Blogservice

brand
Blogservice

Blogservice

Scherpe content die scoort

Je bent overtuigd waarom je als bedrijf moet bloggen: goed voor je Google vindbaarheid, je profileert jezelf als kennisspecialist, het zorgt voor meer leads en conversie… maar dan is de vraag: bloggen, hoe doe je dat precies?

beginnen met bloggen

De kunst van het bloggen

Ieder bedrijf is anders: bloggen voor consumenten (B2C) is al heel iets anders dan voor bedrijven. (B2B). De ene klant wordt graag getutoyeerd, terwijl zelfs actief taalgebruik een andere klant kan afschrikken. En hoe speel je in op het koopproces? Iedereen kan schrijven. Maar het overbrengen van kennis, emotie of actie met tekst naar een specifieke doelgroep in een specifieke fase, dat is een vak apart. En of je nu in de B2C of B2B markt zit, het blijft H2H: van mens tot mens.

Bloggen voor uw bedrijf

Blogdienst op maat

Wanneer je doelgroep en doelstellingen duidelijk op papier staan, is de volgende stap een strategie opzetten. Hoe vaak? Met welke onderwerpen? Wat wordt de follow-up of call to action? Hoe promoot je de blogs verder? En welke keywords verwerk je op welke manier? Bloeise helpt je graag met die invulling en de uitvoering met een blogservice op maat. Persoonlijke begeleiding en redactie is uiteraard mogelijk.

Kwaliteit of kwantiteit?  Acht aandachtspunten

Bedrijven die graag meer verkeer, leads en klanten zien, kunnen al snel in kwantiteit denken. Hoe meer blogs, hoe meer verkeer, toch? Er zijn dan ook legio aanbieders die blogbundels aanbieden voor een scherpe prijs. Volgens ons werkt dat niet. Google kijkt naar kwaliteit in de vorm van bounce rates, time on page en organisch gegroeide links. Lezers willen namelijk een kloppend verhaal dat lekker leest en goed informeert, met een kop en een staart. Als bedrijf je teksten laten schrijven door een student die bijklust of zelfs uit andere landen, is je imago goedkoop uit handen geven. En je klanten zullen merken dat je voor prijs gaat.  Acht aandachtspunten voor kwaliteit zijn:

  1. Intake: hoeveel moeite doet het contentmarketingbureau om jouw bedrijf, markt en klanten te begrijpen? Wilt het wel een relatie met jou opbouwen? Durven ze ook nee te zeggen omdat ze geen goede match zien?
  2. Briefing: hoeveel input wil de blogger voordat hij met schrijven kan beginnen?
  3. Oplevering: wordt er gemeld dat het klaar is, of wordt er ook inhoudelijk aangegeven welke keuzes zijn gemaakt?
  4. Kennisoverdracht: is het ‘u vraagt wij draaien’ of doet het contentmarketingbureau moeite om begrippen en methodiek over te dragen?
  5. Grammatica: tekstfoutjes kunnen er in zitten. Maar let op dat je niet per ongeluk een SEO-tekstschrijver a € 0,02 per woord gaat aanzien voor een copywriter. Dat merk je in de grammatica, zinsopbouw en argumentatie.
  6. Correctieronde: een tekstschrijver staat voor zijn teksten en wilt gewoon goede teksten afleveren die hout snijden. Bureaus die voor een lage prijs gaan, willen vooral afleveren.
  7. Prijstransparantie: een vast bedrag per maand voor een blogabonnement klinkt ideaal. Maar betaal je ook datzelfde bedrag wanneer je die ene maand te laat bent met input? En als er wordt gewerkt met credits, hoeveel kost die ene tekst je dan precies? Hoe weet je of je waar voor je geld krijgt?

En de laatste: een blog staat niet alleen. Voor Google gaat het ook om techniek en linkbuilding. Voor je marketing, gaat het om de CTA naar een logische volgende stap, zoals e-mailadressen verzamelen. Een blog is een bouwsteen in je gehele marketingmachine, geen doel op zich.

Onze werkwijze

Bloeise B2b blogservice

  • Wij gaan voor kwaliteit. Teksten die klanten informeren, prikkelen en in beweging brengen. Vinden we zelf ook leuker.
  • Wij zijn vooral goed in B2B-teksten. Onze klanten zijn o.a. digital agencies, IT-bedrijven en financiële partijen. Andere opdrachten schuwen we niet, maar we zeggen het er wel bij.
  • Wij zijn ook marketeers. We bekijken blogs en contentmarketing vanuit jouw brede marketingstrategie. Zonder blabla.

Ghostwriter for hire

Zeker bij grotere bedrijven is de afzender van belang: daaruit straalt expertise en thoughtleadership. Alleen niet iedere manager of CEO heeft naast management- en leiderschapseigenschappen ook nog eens een scherpe pen. Terwijl je publiek dat wel van je verwacht. Je komt niet weg met spel- en grammaticafouten of kromme redeneringen, zonder enige imagoschade. Slechte teksten zijn echt slecht voor je reputatie en je merk. En daar merk je vaak niets van, tenzij een klant nog zo aardig is om het je te vertellen. Voorkom dat en ga voor kwaliteit en kies voor Bloeise als ghostwriter. Een ghostwriter ondersteunt met het vertalen van de visie naar tekst. Ideëen krijgen een heldere vorm. Bezoekers worden leads.

Dutch Cowboys logoEmerce bloggerBloeise  blogt o.a. voor Dutchcowboys en Emerce: B2B gericht op innovatie en online marketing. Daarnaast blogt Bloeise als Ghostwriter voor verscheidene IT-bedrijven.

Verder kennismaken?  Vul het contactformulier in en maak direct een telefonische afspraak met Thomas Lapperre.

Laden...