
Waarom zijn short form video’s interessant voor je bedrijf?
Je kunt er als modern bedrijf bijna niet meer omheen: short form content. Video’s op onder andere TikTok, YouTube Shorts en Instagram Reels. Vooral TikTok wordt steeds belangrijker als online marketingkanaal. Want iedere specialist in zoekmachineoptimalisatie weet: steeds meer jongeren gebruiken TikTok als zoekmachine. Daarnaast kan een TikTok-video nog zo duidelijk (of verhuld) een marketingboodschap hebben; als hij de aandacht trekt, blijven mensen kijken. Is short form content voor jouw bedrijf interessant? En waarom?
Wat zijn de voordelen van short form video’s?
- Je trekt de aandacht
Short form content is ideaal om snel en effectief een (marketing)boodschap over te brengen. Zorg wel dat jouw video’s binnen enkele seconden de aandacht grijpen.
- Ze zijn perfect voor mobiele gebruikers
Bijna iedereen die content consumeert, doet dat via zijn smartphone. Short form content speelt daar perfect op in.
- Ze zijn eenvoudig te produceren
Het maken van short-form video’s vereist geen groot budget of uitgebreide productieapparatuur. Met een smartphone en een creatief idee kom je heel ver.
- Je hebt de kans om viraal te gaan
Door hun korte en vaak pakkende aard hebben short-form video’s een hoog potentieel om viraal te gaan. En producten die viraal gaan? Die wil iedereen. Denk aan de ‘pink sauce’ van een paar jaar geleden.
Waarom zou je voor jouw bedrijf video’s op TikTok plaatsen?
Zit je eenmaal in het FoodTok-algoritme (veel video’s over eten), dan lijkt het alsof iedere derde video een verkapte reclame is. Influencers filmen zichzelf terwijl ze in de drive-through hetzelfde bestellen als de auto voor hen, natuurlijk met het logo van het restaurant duidelijk in beeld. Bij Mukbangs komt de naam van een restaurant ook even prominent in beeld. En soms worden er zelfs op de werkvloer video’s gefilmd, zoals bij video’s van Amerikaanse restaurants Papa John’s of Roni’s Macbar. Ook producten duiken steeds vaker op in TikTok-video’s, in de hoop op een virale hit. En dat lukt vaak.
De meeste TikTok-gebruikers hebben niet door dat ze naar een advertentie kijken. Hebben ze het wel door, dan maakt het ze niet uit. Als de video maar leuk is. Daarom loont het voor bijna elk bedrijf om iets te doen met short form content.
Wil je meer weten over short form content?
Wil je voor jouw bedrijf short form content produceren, maar weet je niet waar je moet beginnen? Heb je hulp nodig met het bedenken van ideeën of het opzetten van een contentkalender? Of kun je de video’s wel maken, maar heb je iemand nodig die voor jou je social media-accounts beheert? Semwerkt helpt je op weg. Als Google Ads Partner en specialist in zoekmachinemarketing én social media zorgt Semwerkt dat jouw content de juiste mensen bereikt. Plan vandaag nog een vrijblijvende kennismaking en ontdek wat er voor jouw merk mogelijk is.
Reacties