Klantverhalen

brand
Klantverhalen

Klantverhalen

Een belangrijk onderdeel van contentmarketing is het schrijven van teksten. Ook hiervoor kun je bij Bloeise terecht.  

Je klant aan het woord. Het beste wat er is voor je marketing 

Je kunt zelf de mooiste teksten en verhalen over je website, product of bedrijf schrijven, maar wat het beste werkt, is ervaringen van klanten. Veel positieve klantverhalen zorgen ervoor dat een bedrijf of product betrouwbaar overkomt. Een bedrijf kan zelf wel zeggen hoe goed zijn producten zijn, maar dit zal elk bedrijf doen. Pas bij bevestiging van meerdere klanten gaan de meeste mensen echt pas overstag en zullen ze de producten zelf aanschaffen. Maar om die positieve klantenverhalen te krijgen, is het wel belangrijk dat je producten en diensten ook daadwerkelijk goed zijn.   

klantverhalen

Wat is het verschil tussen advertorials, klantverhalen en customer cases? 

Advertioral 

Een advertorial is een advertentie in de vorm van een redactioneel artikel. Hierin worden producten op een ogenschijnlijk objectievere manier geadverteerd. Ook staat hier meer informatie in.  

Klantverhalen 

Klantverhalen gaan over relaties, ondernemen, passie en de rol van jouw bedrijf. Dit is over het algemeen B2B (Business to Business). In klantverhalen vertellen klanten over hun ervaring met een bepaald product of bedrijf. Niet in de vorm van een standaard review, maar meer in een verhalende vorm.  

Customer cases 

Customer cases betreffen een beschrijving van een situatie met een probleem en de bijbehorende oplossing. Hierbij wordt vooral de keuze van de oplossing, de toepassing daarvan en het uiteindelijke resultaat toegelicht.   

De grote waarde van de externe blik die een tekstschrijver biedt op jouw klanten 

Als bedrijf ben je natuurlijk erg vertrouwd met je producten en diensten. Hierdoor kun je gemakkelijk wat belangrijke informatie vergeten te vermelden bij het schrijven van advertenties. Een tekstschrijver moet helemaal van begin af aan in jouw bedrijf en diensten duiken en komt op die manier dingen tegen die voor jou als vanzelfsprekend worden gezien. De tekstschrijver heeft bovendien dezelfde frisse blik als de klanten, die ook niet alle ins en outs van je bedrijf kennen. Deze informatie kan de tekstschrijver gebruiken bij het schrijven van zijn of haar artikel.  Dit systeem wordt outside-inside genoemd, in plaats van inside-outside.  

klantverhalen

Op basis van klantinterview. Altijd feedbackronde 

Om echt een goed beeld te krijgen van de klantenervaringen, worden klanten geïnterviewd. Klanten vertellen uitgebreid over wat ze van de producten en diensten van een bedrijf vonden. Hier kan een tekstschrijver een eerlijk artikel over schrijven, dat potentiële klanten helpt bij de beslissing om een bepaald product wel of niet te kopen, bijvoorbeeld. Bovendien vindt er een feedbackronde plaats met de geïnterviewde klanten. Zij geven dan aan wat er in een bedrijf verbeterd kan worden en wat er juist wel goed gaat. Het bedrijf kan deze feedback verwerken en in zijn producten of diensten doorvoeren. 

Warren Buffett
"It takes 20 years to build a reputation and 5 minutes to ruin it. If you think about that, you'll do things differently."
Ternair logo
VluchtelingenWerk voor Ternair
(semi)-overheid & NGO's Customer case

Zo maakt VluchtelingenWerk het multichannel fondsen werven succesvol

Twee jaar geleden koos VluchtelingenWerk voor een nieuwe strategie en tooling voor fondsenwerving. Ternair leverde Ternair Marketing Cloud als oplossing en hielp bij de inrichting. Daarmee wordt data ontsloten, efficiënter en flexibeler gecommuniceerd en groeien de campagnes met de bijbehorende resultaten.

Fondsenwerving lijkt veel op traditionele marketing. Het grote verschil zit in het uiteindelijk leveren van een product, dat bij goede doelen niet fysiek is. Fondsenwerving gaat om het mogelijk maken om voor een ander iets goeds te doen”, vertelt Simone Willemse, senior fondsenwerver bij VluchtelingenWerk. “Veel mensen willen graag helpen, maar weten niet precies hoe.”

 

Lees het blog op Ternair.com
Koopman & co logo
Boeren Bliksembeveiliging voor Koopman & Co
Financiële sector Blogservice

‘Ik houd van de dagelijkse hectiek van het ondernemerschap’

“Uitblinken in je technische specialisme is in onze sector niet genoeg. Om in grotere aanbestedingen concurrerend te blijven, moet ook je maatschappelijke verhaal goed en transparant zijn. Onze markt eist dat we stilstaan bij de impact die we hebben op de samenleving en de natuur. Maar ik vind het ook gewoon interessant om daar als ondernemer mee bezig te zijn. We zijn altijd een vooruitstrevend bedrijf geweest.”

Lees het blog op Koopman-en-co.nl
outperforming logo
IT Synergy voor Outperfoming
mkb Customer case

Explosief groeien met SEO

IT Synergy is als fullservice ICT-bedrijf de externe IT-afdeling voor talloze bedrijven. Alle hardware en software voor een werkplek vallen onder het beheer van IT Synergy. De B2B-dienstverlening wordt verkocht als as-a-service per werkplek. Tot eind oktober 2019 kocht IT Synergy leads in van een callcenter voor € 400 per stuk. Doordat concurrenten dezelfde leads inkochten, was de kans op slagen slechts 20%.

Door de coronapandemie veranderde de manier van werken en samenwerken: op de zaak werd werken vanuit huis. Dat bood IT Synergy allerlei nieuwe kansen, van nieuwe klanten tot leadwerving. Zo namen de zoekvolumes op onderwerpen zoals thuiswerken en digitale meetings in korte tijd explosief toe. IT Synergy vroeg aan Outperforming in 2020 om te helpen de nieuwe kansen te verzilveren.

Deze case werd ingezonden voor de Dutch Search Awards 2021 en won als beste SEO B2B campagne. 

Bekijk de winnaars van DSA'21 op Dutchsearchawards.nl
Ternair logo
Agrio voor Ternair
Marketing, Media & Events Customer case

Arjan Goorman (Agrio): ‘Data is van levensbelang voor mediabedrijven’

Ook in de agrarisch sector neemt digitalisering rap toe. Mediabedrijf Agrio moest daarom het roer omgooien: “De inzet van klantendata is essentieel om relevant te kunnen blijven. Alleen met een persoonlijk aanbod kun je de nodige meerwaarde leveren”, aldus Arjan Goorman, Hoofd Marketing bij Agrio.

Bekijk de customer case op Emerce.nl

Inzendingen bij Awards 

Sinds een tijdje worden er awards uitgereikt aan digitale bureaus, als erkenning voor hun marketingprestaties in het afgelopen jaar. Dit zijn onder andere de DIA (Dutch Interactive Awards), Spin awards, DSA (Dutch search awards), SAN accenten (Stichting Adverteerdersjury Nederland). Digitale bureaus moeten hun cases hier voor aanmelden en Bloeise ondersteunt hierbij. Dit resulteerde in prijzen voor bureaus zoals Dept en Outperforming.

BloeiseBenieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Vul het contactformulier in en maak direct een telefonische afspraak!

Laden...