Waarom elk bedrijf een website nodig heeft
Hoewel Nederlanders tegenwoordig gemiddeld maar liefst 5,5 uur per dag achter een scherm zitten, zijn er nog steeds veel bedrijven die geen website hebben. Eigenlijk is dat heel gek, als je ziet hoe erg schermen geïntegreerd zijn in ons dagelijks leven. Vaak gaat het dan ook om kleine bedrijven die enkel gebruik maken van een socialmedia-account.
Maar ook deze bedrijven hebben een website nodig. Want wat gebeurt er met je bedrijf als Meta of TikTok dagenlang een storing heeft? Dan loop je veel omzet mis. Sowieso lopen bedrijven zonder website potentieel veel omzet mis, omdat tegenwoordig alles via de telefoon gaat. In dit artikel gaan we verder in op de grootste redenen waarom elk bedrijf een goede website nodig heeft.
Mensen zitten steeds meer op hun telefoon
Sinds COVID heeft de schermtijd van Nederlanders een vlucht genomen. Hoewel het al jarenlang aan het stijgen was, heeft de pandemie ervoor gezorgd dat Nederlanders nóg meer op hun telefoon zitten. En die schermtijd lijkt niet af te nemen na de pandemie.
De wereld van vandaag de dag speelt zich steeds meer online af. Veel consumenten die een vraag hebben of meer over je diensten willen weten, zouden kunnen afhaken op het moment dat je niet online aanwezig bent. Met een duidelijke website geef je jouw potentiële klanten alle nodige informatie, zonder elke keer de telefoon te hoeven te beantwoorden. Zo zorgt het niet alleen voor meer klanten, maar scheelt het je ook nog eens tijd.
Vertrouwen op social media is niet veilig
We hebben het al even genoemd, maar vertrouwen op één bedrijf voor je gehele omzet is nooit een goed businessidee. Want wat moet je doen als er een nieuw populair platform opkomt, er een storing is of jouw platform opeens veranderingen in zijn algoritme aanbrengt? Hierdoor kan je hele business stil komen te liggen. Of nog erger: wat gebeurt er als je gehackt wordt? Hackers houden namelijk van social media.
Door afhankelijk te zijn van socialmedia-platforms, maak je je bedrijf kwetsbaar. Gelukkig kan je je bedrijf goed beveiligen door een goede VPN te gebruiken. Neem een kijkje bij de beste VPN-deals, zodat je het socialmedia-account én de website van je bedrijf tegen hackers kunt beschermen. Zo kunnen hackers niet bij belangrijke bedrijfs- en inloggegevens.
Een website zorgt voor een grotere omzet
Als je een website hebt, is je bedrijf dus beter zichtbaar voor nieuwe klanten. Maar het betekent ook dat je gebruik kan maken van verschillende marketingstrategieën die je omzet kunnen verhogen. Gebruik e-mailmarketing om klanten op de hoogte te stellen van de laatste deals en nieuwste producten. Zet upselling in om je klanten dat duurdere item te verkopen, waardoor je meer omzet draait. De mogelijkheden zijn eindeloos.
Bovendien zorg je ervoor dat jouw bedrijf ‘future proof’ is. Want wat inmiddels wel duidelijk is, is dat de schermtijd de komende jaren alleen maar zal toenemen. Met een website zorg je ervoor dat jouw bedrijf kan blijven groeien en altijd bereikbaar is voor nieuwe klanten.
Reacties