Tips voor een startende ondernemer
Je bent net begonnen met een eigen onderneming en je weet niet precies hoe je van start moet gaan? Dit is logisch want er zijn diverse manieren hoe je dit goed aan kan pakken. Ben je benieuwd? Lees dan snel verder en kom erachter.
Investeer in goede visitekaartjes
Visitekaartjes zijn erg belangrijk als je een onderneming hebt. Hiermee geef jij je contactgegevens door in een overzichtelijke manier. Het visitekaartje is erg handzaam dus goed mee te nemen. Erg logisch omdat je graag wil dat het visitekaartje meegenomen wordt door de ontvanger. Een visitekaartje moet er goed uit zien. Denk goed na over het ontwerp en laat daarna je visitekaartjes drukken.
Hang een groot spandoek op
Je wil natuurlijk goed opvallen. Een spandoek helpt je goed hierbij. Het is groot en valt van een grotere afstand goed op. Hiermee kan je dus goed opvallen. Voor een spandoek heb je natuurlijk ook een spandoek frame nodig. Een groot spandoek is het investeren waard omdat deze lang mee gaan en goed opvallen in een groter publiek.
Zet in op technologische innovatie
Iedereen gebruikt tegenwoordig een mobiel. Met een mobiel kan je ook dingen scannen zoals een QR code. Dus je kan op je drukwerk QR codes zetten zodat mensen zelf snel met hun mobiel naar je website kunnen. QR codes zijn ook erg handig voor in de horeca. Als je een structureel personeelstekort hebt kan je op de menukaart ook een QR code scannen zodat mensen zelf met hun mobiel kunnen bestellen.
Begin eens met flyeren
Je kan eens een grote flyeractie doen in je omgeving. Hiermee kan je snel een groot gebied bereiken. Je bedrijf wordt zichtbaar. Let wel op dat flyers snel als spam gezien worden dus investeer in een mooi ontwerp. Met flyers kan je heel makkelijk werken met een QR code zodat in kan zetten in een mooi ontwerp zodat mensen zelf via hun mobiel jouw site kunnen bezoeken.
Heb je folders klaarliggen
Het kan zijn dat mensen achteraf nog vragen hebben. Een folder is erg handig hiervoor. Geef mensen een folder mee zodat de korte snelle vragen beantwoord zijn.
Reacties