Waarom kiezen voor sim only zakelijk? De voordelen op een rij
Ben je ondernemer? Dan weet je maar al te goed hoe belangrijk het is om constant bereikbaar te zijn. Voor klanten die vragen hebben of zakenpartners die net even wat extra hulp of advies kunnen gebruiken. Als je om de haverklap aan het bellen bent of even je appjes checkt, betekent dit meestal ook dat je niet wegkomt met een goedkoop telefoon abonnement. Dat verbruik kost nou eenmaal geld. Tel daar ook nog eens een toestel bij op en je hebt het geheime recept voor een peperduur telefoonabonnement. Best lastig, want zo wordt besparen op de zakelijke vaste lasten stiekem wel erg moeilijk.
Gelukkig is er ook licht aan het einde van de tunnel. Er zijn namelijk genoeg manieren waarop je wél kunt besparen. Zelfs wanneer je een hoog verbruik hebt. Een van de beste manieren is kiezen voor een sim only abonnement. Maar waarom? Welke voordelen levert dit op? We zetten ze in dit artikel voor je op een rijtje.
Besparen op de abonnementskosten
Een van de grootste (en meest duidelijke) voordelen van sim only is dat je hiermee flink op de abonnementskosten kunt besparen. Als je kiest voor een abonnement met toestel ben je logischerwijs maandelijks wat duurder uit. Dat kan ook niet anders. Je betaalt immers ook elke maand aflossingskosten voor de telefoon. Zonde, want dit is lang niet altijd nodig. Waarom zou je elke twee jaar een nieuwe telefoon aanschaffen als de oude het nog prima doet? Bij zuinig gebruik kun je best wat langer met een smartphone doen. Dan volstaat een sim only abonnement.
Met een dergelijk abonnement betaal je enkel voor het verbruik en de aansluiting hiervan. De werkelijke kosten verschillen per provider, maar variëren meestal tussen de vijf en twintig euro. Stukken goedkoper dan een abonnement met toestel dus. Zelfs bij een hoog verbruik. Dit is dan ook een slimme manier om je telefoonkosten te drukken.
Toegang tot zakelijke helpdesk
Maar waarom zou je specifiek voor sim only zakelijk kiezen en niet de voorkeur geven aan een sim only abonnement voor particulieren? Er zit immers weinig verschil in het gebruik of de tarieven. Dat klopt. Maar je profiteert wel van tal van andere voordelen als je voor een zakelijk abonnement kiest. Zo krijg je als ondernemer toegang tot een zakelijke helpdesk. Als je dus problemen ondervindt met je verbinding, dan zullen zij je helpen om dit probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen. Deze helpdesk is doorgaans 24/7 geopend. Een luxe waar particulieren niet over beschikken.
Dat is ook hard nodig. Als ondernemer is bereikbaar zijn ongelooflijk belangrijk. Als dit niet mogelijk is, kan dit gevolgen hebben voor je werk. Soms kan het zelfs geld kosten, omdat je simpelweg je klanten niet te woord kan staan. Daarom is het zaak dat mogelijke problemen zo spoedig mogelijk worden opgelost. Providers begrijpen dit maar al te goed en stellen daarom vrijwel altijd een speciale zakelijke helpdesk beschikbaar voor ondernemers.
Reacties