Nog meer uit je klantenbestand halen? Check deze tips!
Als ondernemer hoeven we je waarschijnlijk niet uit te leggen dat nieuwe klanten werven een intensieve klus is. Je moet namelijk hun aandacht zien te trekken, vervolgens moet je hen overtuigen van je mogelijkheden en vervolgens moet je hen zo goed mogelijk helpen.
Na verloop van tijd, ben je als ondernemer niet alleen meer aangewezen op het werven van nieuwe klanten. Als alles goed is, heb je namelijk ook een klantenbestand opgebouwd. Je kunt dan ook gaan inzetten op deze mensen en zorgen dat ze nog een keer met je in zee gaan. Dit vergt een andere aanpak en dat willen we in dit artikel graag met je bespreken.
Haal meer uit het klantenbestand dat je opgebouwd hebt
Stel dat je de keus had om zaken te doen met een bedrijf waardoor je in het verleden heel goed geholpen bent, of dat je met een ondernemer in zee moest gaan die je nog helemaal niet kent; wie heeft je voorkeur? Inderdaad! Je wilt geen risico’s nemen en dus kies je voor de vertrouwde partij. Als ondernemer betekent dit dat je moet zorgen dat je de band met je klanten warm moet zien te houden. Dat kun je doen door middel van relatiegeschenken. Dit is een veelgebruikte manier om je bedrijf weer even onder de aandacht van je klant te brengen.
Het hoeft niet moeilijk te zijn om een leuk geschenk te vinden, je kunt bijvoorbeeld eens op Maxilia.nl kijken. Op deze site vind je geschenken die sowieso in goede aarde vallen en die doen wat je graag wilt: de aandacht op je bedrijf richten wat hopelijk leidt tot nieuwe orders. Het enige wat je niet moet vergeten, is je geschenk personaliseren.
Zorg dat het geschenk voor je klant gepersonaliseerd is
Een relatiegeschenk geef je om je relatie te bedanken voor de samenwerking van het afgelopen jaar, maar ook om te zorgen dat deze weer even aan je bedrijf herinnerd wordt. Vandaar dat het van het grootste belang is dat je je geschenk personaliseert. Waar moet je dan aan denken? Stel dat je kiest voor mokken. Je kunt dan bij Maxilia mokken bedrukken met het logo van je bedrijf. Omdat je klant een mok vele malen kan gebruiken, zal deze iedere keer wanneer hij een kopje koffie inschenkt, aan je bedrijf denken. Dat is precies wat je wilt.
De beste reclame is reclame die ongemerkt vele malen herhaald wordt. Geef daarom ook altijd praktische geschenken, want dan weet je zeker dat die ook gebruikt gaan worden. Het is ook veel leuker om iets te krijgen wat nut heeft, om over het geven ervan nog maar te zwijgen. Check daarom het aanbod van Maxilia eens om te kijken wat jij wilt bestellen.
Kies een geschenk dat je op vele manieren kunt inzetten
Als je bij aanbieders van relatiegeschenken naar de mogelijkheden gaat kijken, zul je zien dat je kunt profiteren van korting als je grote hoeveelheden producten bestelt. Kies daarom altijd voor een product dat je op vele manieren kunt inzetten. Bestel dus een grote hoeveelheid mokken zodat je die zelf ook op kantoor kunt gebruiken. Heb je een deal gesloten met een nieuwe klant, dan kun je hem de mok mee naar huis geven waar jullie net een kopje koffie uit gedronken hebben.
De klant heeft dan een leuke attentie als aandenken en zelfs als hij de mok weggeeft, doet deze alsnog wat hij moet doen: je bedrijf onder de aandacht brengen. Kortom: zorg voor een praktisch cadeau dat je personaliseert en je zult zien dat oude klanten graag opnieuw met je in zee willen gaan. Succes met je bedrijf!
Reacties