Whitepapers

brand
b2b-whitepapermarketing

Whitepapers

Voorbeeld whitepaper: Gevonden! 43 online recuitment tips

Je bent ze mogelijk weleens online tegengekomen terwijl je op zoek was naar een nieuwe auto, een alarmsysteem of een softwarepakket: een whitepaper. Whitepapers zijn begrijpelijke, overzichtelijke documenten waarmee je als ondernemer richting je (potentiële) klanten en/of medewerkers een helder beeld schetst rondom een product of dienst. Vaak worden ze door ondernemers gratis aangeboden aan websitebezoekers en dienen ze als eerste bron van primaire informatie.

Wanneer heb ik een whitepaper nodig als bedrijf?

B2B Customer JourneyVoordat een lead een klant wordt, is hij op zoek naar informatie. Wanneer je broodroosters verkoopt valt die onderzoeksfase wel mee, maar wanneer het op de aanschaf van grote producten (zoals een auto) of op B2B-verkoop aankomt, zullen klanten eerst tot in detail geïnformeerd willen worden. Zo’n traject kan  maanden zelfs jaren duren.

Vaak geldt: de partij die juiste, objectieve en behulpzame informatie kan verstrekken, gaat er vaak ook met de sale vandoor. Uiteindelijk leidt een kwalitatief hoogwaardig whitepaper dus tot meer klantcontact vroeger in de klantreis, meer leads en uiteindelijk meer omzet. Het gaat dan om klantcontacten die je niet eens had gehad als je geen whitepaper beschikbaar had gesteld; die websitebezoekers waren zo weer met de noorderzon vertrokken.

Een goed whitepaper luistert nauw

Klanten zijn niet gek. Ze herkennen een wij-van-wc-eend-verhaal van mijlenver en een whitepaper in de vorm van een verkapte brochure is dan ook not done. In een goed whitepaper geef je bruikbare, juiste en actuele (!) informatie, zonder direct het achterste van je tong te laten zien. Je wilt aantonen dat je een expert bent, maar er moet nog wel een reden zijn om verder in gesprek te gaan: leadgeneratie.

Een hoogwaardig whitepaper balanceert continu op een dun koord: je wilt je lezers objectief informeren over een product of dienst, maar je wilt ook nadrukkelijk dat ze uiteindelijk bij jou, en niet bij de buurman, tot aanschaf overgaan. Hoe krijg je dat nu voor elkaar?

Whitepaper marketing is een vak

Je bent niet de eerste die een whitepaper goed kan gebruiken maar er nog nooit één heeft gemaakt. Het opbouwen van een professioneel whitepaper kost bijzonder veel tijd, aandacht en expertise. Niet alleen de inhoudelijke teksten, maar ook de lay-out, tone of voice, complexiteit en het gebruik van visuele elementen zijn van groot belang. Zo’n whitepaper bouw je niet even snel op een zondagmiddag.

b2b-whitepaper-marketing-tips-en-stappenplanWaar moet een perfecte whitepaper aan voldoen?

Hier delen we een veelvoud aan tips en geven we uitleg hoe je precies een whitepaper maakt: Whitepaper marketing: het antwoord dat je echt wilt lezen.

Je whitepaper uitbesteden?

Wij staan voor je klaar om je te helpen aan het voor jouw onderneming ideale whitepaper. Naast een whitepaper kunnen we je ook direct ondersteunen met de content op je website, je landingspagina(‘s) en andere marketingmiddelen.

Met onze whitepaper-service krijg je de beschikking over een professioneel whitepaper dat voor jou gaat werken. Het brengt je in contact met potentiële klanten en genereert zo leads, en dus uiteindelijk omzet. We weten precies wat werkt en wat niet werkt, en helpen jou graag met praktisch advies. Neem vandaag nog contact met ons op en we bespreken direct jouw persoonlijke wensen.

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Vul het contactformulier in en maak direct een telefonische afspraak!

Laden...