Affiliate websites profiteren van toenemende handel in crypto
Na een forse stijging in de Bitcoin- en Ethereum koers is de handel in deze digitale munten weer opgebloeid. Een nieuwe top boven de 60.000 Amerikaanse dollar heeft nieuwe investeerders laten zien, dat er winst te behalen valt met deze munten. Tegelijkertijd liet een vlotte daling in de dagen na het behalen van deze nieuwe top zien dat enige voorzichtigheid geboden is. De hoge mate van volatiliteit kenmerkt de markt met digitale munten. Voor affiliate websites biedt de groeiende populariteit van de handel in crypto kansen. Wanneer bezoekers Ethereum kopen op een extern platform via de website van een affiliate marketeer, krijgen deze hier een vergoeding voor. Waarop moet je letten bij het optimaliseren van de CRO van zo’n affiliate website? In dit artikel lees je er meer over.
Definieer de doelgroep van je affiliate website
Een belangrijke eerste stap is het definiëren van de doelgroep van je affiliate website. Probeer je bezoekers te trekken die niet eerder gehandeld hebben in crypto? Ben je op zoek naar bezoekers die al eens investeerden in Bitcoin, maar nu een andere munt willen kopen? Op basis van de gedefinieerde doelgroep kun je een content plan uitwerken. Het is belangrijk dat je de vraag van een bezoeker beantwoordt. De een is op zoek naar informatie over de wijze waarop men op een veilige manier digitale munten kan kopen. Iemand anders wil meer weten over het project achter munten die deze wellicht nog niet kende. Populair zijn momenteel munten als Cardano, Chainlink en Dogecoin. Schrijf er een uitgebreide review over, waarin je de personen achter zo’n project uitlicht en een omschrijving geeft van de meerwaarde die een dergelijk project biedt. Geef ook inzicht in het energiegebruik, zodat je discussies over blockchain en duurzaamheid voor bent.
Werk de pagina’s van je content plan uit
Verleidelijk bij het bouwen van een affiliate website is het creëren van lange teksten, die voornamelijk bedoeld zijn voor een hogere positie in de zoekresultaten. Denk aan sterk geoptimaliseerde content, waarvan de leesbaarheid zeer beperkt is. Een zoekmachine vindt het fijn, maar een bezoeker zeker niet! De kracht achter het optimaliseren van de CRO van een website over crypto, is het bieden van meerwaarde aan een bezoeker. Een bezoeker moet het antwoord op diens vraag vinden en tegelijkertijd geïnspireerd worden om door te lezen, een handeling uit te voeren, een pagina te delen met anderen, enzovoorts. Alleen dan haal je het maximale uit de bezoekers op je website.
Zorg voor een duidelijke CTA en volg bezoekers
Sluit de content op je website aan bij de vragen waarmee je doelgroep zit? Heb je de content zodanig uitgewerkt, dat het bezoekers prikkelt en meerwaarde biedt? In dat geval is het zaak om naar de CTA’s op de verschillende pagina’s te kijken. Een CTA moet direct opvallen en strategisch gepositioneerd zijn. Zet een CTA niet direct bovenaan, maar bijvoorbeeld onder de eerste of tweede alinea. Combineer deze CTA met een tweede CTA elders op de pagina. Denk bijvoorbeeld aan een CTA helemaal onderaan. Het verkleint het risico dat een bezoeker vergeet op de CTA te klikken.
Reacties