Nurture mails – De relatie opbouwen
Kietelen met waardevolle content en suggesties? Of lastigvallen met commerciële spam? De scheidingslijn is dun. We helpen je die te vinden. Plan direct een kennismaking in.
Iedere (online) ondernemer weet uit ervaring hoe lastig het kan zijn om inhoudelijk in gesprek te komen met potentiële klanten. Met een strakke website boordevol SEO-teksten en een mooie online campagne lukt het binnenhalen van websitebezoekers nog wel, maar hoe ga je die bezoekers nu omtoveren in klanten? Je website is immers geen winkel waar je klanten eenvoudigweg kunt aanspreken. Nurturemails kunnen hierbij van onschatbare waarde zijn.
In gesprek komen én blijven
Het maakt in principe niet zoveel uit op welke manier je in contact bent gekomen met een potentiële klant – een inschrijving op je nieuwsbrief, een whitepaper-download of een offerte-aanvraag – uiteindelijk is je uitdaging als ondernemer vrijwel altijd hetzelfde: hoe breng je jouw product of dienst nu dichter bij die lead? Nadat je een lead hebt verworven, wil je het liefst continu met hem in gesprek blijven om hem gedurende de volledige verkoopfunnel (het traject van oriëntatie tot en met aftercare) te begeleiden. Het verwerven van die lead, bijvoorbeeld via een whitepaper-download, is immers pas het startpunt van de klantreis.
Leads die zich oriënteren op een (mogelijke) aanschaf, kampen bij elke stap tijdens de verkoopfunnel met vragen en twijfels. Het is als ondernemer van belang om op die momenten in contact te blijven, zodat je vragen professioneel kunt beantwoorden en twijfels kunt wegnemen. Je wilt dat die lead uiteindelijk tot aanschaf overgaat, maar belangrijker nog: dat hij dat bij jou doet. Kom of blijf je niet in gesprek, dan heb je al die leads voor niets verzameld en gaat je concurrent er met de sale vandoor.
Nurturemails vergroten je conversie
De nurturemail is één van de belangrijkste wapenfeiten die je als ondernemer kunt inzetten om in gesprek te blijven met je leads. Het zijn geautomatiseerde e-mails, verzonden via een tool als MailChimp, die door middel van merge-tags persoonlijk worden gemaakt richting jouw leads. In nurturemails verstrek je relevante informatie over je producten en diensten, maar ook vooral over je onderneming. Een goede nurturemail zorgt ervoor dat leads zich verbonden beginnen te voelen met jouw onderneming. Ze krijgen een positief gevoel bij je bedrijf en raken steeds meer overtuigd dat je kennis van zaken hebt en hen dus uitstekend kunt helpen.
Iedere online ondernemer realiseert zich dat online klantcontact een stuk geringer is dan traditioneel klantcontact via de telefoon of face to face. Een kwalitatief hoogwaardige nurturemail duikt als het ware in dat gat en zorgt ervoor dat je je klant kunt blijven begeleiden gedurende de volledige verkoopfunnel. Je zult uiteindelijk beter in staat zijn om leads te converteren en dus omzet binnen te halen.
Hoe maak je goede nurturemails?
Het schrijven van de perfecte nurturemail is een vak apart. Ook al ben je een uitstekende ondernemer die dagelijks klantcontact heeft, een nurturemail opstellen is toch echt een geheel andere tak van sport. Onze professionals staan voor je klaar om je daarbij te helpen. We kunnen je, naast nurturemails, ook met andere onderdelen van je online marketing ondersteunen: online content, landingspagina’s, SEO, marketingmiddelen, et cetera.
Meer weten over deze dienst?
Neem contact op voor een kennismakingsgesprek met Thomas.
Ik hoor graag van je: Wat wil je precies bereiken? Welke kansen zie je? Waar loop je tegenaan?
Ik vertel je graag: Hoe je dat bereikt. Hoe je die kansen pakt. Hoe je die problemen oplost.
Plan direct een afspraak in mijn agenda of stuur een bericht – Tot snel! – Thomas