Online recruitment content: scherpe teksten om je kandidaten te verleiden

Potentiële kandidaten zoeken naar nieuwe carrièrekansen en antwoorden op hun vragen, zodat ze kunnen besluiten om wel of niet te reageren. Jij wilt hen verleiden tot die reactie met een inspirerende verhaal (corporate story). Hier lees je drie kernpunten met zes praktische tips om jouw recruitment teksten scherper neer te zetten.
De grootste valkuil voor bedrijven: denken vanuit zichzelf en niet vanuit hun doelgroep. Dat merk je in het vele gebruik van de woorden ‘wij’, ‘bij ons’ en ‘ons bedrijf’. De bedrijfsnaam komt dan dertig keer voorbij. Of nog erger: de medewerker P&O met hbo-opleiding schrijft een vacature voor een functie op lbo- of mbo-niveau en hanteert het eigen, hogere taalniveau.
Dit is de grootste vraag die je op allerlei manieren zult moeten beantwoorden. Het is niet zozeer de vraag waarom jouw bedrijf doet wat het doet, maar juist de vraag: waarom zou een kandidaat juist voor jouw bedrijf kiezen? En niet voor je concullega?
Een slimme sollicitant vraag tijdens het gesprek om alvast het bedrijf, zijn mogelijk toekomstige afdeling en collega’s in actie te zien. Dan zie je direct hoe het in de praktijk is. De persoonlijke aanpak werkt ook online. Laat zien wie je bent, dan heb je sneller een goede match.
Deze 7 tips zijn maar het begin. Download direct het gratis e-book Gevonden! 43 online recruitment tips voor website, content en social media. Laat je telefoonnummer achter als je geïnteresseerd bent in onze dienstverlening.
Je bedrijf op de markt brengen – ook de banenmarkt – heet marketing. Met slimme…
Recruiters herkennen het wel: een nieuwe vacature komt online. Je denkt als recruiter: “Deze vacature…
Iedereen zit op Facebook, dus de keuze voor Facebook voor online recruitment lijkt logisch. Maar…
Vragen? Opmerkingen? Geef je reactie: