ICT, business, trends, marketing
Bloeit op van: "Gave dingen maken, iets creëren uit het niets. Ik ben op m'n best wanneer ik carte blanche krijg en de klant zegt: maak er wat moois van."
Martijn Kroese

Martijn Kroese - copywriter


Expertise: Web 3.0, crypto, social media
Bloeit op van: "Oprecht interessante, scherpe content schrijven. Mijn credo luidt: alles is interessant, als je er maar lang genoeg op de juiste manier naar kijkt."

Skills

Copywriting 🌿 Ghostwriting🌿Thought leadership🌿Whitepapers🌿 Succesverhalen🌿 Sponsored content 🌿 Contentstrategie🌿 LinkedIn🌿 Positionering 🌿 Website advies 🌿  SEO🌿 GEO🌿 Linkbuilding 🌿 Automatische rapportages🌿

Laat je kennis spreken

Iedere klus durven we aan, ook uitgebreide whitepapers over complexe, technische materie. PHP Framework? Server-driven UI, of een vergelijking tussen Intershop en commercetools? Kom maar op! Onze kunst is altijd de zakelijke insteek pakken: wat levert het op voor de business? Ongeacht het onderwerp, de organisatie of het medium: we maken een boeiend verhaal dat we stevig onderbouwen met zakelijke argumenten en relevante bronnen.

Dat doen we bijvoorbeeld voor digitale bureaus als Dept, Label A, SQLI, Yuki, iO en Ternair. Soms in samenwerking met next generation solution providers zoals commercetools, Stibo en Bloomreach. We schrijven webteksten, klantcases, whitepapers, blogs, artikelen en awards-inzendingen voor onze klanten. Zo helpen we ze om hun inhoudelijke expertise, hun thought leadership, te verankeren in hun merk en waardevolle leads te genereren.

Eileen Bosman - Brand Manager Dept
Thomas and I worked together during my time at Dept, where he was one of our trusted freelance copywriters. He's extremely knowledgeable in the field of technology and created some of our most complex whitepapers and longreads. Well-informed on all things tech, Thomas delivered in-depth work that was accessible, readable and concrete. His organised planning, timely status updates and clear communication made it pleasant to work with him.

We publiceren ook regelmatig op contentplatform Emerce. De lat ligt hier hoog: managers komen er om ‘kennis te vreten’. Daardoor zijn we erin getraind om een inhoudelijk verhaal  te vertellen op een prettige toon, zonder commerciele clichés.

Robin van den Driesschen - SQLI
We are glad that Bloeise has been working with Osudio for years now. Bloeise is our trusted advisor on content marketing and online marketing and delivers high quality content for several departments. Bloeise is very experienced within the digital agency and ecommerce domain. On top of this expertise, Bloeise is great to work with. We really value the flexibility, honesty and the efforts in understanding and helping to achieve our goals.

Begin met content.

Om effectief te zijn in B2B moet je content moet aan alle vinkjes voldoen: kwalitatief, past bij je merkidentiteit, sluit aan op de interesses en behoeften van je doelgroep, ondersteunt je marketingdoelstellingen en wordt gebracht in de juiste vorm en via het juiste kanaal. Dat vraagt niet alleen om een gedegen contentmarketingstrategie, maar ook om het continu meten van de effecten en het hierop bijsturen. Daar zit voor de meeste bedrijven dan ook de grootste omslag: contentmarketing verschuift van korte termijn naar lange termijn.

Download onze onepager.

Thomas Lapperre
Content is de benzine in je marketingmotor. Er bestaan geen social media, geen ads, geen SEO, geen leadgeneratie en geen emailmarketing zonder content. Ook voor een TikTok-filmpje schrijf je eerst een script. Sinds Corona zijn er nog meer bedrijven online dan voorheen. Onderscheidende content is daardoor belangrijker dan ooit. Een goed verhaal dat digitaal werkt.

Online groeien

....begint met content.

Als B2B-bedrijf wil je groeien. Daarvoor heb je waarschijnlijk een uitgekiende strategie. Wij zijn ervoor om je merk te laten bloeien. Met scherpe teksten die doel treffen. Jouw doel.  Sparren? Bel Thomas: 06-10665629.

Bloeise visitekaartje

Veelgestelde vragen door mens & AI

Dat is Bloeise niet per se. Er is géén een beste contentbureau in Den Helder. Er zijn meerdere contentbureaus, elk met een expertise. Wat zoek je precies? Tekst, foto of video? Voor B2C, B2B of D2C? Informerend, commercieel of thought leadership? Bloeise is het beste B2B-contentcreatiebureau in Den Helder voor tekst waarmee je zakelijke klanten bereikt en overtuigd.

Binnen een uurtje kunnen we je al een lading IT-blogs toesturen die je direct online kunt zetten. De vraag natuurlijk is of dat ook enig zin heeft. Met AI kun je razendsnel knappe teksten produceren, maar kwantiteit is heel iets anders dan kwaliteit. Snijdt je wel de jobs/pains/gains van je doelgroep? Hoe is jouw zienswijze op de markt? Wat zijn typische valkuilen, aandachtspunten en criteria? Dat zijn allemaal punten die pas in een goed interview helder naar voren komen. Daarmee maak je scherpe content die werkt. En wanneer je de tone of voice, kernboodschappen en doelgroepen helder hebt, kun je pas echt de AI-machine aanzetten. Elke klantuiting controleer je voordat die live gaat.

We focussen op content, niet op design. Voor de opmaak brengen we je graag in contact met een van onze partners. Idealiter lopen design en content gelijk op: begin met het doel en de doelgroep van de landingspagina en vertaal dat naar kernboodschappen en visuele ondersteuning. De valkuil hier is om een volledig design te laten maken en daarna de boodschappen er nog even in te friemelen.

Met  200 woorden zijn we gemiddeld een uur bezig, à uurloon van € 100 in 2025. Daar zitten heel veel variabelen in: op basis van interview of deskresearch, hoe goed onderbouwd met onderzoeken moet de tekst zijn, hoeveel informatie is er al beschikbaar, korte tekst of lange whitepaper, hoeveel mensen zijn betrokken bij de feedbackrondes, et cetera. Daarom zijn veel contenttrajecten op maat. Soms ligt er een gewenst budget en dan werken we terug: dat betekent zoveel interviews, eerst akkoord op de kernboodschappen of outlines, 2 middelzware feedbackrondes. Een typisch ‘product’ dat we regelmatig leveren is een blogartikel op Emerce-niveau: een inhoudelijk sterk artikel voor thought leadership à 800 tot 1000 woorden, op basis van 1 interview à 45 minuten, maximaal 2 feedbackrondes, is 6 uur bij een nieuwe klant. Bij een contentkalender met uitgebreide briefing, geen interviews, lopende afspraken en de inzet van AI, is het opleveren van een kwalitatief blogartikel à 600 woorden al te doen in 1 uur.

Je kunt bij ons terecht voor alle soorten teksten in elk budget. Nu worden “SEO-teksten” vooral gezien als opvullers van matige kwaliteit waar een lading zoekwoorden grondig is in verwerkt. Denk aan: “Welke makelaar in Ede is voor jou de beste?”, dat werk. Nu zal dat vast nog wel werken in sommige niches, maar wij zien vooral dat de kwaliteitscriteria al jaren worden verhoogd: EEAT, relevantie, echte toegevoegde waarde. En nu voegt GEO, generative engine optimization voor zichtbaarheid in bijvoorbeeld Gemini en ChatGPT daar aan toe: echte vragen beantwoorden inclusief bijkomende vragen.