Wat is lokale SEO?

Lokale SEO wordt toegepast om de zichtbaarheid van uw bedrijf in de zoekmachines op locatiegebaseerde zoekopdrachten te verbeteren. Dit zijn zoekopdrachten met geografische kwalificaties zoals stad, provincie, in de buurt van etc. Bij zulke zoekopdrachten maakt Google gebruik van de (geo)locatie van de persoon om zo zoekresultaten uit dat gebied te weergeven.
Lokale SEO is belangrijk, vooral als je een fysieke locatie of winkel hebt. Uit een onderzoek van Forbes blijkt dat 95% van de mobiele gebruikers hun mobiele apparaat gebruikt voor lokale zoekopdrachten. 61% van deze groep heeft het bedrijf ook echt bezocht. Het onderzoek van SearchEnginewatch toont aan dat 70% van de mobiele gebruikers, de lokale zoekresultaten gebruiken om vanuit Google het bedrijf meteen te bellen.
Op basis van bovenstaande onderzoeken valt te concluderen dat zichtbaar zijn op locatiegebasseerde zoekopdrachten, een cruciale wijze is om in contact te komen met potentiële klanten. Deze groep is voornamelijk opzoek naar producten of services die uw bedrijf aanbiedt in de regio waar jij je bevindt met jouw bedrijf, waardoor je er vanuit kan gaan dat dit gekwalificeerde leads zijn.
Een andere belangrijke reden om je website voor lokale SEO te optimaliseren is het bemachtigen van een plek in het lokale 3-pack van Google. Een begeerde plek, als het gaat om de resultaten van zoekmachines. Hieronder zullen wij kort toelichten wat een lokale 3-pack van Google is. Wil jezelf je lokale SEO optimaliseren, leer er alles over door een SEO training te volgen
Onder andere bij lokale zoekopdrachten weergeeft Google de populairste bedrijven in deze regio. De lokale 3-pack resultaten weergeven de adressen, telefoonnummers en richting links van drie van de populairste bedrijven uit deze regio.
Voordelen Lokale 3 –pack resultaten:
Volgens een studie van Moz klikte 44% van de mensen die lokaal hadden gezocht op een lokale 3-pack-lijst, terwijl slechts 8% ervoor koos om ‘meer lokale resultaten’ te laden. Dit laat zien dat mensen die zoeken naar lokale vermeldingen een keuze maken uit een van de beschikbare lokale 3-pack-opties. Hierdoor is het verkrijgen van deze plek waardevol, omdat het zorgt voor een enormale hoeveelheid verkeer en potentiele inkomsten. Een goede reden om lokale seo toe te passen.
Hieronder een voorbeeld van 3 type bedrijven die profiteren van Lokale SEO:
Advocaten en advocatenkantoren
Als je nog nooit SEO voor advocaten hebt gedaan, is hier een klein geheimpje: een van de grootste voordelen van lokale SEO voor deze type klanten is dat Google een belknop rechtstreeks in de lokale zoekresultaten op mobiele telefoons weergeeft. Dus wanneer een potentiële klant zijn telefoon tevoorschijn haalt en op zoek gaat naar ‘[type] advocaat’, zien ze gerichte resultaten voor hun specifieke locatie. Als het goed is gedaan, zal lokale SEO de advocaat naar de top van de zoekresultaten voor die locatie duwen, en ervoor zorgen dat men op de belknop klikt. De reden waarom dit zo’n enorm voordeel is, is dat iedereen die een ongeluk heeft gehad of een ander probleem heeft, aan de telefoon zal zijn om advocaten te vinden die gratis consulten aanbieden. Dit is een manier om consumenten te bereiken, precies wanneer ze snel een advocaat nodig hebben.
Artsen en medische praktijken
Als iemand op zoek is naar een dokter, is het mijn ervaring dat iemand altijd op zoek is naar een dokter in de buurt of een dokter “bij mij in de buurt”. De meeste mensen willen niet uit de weg gaan of enkele uren reizen om naar een dokter te gaan. Ze willen een dokter in de buurt die hen regelmatig kan zien. Als u naar de onderstaande schermafbeelding verwijst met behulp van de zoekopdracht ‘dokters bij mij in de buurt’, zijn er verschillende voordelen van dit grote lokale pakketresultaat. Dit lokale resultaat geeft de naam van de arts vooraan weer, samen met een directe ‘routebeschrijving-link’ die een kaartapplicatie op de telefoon van een gebruiker weergeeft. Als het om artsen gaat, bellen mensen gemakkelijker om een afspraak te maken en ze zijn waarschijnlijk op zoek naar een gemakkelijke manier om een routebeschrijving naar de spreekkamer op te zoeken.
Loodgieters
Een van de volgende bedrijven die profiteren van lokale SEO zijn loodgieters. Denk er eens over na: als iemand een noodgeval heeft met sanitair, gaan ze dan rechtstreeks naar de winkel? Nee, ze gaan meestal naar Google om te zoeken naar [loodgieter bij mij in de buurt]. De zoekresultaten van Google bieden iemand een gemakkelijke manier om rechtstreeks een loodgieter te bellen, recensies te lezen en onmiddellijk toegang te krijgen tot lokale loodgieters als ze een dergelijke noodsituatie hebben.
Restaurants
Deze bedrijven halen het meeste voordeel uit lokale SEO vanwege klantrecensies en lokale adresinformatie die veel voorkomen. Het gemak van deze informatie leidt potentiële gasten in de kortst mogelijke tijd naar een goed restaurant. Bovendien kunnen mensen op een vrij efficiënte manier de restaurants zien die de beste kwaliteit eten en service in de buurt bieden.
Gastblog door Online Marketing Kanalen
De tijden dat je een relevant keyword gewoon dertig keer in één blog verwerkte en…
Bij steeds meer bedrijven die serieus aan de slag gaan met online marketing, ontstaan vroeg…
Bij steeds meer bedrijven die serieus aan de slag gaan met online marketing, ontstaan vroeg…
Goed gevonden worden in Google. Het is oh zo belangrijk, maar veel bedrijven en organisaties…
Voor veel moderne bedrijven speelt het leeuwendeel van alle marketingactiviteiten zich tegenwoordig online af. Traditionele…
Vragen? Opmerkingen? Geef je reactie: