Ghostwriting – Jouw verhaal scherp gezet

brand
Ghostwriting voor digitale bureaus - thought leadership

Ghostwriting – Jouw verhaal scherp gezet

Ghostwriting voor thought leadership, bereik en conversie. Bloeise biedt contentcreatie voor digitale bureaus en B2B-bedrijven om zich optimaal online te profileren. Plan direct een kennismaking in.

Thought leadership is laten zien dat je echte kennis in huis hebt. Aan je klanten, potentiële klanten en je concullega’s in het veld. Veel bedrijven zijn misschien wel de echte autoriteit in hun vakgebied, maar wanneer kun je dat over jezelf zeggen? En hoe doe je dat precies? De uitdaging is om niet direct te beginnen over jouw bedrijf en jouw geweldige aanpak. Laat zien dat je je doelgroep begrijpt, weet welke problemen er spelen en meedenkt vanuit hun mogelijkheden. Dat is waar een ghostwriter je mee kan helpen.

Wat doet een ghostwriter precies?

Een ghostwriter schrijft teksten – vaak blogs en whitepapers, maar ook boeken en speeches – die nadrukkelijk bedoeld zijn om uit naam van een ander persoon of bedrijf te worden gepubliceerd of uitgesproken. Ghostwriters gaan ermee akkoord dat die andere partij als de credits krijgt voor het werk. Soms wordt de naam van de ghostwriter helemaal niet vermeld – bijvoorbeeld bij een speech van een Amerikaanse president – of soms slechts in de kleine lettertjes achter in een boek. Ghostwriting gebeurt voornamelijk in het nonfictie-genre, vooral als het om autobiografieën en memoires gaat.

Ghostwriting voor digitale bureaus

Ghostwriting is een vast onderdeel op platformen zoals Emerce. Je bereikt hier snel een groot publiek, maar dan moet je wel een goed verhaal aanleveren. Elk bedrijf met bestaansrecht heeft een interessant verhaal te vertellen. Bloeise pent deze voor gevestigde bedrijven zoals:

Goed schrijven is een vak apart

Ghostwriter vindenWaarom zou een digitaal bureau zoals Dept of IO een externe tekstschijver inschakelen? Die bieden zelf toch ook copywriting-diensten aan? Het antwoord op die vraag is simpel: goed schrijven is een vak apart. En interne tekstschrijvers hebben vaak een blinde vlek voor hun eigen bedrijf. Juist het schrijven voor verschillende partijen houdt je als schrijver scherp. En daarom schakelen dus ook digitale bureaus liever een partij als Bloeise in voor hun ghostwritten artikelen.

Daarnaast is er nog een belangrijk verschil tussen foutloos schrijven en daadwerkelijk goed schrijven. Een goede tekst bereikt zijn doel, brengt de juiste reactie bij de lezer teweeg en zorgt ervoor dat de bedoelde boodschap optimaal overkomt.

Ghostwriting is samenwerken

Samen schrijvenHet zou een misvatting zijn om te denken dat je een ghostwriter eenvoudig een opdracht kunt geven en dat er dan vanzelf een kant-en-klare toptekst in je mailbox belandt. Ghostwriting is samenwerken. De opdrachtgever is dus zeker ook een cruciaal onderdeel in het creatieve proces. De ghostwriter doet het uiteindelijke schrijfwerk, maar in het stadium daarvoor is al een hoop werk verzet.

Robert Harris, The Ghost
“A ghost who has only a lay knowledge of the subject will be able to keep asking the same questions as the lay reader, and will therefore open up the potential readership of the book to a much wider audience.”
Zendesk logo
Robert Kruis, Zendesk
ICT & sofware Ghostwriting

Klanten zijn vaker ontevreden en dat is positief

Klanten worden steeds ontevredener. Dit terwijl bedrijven wereldwijd merken dat klantenservice belangrijker wordt. Dat klinkt paradoxaal nu bedrijven meer dan ooit aandacht zeggen te hebben voor de klantbeleving en klanttevredenheid. Die mismatch biedt echter kansen.

Lees het blog op Emerce.nl
Booming-logo_
Jorge Braun, Booming (iO Digital)
Digitaal bureau Ghostwriting

Zo lift je alsnog mee met Amazon Prime Day

Deze maand gaat Amazon Prime Day van start. Het koopjesfestijn pakt ook dit jaar groots uit. Als internationaal retailmoment biedt het allerlei kansen aan Nederlandse retailers. Oók wanneer je denkt dat het al te laat is, of wanneer je nog niet actief bent op Amazon.

De exacte datum werd lange tijd door Amazon geheim gehouden, maar is inmiddels bekend: Amazon Prime Day is dit jaar op 21 en 22 juni. Ondanks dat het online shopping event Prime “Day” heet, lopen de Prime Day-deals tot ver in de week door. Alleen met een Amazon Prime-abonnement kunnen consumenten deze grote kortingen pakken op producten van Amazon zelf en sellers op Amazon.

Lees het blog op Emerce.nl

Wat kost een ghostwriter inhuren dan?

Draai de vraag eens om: wat levert het je op om thought leader in jouw veld te zijn? Een artikel op Emerce krijgt al snel 10.000 views. Een goed geschreven artikel over een ‘saai’ onderwerp zoals composable commerce weet toch 25.000 lezers te boeien. Bijzonder interessant wanneer je als digitaal bureau graag je naam maakt in dit veld en je je best practices en inzichten aan potentiële klanten wil laten zien.

  • Artikel op basis van interview (via Google Hangout) van 800 à 1000 woorden klaar ter publicatie kost vanaf € 500 excl btw.

Door middel van interviews bespreken we jouw werkveld en maken we keuzes omtrent de verhaallijn en de onderbouwing. Dit geheel plaatsen we in het kader van de gestelde doelen en bijbehorende CTA’s. Als jouw ghostwriter kruipen we in jouw huid als opdrachtgever zodat tone of voice, kernboodschappen en inhoud volledig in overeenstemming zijn met de identiteit en gewenste imago van jullie bedrijf.  Tijdens het schrijven zijn er  diverse contactmomenten om zo efficiënt mogelijk tot een geschreven resultaat te komen dat de spijker op zijn kop slaat.

Bloeise als jouw ghostwriter 

BloeiseBenieuwd wat een ervaren ghostwriter voor jou of jouw bedrijf kan betekenen? Bij Bloeise bieden we een ghostwriting-service aan waarmee we je kunnen helpen aan hoogwaardige, professionele content in allerlei vormen. Dankzij onze ervaringen is je artikel klaar ter publicatie op toonaangevende platforms zoals Frankwatching, Emerce en Marketingfacts.

Bloeise doet dit doorlopend voor klanten van Emerce, partijen als Sanoma, Rabobank, Ternair, Triple, Incubeta, Bloomreach, iO en Lab Digital. Ook geïnteresseerd in het professioneel verwoorden van jouw bedrijfsverhaal en visie? Neem vandaag nog contact met ons op en we bespreken direct jouw persoonlijke wensen.

Meer weten over deze dienst?

Neem contact op voor een kennismakingsgesprek met Thomas.

Thomas Lapperre

Ik hoor graag van je: Wat wil je precies bereiken? Welke kansen zie je? Waar loop je tegenaan?
Ik vertel je graag: Hoe je dat bereikt. Hoe je die kansen pakt. Hoe je die problemen oplost.  
Plan direct een afspraak in mijn agenda of stuur een bericht – Tot snel! – Thomas