Veelgestelde vragen over marketingsessies

brand
Veelgestelde vragen over marketingsessies

Veelgestelde vragen over marketingsessies

Je bent geïnteresseerd in onze telefonische marketingsessies maar hebt toch een aantal vragen nog? Hier vind je de meest gestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Neem contact op!

VOOR WIE?

Voor marketeers, marketingassistenten, all-round iets met promotie persoon, communicatiespecialisten, managers en ondernemers. Je wilt iets bereiken met marketing en dat lukt niet. Of je wilt een second opinion.

Vind je het bedrag van € 99 inclusief btw al vrij hoog, dan moet je het zeker niet doen. In dat geval is je budget gewoon te klein om de inzichten en tips die je krijgt, ook daadwerkelijk in te kunnen zetten. Op Bloeise.nl vind je een schat aan achtergrondartikelen en uitleg over online marketing, allemaal gratis. Volg de nieuwsbrief. Wanneer meer budget vrijkomt en je echt stappen wil gaan maken, help ik graag verder.

Je wordt gebeld door een ervaren marketingexpert die zich vooraf heeft verdiept in jouw situatie. Hij (of in de toekomst ook zij) weet wat je wil bereiken en heeft een beeld van jouw markt. In het gesprek verifieert hij je doelstellingen (het waarom), de middelen om daar te komen (het wat) en de strategie (de hoe). Zijn doel is om jou zoveel mogelijk op weg te helpen.

Voor bedrijven, maar consumenten met een zakelijk plan helpen we ook graag verder.

Doe het dan vooral niet. Zorg eerst dat je helder hebt waar je staat en waar je heen wilt. Kijk dan vervolgens hoe je daar komt. Onze marketingsessies zijn daar een middel voor, maar er zijn er natuurlijk legio. Volg eerst Bloeise, op social media of de nieuwsbrief, om een gevoel te krijgen met onze kijk en werkwijze.

WAT PRECIES?

Onder elke relevante pagina vind je een passende sessie. In stap één kun je ook een andere sessie plannen. Momenteel zijn er vijf sessies: marketingvraag, online marketing, contentmarketing, Facebookmarketing en Google marketing. De nadruk ligt in elke sessie op jouw situatie en de marketingmogelijkheden. De sessies zijn niet gericht op één specifiek middel zoals Adwords of Facebook Ads.

Wij streven naar een waardevolle sessie waarin we je direct verder helpen. Voor die volgende stap is onze hulp geen vereiste. Wil je met ons een vervolgtraject starten, dan ondersteunen wij je graag. Maar onze insteek is een eenmalige sessie.

Deze lengte dwingt je tot inzoomen tot een behapbaar stuk. Daarin hebben we genoeg tijd om de belangrijkste uitdagingen te bespreken en de volgende stappen te benoemen. Voor ingewikkelde markten en producten waarbij voorkennis een vereiste is voordat je iets zinnigs kan zeggen, is een marketingsessie minder passend. Zien we dit in onze voorbereiding, dan trekken we tijdig aan de bel en is het afzeggen en terugbetalen een optie.

We lezen de input van je marketingvraag en eventuele gegeven achtergrond. We bekijken de website, profielen op social media, eventuele marketinguitingen en de aanwezigheid in Google. We doen desk research naar de vraag en je markt. Hiermee analyseren we de situatie en identificeren wij de verbeterpunten.

Nee, als je daarmee een lijvig boekwerk bedoelt. De beste plannen passen op een A4-tje. In deze marketingsessie krijg je feedback op je marketing, ruggespraak met een marketingspecialist met veel ervaring.

HOE VERDER?

Je krijgt feedback op je doelstelling, strategie en invulling. Dat krijg je in de vorm van verbeterpunten en suggesties. Noteer deze tijdens de sessie. Dat zijn taken om in te plannen, punten om te verifiëren en eventueel te overleggen en nieuwe doelen om na te streven. Bijvoorbeeld: plan een zoekwoordonderzoek in, informeer welke verkoopcollega’s een blog willen schrijven en streef naar meer kwaliteit.

Nee. Het succes van je bedrijf hangt niet alleen van je markting, maar ook van je product of dienst, je doelgroep, je markt, de concurrentie, wetgeving en verplichtingen, technologische ontwikkelingen, eerdere publiciteit en toekomstige berichtgeving en… etc. Marketing is een belangrijk deel van je succes, maar het blijft een deel. Met de marketingsessie gaat Bloeise een inspanningsverplichting aan  — een waardevolle marketingsessie — maar kan geen garanties geven.

In de marketingsessie kan het duidelijk worden dat je verdere hulp nodig hebt om je doelstelllingen te behalen. Er is bijvoorbeeld onvoldoende mankracht, specialistische kennis of continuïteit aanwezig. Wij helpen graag met de invulling. De eerste stap is een vrijblijvend gesprek om de specifieke wensen door te nemen. Vervolgens denken wij met je mee over de precieze invulling. Bloeise werkt met meerdere gespecialiseerde bureaus.

OVER DE SESSIE

Met deze insteek is een laagdrempelig advies mogelijk: betaalbaar en snel gepland en gedaan. In goed overleg is een marktetingsessie in Den Helder een aantal maanden per jaar mogelijk. Neem eerst contact op voor de mogelijkheden.

Er zit altijd twee dagen tussen de reservering en de marketingsessie. Voor de afname van een dienst heb je een bedenktijd van veertien dagen. Kies je een sessie binnen veertien dagen, dan verkort je daarmee je bedenktijd. Met het afnemen van de marketingsessie geef je ook opdracht tot voorbereiding. Gemakshalve start deze voorbereiding de dag voor de sessie. Daarmee kun je dus zonder kosten tot een dag voor de sessie, de marketingsessie afzeggen. Zeg je binnen een dag voor de marketingsessie af? Dan worden er evenredig kosten in rekening gebracht voor de betaling. Afzeggen doe je eenvoudig per mail. Reageer op de bevestiging en bewaar je afzegging.

Ja. Je kunt meerdere sessies via het boekingsformulier plannen. We kunnen ook na afloop van de sessie een nieuwe sessie plannen, met facturatie vooraf. Wil je een langdurig programma? Bloeise biedt een cursus B2B bloggen die telefonisch over acht weken loopt. Neem contact op voor specifieke wensen en een persoonlijk aanbod.

Dat is erg jammer te horen. Wij doen alles eraan om ons goed voor te bereiden met een passend verhaal. Wij horen graag waarover je precies ontevreden bent: over de inhoud? Het proces? De persoon die belde? Het uiteindelijke resultaat? Contacteer ons per e-mail. We willen weten wat je verwachtte en wat we kunnen doen om jouw ervaring te verbeteren.

Dat horen wij natuurlijk liever. Je helpt ons door je ervaringen per mail te sturen. Wij gebruiken deze dan graag in onze communicatie. Je kunt ook in Google en op Facebook een beoordeling achterlaten.