brand
apps

apps

Topic

Met de smartphone als afstandsbediening van je leven, willen bedrijven maar al te graag een plekje verwerven tussen de apps. In de praktijk gebruiken we echter maar 10 apps met enige regelmaat, waarvan grote merken de hoofdmoot pakken. In 2020 waren de meest populaire apps: Facebook, Instagram, YouTube, Netflix, Disney+, Tinder, WhatsApp, Zoom, Facebook Messenger en Gmail. De meest gedownloade app is TikTok, vooral onder jongeren. De apps daaronder ken je waarschijnlijk niet, maar die zijn in bepaalde doelgroepen juist weer heel groot: Likee, DingTalk, SHAREit, Aarogya Setu, Snapchat, LINE manga, BIGO LIVE, Google One, Tencent Video, iQIY, Youku, Pandora, LINE, Twitch, Piccoma. Elk van deze apps wordt door een groot team zorgvuldig ontwikkeld voor de beste customer experience mogelijk. Dus waarom zou je als Nederlands mkb-bedrijf zelfs maar overwegen om die concurrentie aan te gaan? En met welke insteek kun je dat juist succesvol doen? De beste aanpak: focus je op je eigen kleine doelgroep en zorg voor een specifiek vlak op de beste beleving die is te realiseren. Je zult niet zo snel in de top 10 terechtkomen, maar wel je zakelijke doelstellingen bij jouw doelgroep kunnen verwezenlijken.

Blijf op de hoogte Ontvang onze nieuwsbrief