brand
b2b-whitepapermarketing

Whitepapers

Voorbeeld whitepaper: Gevonden! 43 online recuitment tips

Wat zijn whitepapers?

Je bent ze mogelijk weleens online tegengekomen terwijl je op zoek was naar een nieuwe auto, een alarmsysteem of een softwarepakket: een whitepaper. Whitepapers zijn begrijpelijke, overzichtelijke documenten waarmee je als ondernemer richting je (potentiële) klanten en/of medewerkers een helder beeld schetst rondom een product of dienst. Vaak worden ze door ondernemers gratis aangeboden aan websitebezoekers en dienen ze als eerste bron van primaire informatie.

Wanneer heb ik een whitepaper nodig als bedrijf?

B2B Customer JourneyVoordat een lead een klant wordt, is hij op zoek naar informatie. Wanneer je broodroosters verkoopt valt die onderzoeksfase wel mee, maar wanneer het op de aanschaf van grote producten (zoals een auto) of op B2B-verkoop aankomt, zullen klanten eerst tot in detail geïnformeerd willen worden. Zo’n traject kan  maanden zelfs jaren duren.

Vaak geldt: de partij die juiste, objectieve en behulpzame informatie kan verstrekken, gaat er vaak ook met de sale vandoor. Uiteindelijk leidt een kwalitatief hoogwaardig whitepaper dus tot meer klantcontact vroeger in de klantreis, meer leads en uiteindelijk meer omzet. Het gaat dan om klantcontacten die je niet eens had gehad als je geen whitepaper beschikbaar had gesteld; die websitebezoekers waren zo weer met de noorderzon vertrokken.

Schrijf wel een goede whitepaper

Klanten zijn niet gek. Ze herkennen een wij-van-wc-eend-verhaal van mijlenver en een whitepaper in de vorm van een verkapte brochure is dan ook not done. In een goed whitepaper geef je bruikbare, juiste en actuele (!) informatie, zonder direct het achterste van je tong te laten zien. Je wilt aantonen dat je een expert bent, maar er moet nog wel een reden zijn om verder in gesprek te gaan: leadgeneratie.

Een hoogwaardig whitepaper balanceert continu op een dun koord: je wilt je lezers objectief informeren over een product of dienst, maar je wilt ook nadrukkelijk dat ze uiteindelijk bij jou, en niet bij de buurman, tot aanschaf overgaan. Hoe krijg je dat nu voor elkaar?

Whitepaper marketing is een vak

Je bent niet de eerste die een whitepaper goed kan gebruiken maar er nog nooit één heeft gemaakt. Het opbouwen van een professioneel whitepaper kost bijzonder veel tijd, aandacht en expertise. Niet alleen de inhoudelijke teksten, maar ook de lay-out, tone of voice, complexiteit en het gebruik van visuele elementen zijn van groot belang. Zo’n whitepaper bouw je niet even snel op een zondagmiddag.

b2b-whitepaper-marketing-tips-en-stappenplanWaar moet een perfecte whitepaper aan voldoen?

Voordat je je whitepaper laat schrijven is het verstandig om scherp te krijgen waar jouw whitepaper precies aan moet voldoen. Hier delen we een veelvoud aan tips en geven we uitleg hoe je precies een whitepaper maakt: Whitepaper marketing: het antwoord dat je echt wilt lezen.

Yuki logo
Yuki
Financiële sector Whitepapers

Digitalisering in de praktijk – Zo bepaal je de juiste adoptiesnelheid

Digitalisering in het dagelijks leven gaat enorm snel en zo ook ons aanpassingsvermogen, zeker als consument. Maar waarom passen bedrijven zich niet altijd even vlug aan? En is diezelfde snelheid wel nodig? Het vinden van het juiste tempo is belangrijk, voor jou, je klanten en je werknemers.

Als een techgigant als Netflix met de nieuwste technologische oplossingen komt, betekent het dan dat jij snel moet volgen? Of kun je nog wel even afwachten hoe er op bepaalde ontwikkelingen gereageerd wordt? De B2C-markt ontwikkelt zich op het gebied van digitalisering vaak sneller dan de B2B-markt. We willen eerst aftasten welke meerwaarde het kan hebben binnen het bedrijf, voor we het roer omgooien. Dat is een logische benadering. Maar voordat je kunt inschatten of het toegevoegde waarde voor jou heeft, moet je weten wat er speelt in de markt en hoe je de aanpassingen doorvoert wanneer het zover is.

Lees de whitepaper op Yuki.nl
Dept agency logo
Dept
Digitaal bureau Whitepapers

Building a tech-first organisation

Everything becomes digital – many companies are currently in the middle of their digital transformation. The role of technology, IT, and therefore development teams will be crucial for ensuring the organisation’s relevance to customers now and in the future.

What opportunities and obstacles lie ahead in the process of becoming a tech-first organisation with a digital culture? And how do you win the war on talent by attracting and retaining the right tech people? Download the longread and discover how you create a culture that attracts the tech talent required to future-proof your business.

Lees de whitepaper op Deptagency.com

Je whitepaper laten schrijven door Bloeise

Wij staan voor je klaar om je te helpen om een whitepaper te schrijven die voor jouw onderneming ideaal is. Je kunt de volledige whitepaper uitbesteden of alleen het schrijven ervan. Naast een whitepaper kunnen we je ook direct ondersteunen met de content op je website, je landingspagina(‘s) en andere marketingmiddelen.

Met onze whitepaper-service krijg je de beschikking over een professioneel whitepaper dat voor jou gaat werken. Het brengt je in contact met potentiële klanten en genereert zo leads, en dus uiteindelijk omzet. We weten precies wat werkt en wat niet werkt, en helpen jou graag met praktisch advies. Neem vandaag nog contact met ons op en we bespreken direct jouw persoonlijke wensen.

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Vul het contactformulier in en maak direct een telefonische afspraak!

Laden...