B2B Blogcursus – Effectief schrijven voor zakelijk publiek

brand
B2B Blogcursus – Effectief schrijven voor zakelijk publiek

B2B Blogcursus – Effectief schrijven voor zakelijk publiek

Iedereen kan schrijven. Maar leest het ook lekker? En zorgt het voor resultaat? Wel wanneer je onze online B2B blogcursus op maat volgt.  Plan direct een kennismaking in.

Cursus B2B bloggen voor meer verkeer, leads en omzet

Toch eens beginnen met zakelijk bloggen als bedrijf gericht op bedrijven? Wil je zakelijk leren bloggen? Of zelfs van zakelijk bloggen je werk maken? In deze cursus B2B bloggen leer je in 8 weken waarom zakelijk bloggen voor bedrijven zo interessant is, hoe je dat precies aanpakt en natuurlijk wat je gaat bloggen.

Waarom een cursus zakelijk bloggen? 

  • Met zakelijk bloggen trek je 55 procent meer verkeer naar je website gemiddeld;
  • Bedrijven die 1 tot 2 keer per maand bloggen, genereren 70 procent meer leads dan concurrenten die niet bloggen; (bron)
  • Door kennis te delen ontwikkel je thought leadership: de positie van kennisspecialist in jouw markt.
  • 89 procent van de B2B-onderzoekers gebruikt online informatie om beslissingen te maken (volgens Think with Google), de helft daarvan is een millenial. Deze B2B-onderzoekers maken ook de aankoopbeslissingen; niet alleen de directeuren en managers op C-niveau. 71 procent van de B2B-onderzoekers tikt gewoon een algemene zoekterm in: “contentmarketing b2b”, en geen specifieke bedrijfsnaam.

Online leren hoe je zakelijk blogt

B2B zakelijk bloggen: hoe doe je dat precies?

  • Het begint met CMS inrichten, contentkalender, doelgroep en formaat bepalen;
  • Het vinden van de sweet spot tussen je brand story en wat je doelgroep wil horen;
  • Het doen van een keyword onderzoek, het verwerken van finds, het inzetten op conversie;
  • Het promoten van je content met SEO, social en paid media.

Wat blog je dan zakelijk?

  • Informatie verzamelen via Google;
  • Kennis aanboren in een bedrijf;
  • Je eigen zakelijk stem vinden.

Hoe leer je zakelijk bloggen? Het cursusprogramma:

Je krijgt persoonlijke begeleiding en gerichte feedback op je werk. Je leert efficiënter en doeltreffender zakelijk bloggen. Als online cursus B2B bloggen is de cursus volledig online en afgestemd op jouw persoonlijke situatie.

  • 8 weken lang elke week een schrijfopdracht en een persoonlijk gesprek met uitleg, interactie en feedback.
  • De inhoud stemmen we exact af op jouw wensen en situatie; dus geen standaard mailtjes zonder relevantie.
  • We gaan oa in op je doelgroep, koppen, SEO, leadgeneratie en promotie, tools en het vinden van informatie en het doen van interviews.
  • De kosten bedragen € 1985 exclusief btw. Na betaling start de cursus.

Er zijn twee mogelijkheden:

Cursus B2B bloggen als zelfstandige

Bedoeld voor iedereen die op eigen naam wilt publiceren op landelijke platforms en eigen blogs.

  • Je blogs worden op Bloeise of je eigen blog geplaatst.
  • Je leert hoe je interessante artikelen schrijft over onderwerpen waar je nog niet bekend mee was.
  • Je beste blog gaan we ook gepubliceerd krijgen op een groot landelijk platform zoals Emerce of Dutch Cowboys, of een specifiek platform in jouw gekozen branche.

Cursus zakelijk bloggen

Bedoeld voor medewerkers die vanuit hun bedrijf willen leren hoe ze professioneel zakelijk bloggen.

  • Je blogs worden op je eigen bedrijfswebsite geplaatst.
  • Je leert hoe je vanuit je bedrijf je klanten positief aanspreekt op hun interesses en achtergrond.
  • Je leert hoe je thought leadership uitstraalt en lead generatie toepast op je blogs.

Johan Kornet, Groot Jebbink
Zakelijk bloggen deed ik al wel, maar er zat weinig structuur in en al helemaal geen regelmaat. Ik merkte dat ik hier begeleiding in kon gebruiken en ben daarom op zoek gegaan naar iemand die mij daarbij kon helpen. Toen ik informatie las over de cursus B2B bloggen van Bloeise kreeg ik daar direct een goed gevoel bij, met name vanwege de persoonlijke begeleiding. Dat was dan ook de reden dat ik voor deze cursus heb gekozen. Ik heb geen spijt gehad van mijn keuze!Iedere week behandelden we verschillende onderwerpen en kreeg ik tips en opdrachten die ik direct in de praktijk toe kon passen. Nu ik de cursus heb afgerond weet ik welke artikelen ik moet schrijven en wie mijn lezers zijn. Daarnaast is de kwaliteit van wat ik schrijf omhoog gegaan en schrijf ik met meer regelmaat.

Klaar voor de volgende stap?

Stuur een mailtje om verder te informeren. We nemen je wensen door en maken een planning: een punt in jouw agenda vanaf wanneer je jezelf zakelijk blogger kan noemen!

Zakelijk bloggen leer door te doen

Thomas LapperreJe begeleider Thomas Lapperre blogt zakelijk op zijn eigen blog Bloeise en werkt onder meer als ghostwriter op Emerce voor bedrijven als Ternair, SQLI, Dept en iO Digital. Als copywriter schrijft hij direct voor Dept, Deloitte, Burst en Label A. Hij is gespecialiseerd in typische bureau-onderwerpen zoals digitale transformatie, marketingtechnologie en design, maar onderwerpen die om research vragen zoals het Symfony Framework, polymeren of Amazon Prime Day draait hij ook zeker zijn hand niet voor om.

Foto’s: Apple Mac Book.

Veelgestelde vragen over B2B bloggen als online cursus

Ja. Niet alleen qua toon en beleving, maar vooral qua inhoud. Een zakelijke lezer wil vooral ‘kennis vreten’. Hij of zij moet bijblijven bij een vakgebied, maar dat moet niet ten koste gaan van de productiviteit. Een consument leest meer uit persoonlijke interesse en vermaak. Passie speelt bij beiden een grote rol.

Ja. Niet alleen qua toon en beleving, maar vooral qua inhoud. Een zakelijke lezer wil vooral ‘kennis vreten’. Hij of zij moet bijblijven bij een vakgebied, maar dat moet niet ten koste gaan van de productiviteit. Een consument leest meer uit persoonlijke interesse en vermaak. Passie speelt bij beiden een grote rol.

Bijna. Content marketing omvat online én offline content, zoals een brochure van John Deere of de Allerhande van AH. Bloggen komt van het woord weblog, en gaat met name dus over de online kant. Je zou dit een online content marketing cursus kunnen noemen, maar de nadruk ligt vooral op content die vrij beschikbaar is (via een blog).

Nee. Dit is geen WordPress-cursus, daar zijn andere aanbieders veel beter in. Deze cursus B2B bloggen heeft als uitgangspunt dat er al een CMS (content management systeem zoals WordPress) beschikbaar is, of dat je uitsluitend als zelfstandige blogger op Bloeise en op landelijke platforms wil bloggen en dus geen eigen blog wil. Wil je eerst een WordPress website, dan koppel ik  je graag aan één van mijn partners passend bij jouw budget en wensen.

Ja. Ik geef je gerichte feedback op je taal en grammatica, je manier van informatie vergaren en vooral je manier van informatie brengen. Daarnaast is schrijven vooral een kwestie van kilometers maken: gewoon doen. Ik help je ook om in korte tijd snel met resultaat te komen, en hoe je productief blijft op elk energieniveau.

Ja, is wel een kwestie van plannen. Ik werk de helft van mijn tijd uit vanuit het buitenland. Ik reken daar ook extra kosten voor.

Als dat beter voelt, ga daar dan ook vooral voor! Met mijn online cursus B2B bloggen geef ik je alle kennis en handvatten die mijzelf in de praktijk geholpen hebben om fulltime B2B blogger te worden.

Dat kun je natuurlijk alleen zelf bepalen. Vraag jezelf af: is bloggen een goede marketingtool voor ons bedrijf? Haal ik het maximale uit de inspanningen? Wat mis ik? Professioneel bloggen resulteert bewezen in meer views, shares, links en leads. Heb je vooral tijd en geen budget, zorg er dan voor dat je zoveel mogelijk ervaring opdoet. Je kunt op Bloeise.nl beginnen als gastblogger bijvoorbeeld.

Na deze cursus heb je op een landelijk platform een professionele blog geplaatst. Je weet hoe je een kwalitatieve tekst maakt, hoe je vooronderzoek doet, een interview en een keyword onderzoek. Je weet ook hoe je rechtenvrije afbeeldingen verzameld. Hiermee heb je alles in handen om fulltime te kunnen bloggen. Behalve klanten. Afhankelijk van je situatie kan ik je koppelen aan geschikte contentmarketingbureaus die zoeken naar B2B bloggers of je zelfs inzetten bij mijn eigen klanten.

Ja. B2B bloggen is een onderdeel van content marketing, wat weer grotendeels online marketing valt. Je krijgt een veelvoud aan SEO tips, uitleg over leadgeneratie met supercontent en leert inzichten halen uit tools zoals Google Analytics en Google Webmaster Tools. Je krijgt daarnaast feedback op je manier van marketing bedrijven: praat je teveel over jezelf als bedrijf? Op welk productniveau communiceer je eigenlijk?

 

Meer weten over deze dienst?

Neem contact op voor een kennismakingsgesprek met Thomas.

Thomas Lapperre

Ik hoor graag van je: Wat wil je precies bereiken? Welke kansen zie je? Waar loop je tegenaan?
Ik vertel je graag: Hoe je dat bereikt. Hoe je die kansen pakt. Hoe je die problemen oplost.  
Plan direct een afspraak in mijn agenda of stuur een bericht – Tot snel! – Thomas