Nieuwe opzet nieuwsbrief

brand
Nieuwe opzet nieuwsbrief

Nieuwe opzet nieuwsbrief

Trouwe lezers van mijn nieuwsbrief weten dat ik elk jaar een uitgebreid rapport schreef over de belangrijkste trends en hoe die consumenten en bedrijven beïnvloeden – tot 2020 toen corona de wereld volledig op zijn kop zette. 2022 deed ik de laatste, die toch door zo’n 100.000 mensen gezien is. Nu besef ik: een jaarlijkse beschouwing duurt te lang met alle veranderingen zoals die in een versnellend tempo gebeuren. Dit zijn zaken om te overpeinzen. En het long format wat ik hanteerde was niet voor iedereen.

Dus tijd voor een nieuwe opzet: een consumententrends light.

Voor de fun
Een nieuwe opzet geeft mijzelf ook de creatieve vrijheid om gewoon leuke content te maken en interessante ontwikkelingen te delen. Content hoeft niet altijd een zakelijk doel te hebben. Nu moet ik bekennen dat ik zo altijd wel dacht: het is een kanaal, van je bedrijf, voor een doelgroep, en dat moet iets opleveren. Leads, sales… omzet. Maar daarmee wordt een nieuwsbrief niet per se leuker om te lezen.

Veel AI en praktische tips
De nieuwsbrief wordt klein & fijn, met de nadruk op inhoud. Dus geen afbeeldingen, maar gewoon tekst en links. Ik behandel AI, technologie, data, productiviteit en tools, marketing en organisatie – vanuit een praktische bril bekeken. De meeste lezers zijn kleine ondernemers en werknemers die op de hoogte willen blijven van online ontwikkelingen en hiervoor maar weinig tijd hebben. Online groeien is de nieuwe naam van de Bloeise nieuwsbrief, met als vaste invalshoek: hoe kan dit mij nu helpen online te groeien?

Mijn allerlaatste nieuwsbrief voor de zomer nam hier al een voorschot op, met de toekomst van AI, SEO, content en Bloeise zelf. Daarin kondigde ik al aan dat Bloeise een contentplatform wordt. Een belangrijke trend die ik zie is de vlucht naar video content.

Shout out!
YouTube, TikTok, Instagram, Facebook shorts… we consumeren steeds meer kortere video content, ook zakelijk. Veel ondernemers vinden het echter nogal een stap om zelf voor de camera te stappen: je moet er goed uit zien, goed licht hebben, knappe camera, een visagiste, regisseur… Nee natuurlijk! Maar het is wel een leerproces. En daar kun je nogal tegenaan hikken. Want ondanks dat video content een flinke upgrade van je content betekent, kost het veel moeite om te starten. Dus gebeurt het maar niet, ook bij mij.

Daarom bedacht ik de Shout out! Een 15 seconden filmpje waarmee je je bedrijf, product of dienst aanprijst voor de 1500 lezers van deze nieuwsbrief. Een  elavator pitch van slechts 15 seconden: hoe moeilijk kan dat zijn? Zie (straks) hieronder de allereerste shout out voor de shout out en hier vind je een praktisch lijstje als jij in de volgende nieuwsbrief wilt komen – gratis uiteraard zonder enige verplichtingen. Stuur me je filmpje en ik plaats ‘m op de Bloeise YouTube kanaal.

Lees hier over hoe de Shout Out! werkt en praktische tips om direct te beginnen. 

Volg je de Online Groeien nieuwsbrief nog niet? Meld je op de homepage onder de hero aan!

Thomas Lapperre

Eigenaar Bloeise. Neemt altijd de zakelijke insteek. Schrijft over organisatie, IT infrastructuur en innovatie. Voor digitale bureaus, IT-bedrijven en mkb-bedrijven. Link met mij op LinkedIn.
Alle artikelen van Thomas Lapperre

Reacties

0 Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *