Van ZZP’er naar MKB-bedrijf: vier tips om te leren denken als bedrijf

Nederland telt nu meer dan anderhalf miljoen zelfstandigen zonder personeel. Velen daarvan zijn eigenlijk gewoon nog steeds werknemer, alleen is hun werkgever nu opdrachtgever geworden. Zij willen helemaal geen bedrijf zijn. Maar de echte ondernemers die als zzp’er beginnen, willen graag hun bedrijf verder opbouwen. Omzet maken, grotere klanten en projecten binnenhalen en mensen aan het werk kunnen zetten. Maar personeel aannemen is helemaal geen voorwaarde om te groeien naar een mkb-bedrijf. Vanaf het begin gaat het om je mindset: ben je een zzp’er of een bedrijf?
Hoe de Google Play Store van de Apple App Store won

Deze maand kreeg Google een EU-boete van 5 miljard dollar voor de kiezen voor oneerlijke concurrentie met Android. Reden om eens dieper te kijken naar het onderliggende succes van Android. Het is het meest succesvolle OS in de wereld en de Google Play Store speelt daar een cruciale rol in. In dit blog bekijken we hoe Google Apple aftroeft en de slimme inzet van Google Play tegoeden.
Whitepaper marketing: Hoe haal je meer effect uit je whitepaper?4 praktijktips

Wanneer je als ondernemer gebruik besluit te gaan maken van één of meerdere whitepapers, dan kom je er onherroepelijk achter dat een whitepaper bouwen geen kinderspel is. Het kost tijd, moeite en expertise, kortom: geld. Uiteraard kun je het maken van jouw perfecte whitepaper uitbesteden, maar daarmee is de kous nog niet af. Een whitepaper online gooien en er verder niet naar omkijken, komt neer op geldverspilling. Je whitepaper is namelijk niet bedoeld als gratis naslagwerk, maar als leadgenerator. Je whitepaper moet voor je werken en uiteindelijk nieuwe klanten en dus omzet binnenhalen. Maar hoe bereik je dat?
De revolutie van marketing content: van campagne naar uitgeverij

De consument van vandaag is mondiger en kritischer. Klakkeloos mooie praatjes geloven gebeurt niet meer. Ze willen gewoon goed geïnformeerd worden. Daardoor evolueert de focus van bedrijven: van verkoopgericht of marketinggericht, naar klantgericht. De marketeer van nu kan niet meer vertrouwen op het bombarderen met reclameboodschappen. Ze moeten een doorlopend, goedlopend verhaal hebben. Precies zoals een uitgever.