Cases

brand
Wat kost een tekstschrijver

Cases

Toon mij alle cases voor: In
Admincontrol logo
Paolo Gambirasi, Admincontrol
Financiële sector Ghostwriting

Zo bereid je je voor op een due diligence bij een overname of fusie

Elke fusie en bedrijfsovername begint met een kop koffie. Vind je voldoende basis om verder te praten? Dan komen de informatiestromen op gang die leiden tot een cruciaal moment: due diligence. Hoe bereid je je hier goed op voor? En hoe zorg je voor een soepele route naar dat moment?

Het aantal overnames en consolidaties van digitale bureaus groeit momenteel, zoals recent in een Emerce Connect-sessie werd besproken. Projecten worden groter, maar de bureaus groeien niet evenredig mee en missen zo kansen, zo is een van de conclusies. Mergers & Acquisitions (M&A) spelen echter in alle denkbare sectoren: bedrijven kunnen jaar over jaar autonoom groeien tot ze op een bepaald moment tegen hun grenzen aanlopen.

Lees het blog op Emerce.nl
Logo ontwikkelingsbedrijf NHN
NHN
(semi)-overheid & NGO's Blogservice

Zo bouw je de businesscase van duurzame energie

De provincie Noord-Holland maakt vanaf medio april 2,5 miljoen subsidie beschikbaar voor collectieve energiemaatregelen. Het doel: verduurzaming aanjagen om de lokale economie te steunen. Bij veel bedrijven staat verduurzaming namelijk nog laag op de agenda en dat is zonde, want de business case kent vaak een bijzonder snelle terugverdientijd.

Lees het blog op NHN.nl
Optimizely logo
Hazjier Pourkhalkhali, Optimizely
ICT & sofware Ghostwriting

Zo bouw je een test and learn culture

Klantverwachtingen veranderen zo snel dat je als bedrijf niet meer kunt vertrouwen op meningen en onderbuikgevoel. Dat vraagt om een bedrijfscultuur waarin data verzamelen, ideeën testen en continu optimaliseren de norm zijn. Oftewel een test and learn culture, essentieel voor bedrijven om te overleven in de digitale wereld van nu.

Lees het blog op Emerce.nl
Sanoma logo
Job van den Berg, Sanoma NL
Marketing, Media & Events Ghostwriting

Zo haal je meer uit je mediabudget

Adverteerders zijn druk bezig met het verzamelen van eigen data, bijvoorbeeld via een app of loyaliteitsprogramma. Met data kun je efficiënter adverteren, is de gedachte. Maar in de praktijk blijkt de inzet van data nog lastig. Met deze best practices uit drie Sanoma FMCG-cases laten we zien hoe je data slim gebruikt om effectiever te adverteren.

Lees het blog op Emerce.nl
adgoji logo
Adgoji
Marketing, Media & Events Whitepapers

Zo kies je de beste oplossing voor jouw Marketing & Digital Advertising

Technologie maakt innovatieve marketing mogelijk waarmee je je klanten nog beter bereikt, verleidt en bindt. Maar er valt veel te kiezen bij de invulling van je marketing & digital advertising. Voor het innoveren van marketing is er vaak een grote omslag nodig. Het huidige scenario past niet bij de huidige situatie en doelstellingen, of je wilt aan de slag met een digitale oplossing waarmee je bepaalde problemen goed oplost.

Outsourcing van marketing & digital advertising lijkt in veel gevallen een efficiënte oplossing. Maar ook die partijen moeten aangestuurd worden en onderling kunnen samenwerken om jouw bedrijf te ondersteunen. Welk scenario je ook kiest, het heeft impact op de organisatiestructuur en de klantrelatie.

Lees de whitepaper op Emerce.nl
Booming-logo_
Jorge Braun, Booming (iO Digital)
Digitaal bureau Ghostwriting

Zo lift je alsnog mee met Amazon Prime Day

Deze maand gaat Amazon Prime Day van start. Het koopjesfestijn pakt ook dit jaar groots uit. Als internationaal retailmoment biedt het allerlei kansen aan Nederlandse retailers. Oók wanneer je denkt dat het al te laat is, of wanneer je nog niet actief bent op Amazon.

De exacte datum werd lange tijd door Amazon geheim gehouden, maar is inmiddels bekend: Amazon Prime Day is dit jaar op 21 en 22 juni. Ondanks dat het online shopping event Prime “Day” heet, lopen de Prime Day-deals tot ver in de week door. Alleen met een Amazon Prime-abonnement kunnen consumenten deze grote kortingen pakken op producten van Amazon zelf en sellers op Amazon.

Lees het blog op Emerce.nl
Ternair logo
VluchtelingenWerk voor Ternair
(semi)-overheid & NGO's Customer case

Zo maakt VluchtelingenWerk het multichannel fondsen werven succesvol

Twee jaar geleden koos VluchtelingenWerk voor een nieuwe strategie en tooling voor fondsenwerving. Ternair leverde Ternair Marketing Cloud als oplossing en hielp bij de inrichting. Daarmee wordt data ontsloten, efficiënter en flexibeler gecommuniceerd en groeien de campagnes met de bijbehorende resultaten.

Fondsenwerving lijkt veel op traditionele marketing. Het grote verschil zit in het uiteindelijk leveren van een product, dat bij goede doelen niet fysiek is. Fondsenwerving gaat om het mogelijk maken om voor een ander iets goeds te doen”, vertelt Simone Willemse, senior fondsenwerver bij VluchtelingenWerk. “Veel mensen willen graag helpen, maar weten niet precies hoe.”

 

Lees het blog op Ternair.com
SQLI logo
SQLI
Digitaal bureau Ghostwriting

Zo verkort je de release cycle van weken naar dagen

Om e-commerce echt succesvol te kunnen maken heeft een bedrijf wendbaarheid nodig. Dat betekent: als IT-team sneller opleveren, wat impact maakt op de technische en bedrijfsprocessen. Je maakt je leven op de korte termijn iets lastiger zodat het daarna juist gemakkelijker wordt. Hoe verkort je slim en stapsgewijs je release cycle?

Lees het blog op Emerce.nl
Ternair logo
Ternair
Marketing, Media & Events Blogservice

Zo zet je marketing automation in 2021 succesvol in

De versnelling van digitale transformatie door de coronacrisis brengt bij veel bedrijven marketing automation hoog op de agenda. Het belooft immers dat je meer kunt doen met minder mensen, je klantdata slim kunt inzetten en doorlopend je marketing verbeteren. Maar marketing automation in de praktijk brengen gaat veel verder dan alleen nieuwe tooling implementeren. Hier lees je hoe je marketing automation in 2021 succesvol inzet.

Lees het blog op Ternair.com