webshop tips voor B2C e-commerce

Tips voor beginnende webshops: zo zet je B2C e-commerce succesvol in

Online shoppen wordt steeds populairder. Het is dus niet zo gek dat steeds meer ondernemers kiezen voor een webshop gericht op consumenten, oftewel B2C e-commerce. Maar het opzetten van een webshop is niet altijd even makkelijk. Veel beginnende ondernemers hebben weinig budget, kennis en ervaring. En dat zorgt ervoor dat het verwachte of gehoopte succes niet wordt behaald. Hoe kun jij ervoor zorgen dat jouw webshop wel een succes wordt?

(meer…)

    Online bestedingen neemt toe Q3 Thuiswinkel

    Nederlandse consumenten besteden € 15,7 miljard online in eerste negen maanden van 2017

    Online bestedingen stijgen met 14% ten opzichte van een jaar geleden

    In het derde kwartaal van 2017 hebben Nederlandse consumenten online € 5,0 miljard uitgegeven aan producten en diensten. Daarmee komen de online bestedingen in de eerste negen maanden op € 15,7 miljard uit, een stijging van 14% ten opzichte van dezelfde periode in 2016. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland. Dit onderzoek wordt door GfK uitgevoerd, in opdracht van Thuiswinkel.org en in samenwerking met PostNL. (meer…)

      Online shoppen of fysiek winkelen - het verschil is in beleving en tast

      70% van de jongeren shopt mobiel

      Ingezonden persbericht

      42% van de Nederlandse consumenten heeft weleens via Aziatische webshops geshopt

      Ede, 15 november 2017

      Het is geen geheim dat de Nederlandse e-commercesector al geruime tijd in de lift zit en indrukwekkende groeicijfers laat zien. Inmiddels koopt bijna 90% van de Nederlanders weleens iets online, geeft een online koper in het eerste half jaar van 2017 gemiddeld € 757,- uit bij webshops en wordt op totaalniveau 23% van alle consumentenbestedingen aan producten en diensten[1] online uitgegeven. De komende vijf jaar verwacht de Nederlandse consument alleen maar meer online te gaan besteden. Opvallend is dat hij hiervoor vaker zijn mobiel zal gebruiken, en dat hij vaker over de grenzen bij buitenlandse webshops gaat kopen. Dit blijkt uit het ShoppingTomorrow Consumentenonderzoek dat GfK in opdracht van ShoppingTomorrow uitvoerde onder een representatieve steekproef van ruim 5.000 Nederlanders. (meer…)

        Omnichannel retail Lightspeed webshop beginnen

        Omnichannel: overal jezelf zijn als retailer

        Hoewel consumenten helemaal niet denken in termen als ‘distributiekanalen’, weten ze niet beter dan dat we in een omnichannel winkelomgeving leven. Even tussendoor vergelijkend shoppen op de smartphone is net zo vanzelfsprekend als een winkel binnenlopen om te snuffelen aan een product. Maar diezelfde klant raakt in verwarring als hij in jouw webshop ineens hele andere aanbiedingen en prijzen ziet dan op je Facebookpagina of in je fysieke winkel. En dat ontspoort zijn customer journey, met alle gevolgen van dien. Met een goede omnichannel aanpak voorkom je dat. (meer…)

          magento webshop

          Magento: wat is het precies en waarom zou je ervoor kiezen?

          Gastblog door Shadowis

          U heeft er vast wel eens van gehoord, een “Magento Webshop” maar wat is dat nu precies? Waarom vinden webshopeigenaren dit zo geweldig?  (meer…)

            Online consumententrends 2017 door Bloeise

            10 Online consumententrends voor 2017

            2017 brengt hoop. Dat het soms toch anders voelt, vertelt veel over ons venster op de wereld. Een op de drie mensen ziet hun sociale netwerk als primaire nieuwsbron. Dat maakt van nepnieuws op sociale media het probleem van nu in het communicatietijdperk: we moeten een scherper beeld krijgen. Ook dit jaar toename in alles online, met de mobiel als afstandsbediening van onze digitale leven. Hier volgen de 10 online consumententrends voor 2017.
            (meer…)