BNO lanceert spiksplinternieuwe publicatie: Dd, Dutch designers Magazine

brand
BNO lanceert spiksplinternieuwe publicatie: Dd, Dutch designers Magazine

BNO lanceert spiksplinternieuwe publicatie: Dd, Dutch designers Magazine

Na zes jaar maakt het tijdschrift Dude Magazine plaats voor een nieuwe reeks BNO-publicaties, waarvan Dd, Dutch designers Magazine de eerste is. Onder het motto RESET verkent het nieuwe tijdschrift de nieuwe realiteit.

Bomvol gesprekken, dialogen, interviews, werksessies en praktijkcases duikt Dd, Dutch designers Magazine in de wereld van designers en de creatieve community om hen heen. Dd Magazine presenteert in 116 rijk geïllustreerde pagina’s verhalen van en over ontwerpers: welk werk maken ze, wat fascineert ze, hoe runnen ze hun business en hoe verhouden ze zich tot actuele ontwikkelingen in de samenleving?

De nieuwe uitgave verschijnt op zaterdag 11 juli. Later dit jaar volgt de tweede nieuwe BNO-publicatie: Dd, Dutch designers Yearbook met een terugblik op het afgelopen jaar en aandacht voor gelauwerde ontwerpers en nieuwe talenten.

D magazine collage spread

Afbeelding aangeleverd door Dutch designers Magazine

BNO-directeur Madeleine van Lennep over het verdwijnen van Dude: “Het was tijd voor een ander blad, in een ander samenspel met wat de BNO online allemaal brengt. Hoofdredacteur Freek Kroesbergen en studio de Ronners hebben die ambitie fantastisch weten te vertalen.”

RESET

De eerste uitgave belicht onder veel meer de wereld van Overtreders W, Vincent de Boer, Thom Bindels, Amanda Pinatih, Ex Interiors, Anouk Beckers, Studio Lennarts & De Bruijn, DOGMA en Ward Goes. Het blad linkt telkens naar verwante content op www.bno.nl, waardoor wisselwerking ontstaat tussen deze media. Na de zomer volgt een live event naar aanleiding van het magazine in samenwerking met het Stedelijk Museum Amsterdam.

Freek Kroesbergen: “De afgelopen periode hebben we, versneld door de coronacrisis, gewerkt aan nog betere manieren om onze kennis en verhalen uit te serveren, online en via onze nieuwe publicaties. Ons einddoel? Een multimediaal platform voor discussie en inspiratie, met content voor én door designprofessionals. Als eerste verkennen we dit jaar in onze twee publicaties en online onder het motto RESET de rol van designers binnen de nieuwe toekomst.”

Dd, Dutch designers Magazine wordt kosteloos verspreid onder ontwerpers en bureaus die zijn aangesloten bij de BNO. Bovendien is het tijdschrift verkrijgbaar in een select aantal boek- en museumwinkels. Niet-leden kunnen het magazine voor € 15,- (excl. verzendkosten) bestellen via info@bno.nl zolang de voorraad strekt.


Over Dd Magazine
Dd, Dutch designers Magazine is ontworpen door studio de Ronners. Het druk- en bindwerk is verzorgd door drukkerij Tuijtel, op papier van Antalis i.s.m. Arctic Paper. Omslag: Artic Volume White 200 g/mhy2, binnenwerk: Artic Volume White 115 g/m2 en Tom&otto Gloss 130 g/m2. Dd Magazine wordt klimaatneutraal gedrukt. Meer informatie en bestellingen op de site. ISSN 2667-002X © BNO 2020

Over de BNO
De Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO) verbindt, vertegenwoordigt en versterkt de ontwerpsector. De BNO is opgericht door en voor ontwerpers. De geschiedenis van de vereniging gaat ruim honderd jaar terug. Nu is de BNO de grootste community van ontwerpers en ontwerpbureaus in Nederland, met een professioneel team dat ontwerpers en hun werk ondersteunt en onder de aandacht brengt.


Ingezonden persberichten vallen buiten de verantwoording van de redactie

Redactie Bloeise

De Bloeise redactie bestaat uit Thomas Lapperre. Deze berichten worden niet op persoonlijk titel vermeld omdat ze geschreven zijn door anderen: ingehuurde tekstschrijvers voor inhoudelijke artikelen, ingezonden persberichten en soms ook sponsored content. Voor ingezonden persberichten geldt dat de redactie geen verantwoording kan nemen -[…]
Alle artikelen van Redactie Bloeise

Reacties

0 Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *