Metaverse: Heineken Silver gelanceerd in eerste virtuele brouwerij

brand
Heineken metaverse

Metaverse: Heineken Silver gelanceerd in eerste virtuele brouwerij

Ingezonden persbericht

De eerste virtuele brouwerij van Heineken werd vandaag geopend tijdens een exclusief evenement in Decentraland, een virtual reality platform dat draait op de Ethereum blockchain. Daar kwamen gasten onder het genot van kreeft en kaviaar alles te weten over de nieuwste innovatie van de brouwer: Heineken Silver. Naast de bijzondere uitleg over het brouwproces van het nieuwe bier door meesterbrouwer Willem van Waesberghe, was onder de gasten ook Heineken ambassadeur Thierry Henry aanwezig. Hij vermaakte zich uitstekend tijdens de officiële opening van de brouwerij in de metaverse.

Eerste virtuele bier van Heineken
De liefde en passie voor bier van de wereldbekende brouwerij is nu ook terug te zien in de metaverse. Heineken’s eigen A-gist, gewoonlijk gebrouwen in horizontale tanks, is vervangen door A-Pixels. De virtuele Heineken Silver wordt gebrouwen met Binary Coded Hop, afkomstig van NPC (non-player character) telers. Het brouwproces wordt nauwkeurig in de gaten gehouden door speciale virtuele brouwers, de digitale vervangers van Heineken’s Meesterbrouwers.

Els Dijkhuizen, marketing directeur Heineken: “In de metaverse komen mensen steeds vaker samen en maken op een verfrissende manier connecties . Het is geweldig dat er steeds meer mogelijkheden zijn om met elkaar in contact te zijn. Maar of het de beste plek is om een nieuw bier te proeven? Uiteindelijk is niets lekkerder dan die eerste verfrissende slok van een écht biertje. Dat is ook de ironie van deze virtuele lancering van Heineken Silver. Het is een lancering met een knipoog. Ondanks dat de metaverse een plek is om nieuwe connecties aan te gaan, is bier een product waar je alleen in het echte leven optimaal van kunt genieten.”

Spaanse straatartiest J.Demsky brengt smaak tot leven
Delen van de virtuele Heineken brouwerij zijn ontworpen door de bekende Spaanse straatartiest J.Demsky: “Ik wil iedereen op een artistieke manier laten begrijpen hoe een virtueel drankje zou kunnen smaken, door pixels en technologie te verbinden. Dat past perfect bij wie ik ben en de kunst die ik graag creëer. Ik hoop dat bezoekers mijn interpretatie van hoe een virtuele Heineken Silver zou kunnen zijn smaken gaan ontdekken in Decentraland.”

De brouwer liet vandaag in de metaverse gasten uit heel Europa kennismaken met de nieuwste innovatie uit de Heineken familie. Vanaf nu is de virtuele brouwerij ook geopend voor publiek. “Iedereen kan in Decentraland Heineken Silver ervaren. Bij binnenkomst in de virtuele brouwerij kom je direct bij de Can Lab, een spel om je wegwijs te maken in deze nieuwe wereld. Om de smaak van Heineken Silver te ervaren ga je naar de proefruimte. En daar heb je niet eens smaakpapillen voor nodig”, vertelt Dijkhuizen . “In de Cheers Booth, een ruimte met enorme holografische bierblikken, kun je virtueel proosten met vrienden en jezelf vereeuwigen met een selfie. Ook kan iedereen zijn moves laten zien op de dansvloer.”

Bekijk de virtuele Heineken brouwerij hier.

Ingezonden persberichten vallen buiten de verantwoording van de redactie. 

Redactie Bloeise

De Bloeise redactie bestaat uit Thomas Lapperre. Deze berichten worden niet op persoonlijk titel vermeld omdat ze geschreven zijn door anderen: ingehuurde tekstschrijvers voor inhoudelijke artikelen, ingezonden persberichten en soms ook sponsored content. Voor ingezonden persberichten geldt dat de redactie geen verantwoording kan nemen -[…]
Alle artikelen van Redactie Bloeise

Reacties

0 Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.